• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    CLAVIQ
    CLAVIQ --- ---
    Nějaká věc vzniklá čistě improvizačně na dánské univerzitě...

    Have a Good Night (I Like Chicks)
    http://soundcloud.com/claviq/have-a-good-night-i-like-chicks
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    trochu sa tu diskusia vzdy mota okolo toho isteho. akusticky klavir nikdy nebude prekonany digitalnym. digitalny ma svoje minusy, ale ponuka cely balik uzitocnych vlastnosti.

    mechanika - v tomto si myslim, ze maju navrch digitalne klavire. samozrejme nie low level. kvalita mechanik akustickych klavirov (a hlavne pianin) byva rozna, castokrat biedna. top elitou digit. klav. mechanik su doepfer. alebo najnovsie yamaha cp1 so slonovinovou mechniakou... luxus. na digit. mechanikach sa dobre cvici technika, horsie sa odhaduje dynamika, hlavne ked neskor bude treba skladbu hrat na akustickom klavire.

    zvuk - ma mnozstvo specifik, hlavne odozvu uhozu na dynamiku zvuku, rezonancia strun, hluk mechaniky a pedalov atd... spickove stage piana maju vsetky tieto atributy pomerne luxusne vyriesene. gem promega, roland virtual piano, yamaha cp seria, alebo novy yamahacky workstation motif XF ma uplne top klavir, kurzweil PC3x. dalej vsetko zavisi od toho, ako je ten nastroj ozvuceny atd... na zive a solove klavirne hranie hlavne klasickej hudby nebude stage piano nikdy alternativou. ale na nahravkach a hlavne v mixoch si dovolim tvrdit by ani mnohi znalci uz nemuseli poznat rozdiel medzi spickovym stage pianom a akustickym klavirom.
    alternativou su tiez pocitace s MIDI keyboardom (napr. spominany Doepfer) a nainstalovanym niekolko DVDckovym samplovanym klavirom (napr. http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/powered-by-kontakt/alicias-keys/?page=1370) a to uz je ina kava....

    nic sa nevyrovna pocitu z hry na dobrom akustickom klaviri, naladenom, v dobrej kondicii, v dobrej miestnosti... otazka je, ako casto taketo okolnosti nastanu. a vtedy nastupuju digitalne klavire - vzdy naladene, vzdy s rovnakou kondiciou mechaniky, dobre ozvucitelne, lahko prenosne, vybavene MIDI, lacnejsie a v mnohych hudobnych situaciach tazko rozoznatelne od akustickych...
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    MANCINI: dik, to me presne zajimalo. A uz jsem se bal, ze se tady dockam jen steru od nafoukanejch tradicionalistu ;)

    Se zivym nastrojem samozrejme nesrovnavam..
    MANCINI
    MANCINI --- ---
    ESTEN: trebas to, ze nahravka ze sebelepsiho zaznamovyho media nezni ani z aparatury za milion jako zivej zvuk ... s tim moc nenadelas

    Bez zasadniho prehaneni se ale elektronicky piana kolem 80-100K hodne blizej klasice ... podle me, kdyz oboji nahrajes ve studiu na CD, tak naprosta vetsina lidi nema sanci poznat, jestli posloucha klasiku nebo elektronicky piano.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    MANCINI: takze, jestli to chapu dobre, nejde o principialni problemy, a s investovanymi penezi se kvalita limitne blizi klasickymu nastroji (s tim, ze v nejaky chvili uz clovek narazi na dostupny technologie a dalsi vrseni penez uz mu nepomuze). Nebo jeste prehlizim neco, co treba umozni trenovanymu uchu rozpoznat klasiku od nejkvalitnejsi elektriky s jistotou i na nahravce prumerny kvality?
    MANCINI
    MANCINI --- ---
    ESTEN: je nekolik veci, ktery musi sampler oproti klasice nahradit:

    1. kvalita nahranyho samplu - tohle je o vzorkovacich frekvencich, kvalite porizenyho zaznamu
    2. rozdilnost samplu v zavislosti na silu uhozu - vice je lepe, ale nikdy to nebude dokonale, dokud se bude jednat o samply. Cesta je napriklad V-piano od Rolandu, ktery pouziva pro klavirni zvuk pomerne uspesne syntezu.
    3. rezonance - DSP simulace ruznych rezonanci, ktere jsou narocne na simulaci, takze opet $$
    4. kvalita reprodukce - DA prevodnik, zesilovac, reproduktory ... zase cim drazsi, tim lepsi
    5. vliv poslechovy mistnosti - klasickej nastroj se v kazdy mistnosti chova trosku jinak, zatimco elektronickej zni skoro porad stejne ... nektery drazsi nastroje simulujou pomoci mikrofonu a DSP procesoru, ale je relativne vzacny

    atd ...
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    MARWIN_KOVAREX, TEDDYBEDDY: co tedy poradne nasamplovat nejde? V cem elektriky nemaj sanci akustiku napodobit?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MARWIN_KOVAREX: No tak jasně. To je ale mechanická záležitost, která má spíš dopad na techniku hry. Výsledný zvuk je daný souběhem mnoha dalších faktorů, ale ty jsou je v kvalitních zvukových bankách pro samohrajky obsaženy také.
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    MARWIN_KOVAREX: Co se týče toho odporu, ono to totiž asi jinak, než těma kladávkama skoro simulovat nejde, protože energie pohybu je rychlost na druhou, a to kladávko je spojeno s tou klávesou taky tak nějak nepřímo, takže funkce odporu té klávesy v závislosti na rychlosti zmáčknutí je něco dost zvláštního.
    Třeba se podaří realistického odporu kláves dosáhnout tím, že by to piáno mělo počítač, kterej by simuloval to fyzikální chování toho kladívka, a v závislosti na tom by elektronicky určoval odpor klávesy :)
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    TEDDYBEDDY: Jde o víc věcí.
    Například u akustickýho piána ti, když zmáčkneš tón, a držíš pedál nezní jen ta jedna(až tři) struny toho tónu, ale i (sice výrazně míň) další, který s ním nějak rezonujou, nevím jak je to přesně fyzikálně, někdy si to prozkoumám, ale určitě je to tak, když jsem měl piáno třeba v rekonstrukci, a nebyly tam ty tišítka, šlo dovnitř zařvat, a ty struny se rozezvučely v takovým poměru, že jsem z toho souzvuku slyšel svůj hlas :)

    Potom je otázka té mechaniky, neznám žádný elektrický piáno, který by mělo mechaniku stejnou jako dobře seřízený akustický nástroj, prostě se to chová jinak, ne jen že jsou lehčí, ale celkově jiné chování (setrvačnost kladívka, jeho odražení od struny ...), takže bych se bál, že když budu cvičit na elektronický tak pak na normálním budu dost zmatenej, a nebudu bejt schopnej hrát přesně, zejména potichu, pokud ovšem nemáš v plánu hrát do budoucna na akustiku, tak je to asi jedno.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ESTEN: "Ucho laika" nepozná nic. To je jako vysvětlovat slepému barvy nebo abstinentovi rozdíl mezi výčepní lihovinou a chivas regal. Tak asi tak.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    TEDDYBEDDY: to se dalo cekat. Jasne ze zvuk koncertniho piana na zivo se neda srovnat s cimkoliv co vyleze ze sluchatek nebo repraku. Proto prosim o priklad nahravky, na ktery pozna rozdil i ucho laika, kdyz mu nekdo vysvetli v cem tkvi.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ESTEN: Zajdi si na koncert.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    doporucte mi prosim nekdo akustickou nahravku, ktera ukazuje, co by ani nejdrazsi elektrika s nejlepsima samplama nezvladla.. at vim o cem je rec :)

    doted mi prislo, ze treba ty elektriky od korgu jsou celkem postacujici, co se vylouditelnejch zvuku tyce. Ale asi se seredne pletu..
    MISERY
    MISERY --- ---
    Mám taktéž jak klavír, tak elektrický klavír, více tedy hraju na elektrický klavír, jednak se nemusí furt ladit a dá se na něj hrát do sluchátek, ale učila jsem se hrát na klasické pianino. Ale myslím, že co se týče tohoto klubu, tak bych řekla, že je to jedno, protože stejně se tu řeší jen ty elektrické piana, případně noty... o technice hraní se tu nemluvilo už pěkně dlouho (pokud vůbec) :-)))
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    Podotýkám, že mám jak klavír, tak klavinovu, tak soudím z vlastní zkušenosti
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    LOOLE: Rozdíl je veliký, základem hlavírní hry je úhoz, tónotvorba. Ta se prostě ani na digi pianě učit ani dělat nedá, tam je barva a kvalita tónu daná jednou provždy. Je to srovnatelné co se týká dynamických možností (ale i tady digi pokulhávají) a co se týká odporu kláves (jen ten má každý klavír prostě jiný)... Klávesy jsou nástroj sám o sobě, to je úplně jiná kategorie, je to sice klávesové, ale s klavírem to má společnou akorát barevnost.
    LOOLE
    LOOLE --- ---
    NIMUI: já mám dig. klavír a měla jsem možnost porovnat s normálním klavírem a kromě drátů u digitálu jsem nějaký závratný rozdíl nepozorovala. Nejsem profi hráč, takže to beru z laického hlediska. Rozdíl jsou el. klávesy, to už je asi o něčem trochu jiném. :)
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    Tak mne napadá... sice je tu dost lidí, kteří mají elektircký klavír... ale myslela jsem si, že tenhle klub se týká těch "živých"... on je to přeci jen rozdíl...

    Není na nyxu nějaký klub přímo ke klávesám a digi pianů? Asi by tam bylo víc lidí, kteří ví...
    ENT
    ENT --- ---
    ahoj, vybiram elektricky piano a nasel jsem par adeptu. je to pro mou holku co si na to bude hrat pisnicky pro deti ve skolce a obcas si vymysli neco svyho. chce aby si svoje skladby mohla nahrat do kompu. na netu jsou tri prdele levnejch cinskejch pian co hrajou strasne, koupim ji radsi neco starsiho ale lepciho. zde jsou my adepti tak prosim poradte kdo se vyznate.

    http://kytary.cz/yamaha-psr-e313/HN094397/

    http://hudba-hudebni-nastroje.megainzerce.cz/hudebni-nastroje/klavesy-casio-ctk-750-286187.htm
    tohle casio se mi hodne libi, ma uz i to kolecko na ohybani zvuku.Akorat nevim jaky je rozdil mezi MIDI a GENERAL MIDI. Neni v tom nejaky zasadni rozdil napr ze GM nebude jiz podporovany atd?

    http://www.know-your-keyboard-piano.com/yamaha-psr-240-keyboard.html

    http://www.planetdj.com/i--CTK-491

    tak co z toho?
    Diky moc, hodne mi to pomuze.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam