• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    NIMUI: teda musím říct, že tvůj příspěvek je dost odstrašující...takže učitelé drilují žáky proto, aby sami mohli udělat nějakou "kariéru" bo jen ti, kterým žáci vyhrávají soutěže jsou prokazatelně dobří...tak to je síla :-(
    přijde mi i docela zvláštní srovnání ZŠ a ZUŠ...kromě jednoho písmena vidím jeden zcela zásadní rozdíl....škola je povinná a ZUŠ dobrovolná, zájmová...neumím si přestavit, že by skauti nechávali malé skautíky vázat uzly na čas a kdo to nezvládne v limitu, tak ho vyhodí....nebo kdo nezaběhne v atletice 60m v čase xy, tak už nemusí chodit na další trénink...vždyť to je úplně pošahané.....ovšem jak vidno z tvého příspvěvku, tak ty to bereš jako normu :-( nezpochybňuju, že kdo chce hrát, ten musí cvičit...ale myslím, že dobrý učitel se pozná právě podle toho, že to cvičení nebude žák brát jako "soustavnou práci" jak si to nazvala, ale jako zábavu, koníčka, dobrovolně vykonávanou činnost kterou dělá s láskou a radostí....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    VITEKK: Těžko říct :-) Záleží, pro koho se vybírá. U nás dostupné jsou školy Fritze Emonse (Evropská klavírní škola, ale i mnoho dalších úžeji zaměřených sbírek, včetně 4ručních). Česká Nová klavírní škola není špatná, ale spíš ji doplňuji něčím dalším. William Gillock má krásné melodické věci, ale neviděla jsem nic pro úplné začátečníky. Piano Course jsou další americkou učebnicí, kde není špatný výběr, včetně základů teorie. Dobrá technická cvičení jsou sešity A Dozen A Day. A naše Alba etud vůbec nejsou marná. Ruské školy jsou také fajn, vím, že se někde u nás dají sehnat skandinávské školy, ale ty jsem neviděla... A teď si vyber :D
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Jak která ZUŠ a jak který učitel. Obecně, pokud narazí učitel na nadaného žáka, tak se bude snažit, aby své nadání rozvíjel a k tomu patří jak přehrávky, tak koncerty a soutěže. Ono BOHUŽEL ta úspěšnost žáků na soutěžích hraje obrovskou roli v profilu školy a také nově v profilu jednotlivého učitele - např. pokud chce jít učitel studovat do metodického centra na JAMU, tak body u přijetí mu zcela natvrdo udělají právě žáci, kteří bodovali v soutěžích... takže je i tlak na učitele.
    Ale třeba u nás se děcka nedrilují, jsme středně velká ZUŠ (do 400 žáků) a na soutěže z každého oboru posíláme 2-5 lidí. Třídní přehrávka je povinná (prostě vystupování je součást tohoto typu vzdělání). Veřejný koncert je pro ty nadšenější a schopnější, ale rozhodně to nejsou ty drilované děti, které mrskají techniku a jedou výhradně na klasice. Hraje se u nás z každého žánru. Děláme koncerty, kde hrají i třeba učitelé s žáky, atmosféra je úžasně uvolněná...
    Ovšem něco "navíc" může žák dělat až když splní minimum k postupovým zkouškám (to je ostatně na každé ZŠ (a tedy i ZUŠ), taky musí umět z matiky nějaké minimum, aby prolezl dál). Ale to minimum se od mého děctví hoooodně snížilo... Jako učitel můžu říct, že je obrovský problém vést děti ne k lásce k hudbě, ale k soustavné práci... já to s nimi na hodině cvičit fakt nemůžu, a pokud oni doma nehnou prstem, tak to za chvíli nebaví ani jednoho z nás :-)
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    VITEKK: http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en%7Ccs&u=http://anya-laurence.suite101.com/frederic-chopins-piano-students-a52605
    pátrejte po tom nejlepší co může bejt
    BGS je sice standard ale co si tady budeme namlouvat....:-)
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    Jakou ucebnici klaviru byste doporucili?
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    CORNELA: určitě ano! mít vlastního učitele je vždycky lepší...neznámkuje a dítěti se věnuje cele...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    jak jsem zjistila, tak je tady několik učitelů hudby...ráda bych se zeptala jak tom jsou dnešní ZUŠ s honbou za "výkonem"...jako dítě jsme to zažila v dost drsné formě, pořád nějaké přehrávky a zkoušky, kdo nesplnil daný objem v předepsané kvalitě, tak prostě vyletěl....prostě jakoby každý musel být kandidátem na konzervatoř a nemohly tam být i děti, které nejsou "dost dobré", ale prostě hrajou pro obyčejnou radost z hraní.....doufala jsem, že tohle se změnilo, ale dceři hned na první hodině učitelka naservírovala co je nutné se do té a té doby naučit a z čeho budou přehrávky a já se zase vrátila do časů před 30 lety, kdy to bylo nemlich to samé :-( tak trochu doufám, že se pletu, ale vrtá mi to v hlavě :-(
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NUDLINEK: Sarauer ma jednu velikou nevyhodu. Je planovany cca pro min. 2, max 3 roky hry a basový klíč potkas az na konci... coz proste stezuje praci uciteli i malemu zackovi :-) Basovy klic se da ucit behem prvnich mesicu hry i u sestiletych deti. A to, co laik neposoudi, je zmrvena kurzova metoda, ktera je tam na obrazcich prezentovana - videt to Kurz, tak vykvete :-))) Ale pro radost staci cokoliv...
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    MEDVED007: naprosto cajk :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RAAJA: máme yamahu, vlastně to nejsou klávesy, ale opticky to vypadá jako piano, řada arius YDP 161...za sebe jsem s tím spokojená a protože na to bude hrát nejen dcera, ale i já, tak to beru jako investici do domácnosti jako takové...sama jsem po tom delší dobu prahla, ale pro sebe bych si to prostě nekoupila
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    rozumím a naprosto chápu. já kdybych byl na vašem místě, asi bych postupoval stejně. Bohužel je to vždycky o lidech a bohužel někteří lidé rádi mluví za jiné kteří jim platí za to aby o nich mluvili a doporučovali, jestli mi rozumíte dobře. prostě zneužili to, že nemáte v tom rozhled a proto doporučí okamžitě něco, za co jsou i oni odměněni. hold tomu se říká prokletej lidskej faktor.
    Firma Yamaha udělala a vlastně každý rok dělá sadu nástrojů pro klavíristy začátečníky a cena jejich nástrojů začíná od 5000 nahoru. Oni si velmi dobře uvědomili, že jediná cesta je právě široká dostupnost k tomu co je ideální a prospěšné a přitom všem dostupné.Yamaha je v tomto sektoru proto nejlepší, poněvadž se tomu věnuje nejvíce a nejdéle. Má také slavnou školu kterou zde představuje třebas Daniel Forro (DOPORUČUJU SI VyGůGLiT O TOM INFORMACE). dobré nástroje mají i Casio a ty jsou bezesporu nejlevnější nicméně naprosto je nedoporučuju,. jelikož jejich dílenské zpracování nástrojů je otřesné a do dvou let nástroj můžete vyhodit do kontejneru. Výborná jsou od nich stage piana a ty seženete nová do 20000 kč bez problému fungují a mechanika je dostačující. Pokud jste již investovala do drahého nástroje, nelitujte toho a berte to jako investici do vás a do vašeho potomka. I kdyby se na hru vaše dítě, vykašlalo stále budete mít doma něco, k čemu se rádi vrátíte a bude vám to dělat radost dlouho dopředu, aníž byste museli pošilhávat po něčem lepším či jiném.
    Držím palce, aby vašemu dítěti a hlavně vám vaše investice dělala jen radost.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RAAJA: v hudebce učitelé moc nedali na výběr...dostala jsem seznam toho co je doporučované a cena na těch 25 tis. v podstatě začínala. když jsem se koukala na nástroje z druhé ruky, tak ten cenový rozdíl byl tak malý, že jsem usoudila,že radši koupím nový a budu to mít s dovozem a zárukou než ušetřit 3 tis. a řešit stěhování a potenciální poruchy...
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    pokud dítě má chuť hrát a táhne ho to k nástroji, pak je zpola vyhráno. Pak je tu ještě učitel, který návyky naučí a v tom je dosti často jádro problému. Vztah učitel-žák by měl být přímočarý a jasný, kde zkušenost učitele je zhodnocována pilností žáka. Pakliže žák je tak správně motivován, pak jsou i výsledky, které, čím jsou lepšími, žáka sami učí a motivují k vyšším metám.
    (MEDVED007): nevím jak je vaše dcera stará a jaké má zkušenosti, ale myslím si že jste se plácla dosti přes kapsu. nástroj za 25.000 pro začátečníka je docela úlet ale proti gustu žádný dišputát. Učím klávesy několik let a vím že klávesy mají své pro i proti. nikdy na klávesách nedocílíte zvuku jenž vám přinese piano se správně zahranými tenzemi. Klávesy jsou prostě klávesy a mají své, stejně jako piano, na němž kromě techniky prstokladu je nejdůležitější výraz a dynamika, nicméně pro člověka malého, mladého, pro člověka který s hudbou začíná, jsou klávesy tím nejlepším řešením s investicí do max. 10000 kč. Až vaše dcera bude umět trochu hrát, pak příjde doba kdy jí prostě klávesy přestanou bavit a bude chtít vyjít na vyšší level, pak se může rozhodnouti jestli je dobré koupit piáno za 30 litrů nebo si koupit pořádnej synťák za 70.
    NUDLINEK
    NUDLINEK --- ---
    MEDVED007: neni na tom nic spatneho :) hele ja ted taky zacla po temer ctrnacti letech znovu a jedu podle Sarauera, ktereho jsem mela uz pred temi lety a vyhovuje mi. Taky hraju jen tak, pro radost.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MISERY: tak pokud máš k dispozici dítě, které s radostí hraje 100x dokola jednu stupidní písničku, tak to ti můžu jen gratulovat.....naše dcera hrát chce a to velmi, ostatně já jsem ten poslední co by jí nutil...ba naopak, byla jsem z jejího rozhodnutí dost nešťastná bo velmi neradostně vzpomínám na svoje roky v ZUŠ....ale pokud je to její přání, tak jí samozřejmě podpořím...nicméně prostě zatím toho umí málo a ty začátky jsou nudné, tak vítám možnost jí cvičení nějak oživit...nevidím na tom nic špatného....
    MISERY
    MISERY --- ---
    MEDVED007: Tak na půl roku se dá půjčit klavír za necelé 2 tisíce, což je ještě míň než 25k :) A jinak dá se sehnat slušné pianino za 30 tisíc. Ono nejde ani tak o to jak dobře to zní, jako o ty návyky.
    Na druhou stranu pokud dítě v prvním roce hraní je potřeba motivovat, jinak by to zabalilo... tak vono je to asi stejně jedno :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    koupila jsem pro dceru, která teď začíná hrát na piano v ZUŠ elektrické piáno, stálo to 25 tis. a když to tady čtu, tak abych se pomalu styděla, že jsem pro to šestiletý dítě nebyla ochotná obětovat 70 litrů + , když si nejsem vůbec jistá, že jí to za půl roku nepřestane bavit a klavír půjde z baráku.....
    taky mi přijde naprosto skvělá možnost ztlumení zvuku, hraní do sluchátek, možnost změnit si typ zvuku (což dceru děsně baví a motivuje jí to ke cvičení ve chvíli kdy by to už jinak zabalila)....
    sama jsem strávila ošklivých 7 let v hudebce a od opuštění ZUŠ jsem na piano nesáhla bo jsem k němu měla vyloženě odpor, ale teď zjišťuju, že už jsem se přes to dokázala přenést a vlastně mě to baví.....
    chtěla jsem se tady poradit kde sehnat noty, rady pro (znovu) začátečníka, ale vidím, že tady se asi nebere v potaz, že někdo hraje na piano jen tak, čistě pro radost a je mu buřt, že nekouká na kladívka a nemá to dokonalý zvuk....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    VITEKK: To uz nemusi byt zdaleka pravda, ta moje ma naprosto srovnatelny odpor s klavirem. Take jsem ji tam vybirala. I klavesy pro skolu do kostela maji uz schopny ponor. Takze jde o to zkusit hledat, ale uz se opravdu da snadno najit.
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    u klavinov mi vadilo jak maj hrozne mekkou klaviaturu
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    KOLAJ: JJ, to tady už několikrát proběhlo. Ono je dobré prostě zvážit, čeho chce člověk dosáhnout... na "živé" klavíry nedám dopustit, ale sama jsem se dostala do situace, kdy jsem velmi ráda, že mám kvalitní klavinovu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam