• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici


    Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



    Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
    Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
    rozbalit záhlaví
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    NIMUI: jak jsem psal - nemám v úmyslu se stát profíkem, koncertovat, stát se klavírním virtuosem apod. chci se naučit hrát pro radost ze hry, mít to jako životního koníčka. digi piano je pro mě praktické a užitečné z několika pro mě podstatných důvodů. čili digi je pro mě určitě jasná volba, v tom mám jasno od začátku. a to, co popisuješ, nejspíš bude taky někde za zenitem mých ambic. :) ale rozhodně díky za další zajímavé info.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: U Medved007 je to napsané hezky, jen dodám, že u digi piana se jedná většinou o dynamiku (byť doplněnou rozdílnou "barvou" při různé síle úhozu), ale na živém klavíru se nacvičuje i "barva" úhozu - tedy jiná jeho kvalita (vlastnosti/kvality tónu jsou barva, síla, délka a výška). Je to poměrně náročné na sluch i cit. Digitální piana mají ve své výbavě dost příjemnou barvu zvuku, kterou ale na živém klaviru nevytvoří každý :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: diky, pomohli jste mi vic nez asi tusite, tak uz mi jen drzte palce, at mam stesti na ucitele. tesim se moc a diky diskusi tady presne vim, co chci hrat a na co chci hrat.
    MISERY
    MISERY --- ---
    Taky bych měla jeden dotaz, je rozdíl u digitálních pian mezi pianinem a křídlem? Nebo je to u digi pian čistě jen o vzhledu?
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: 609 ma lepsiu mechaniku ako 155, ale oboje je pouzitelne. na digitalnom klaviri s dobrou mechanikou sa naucis prstovu techniku a podobne veci. co sa nie uplne naucis je praca s dynamikou. tym, ze hlasitost si vies regulovat aj volume ovladacom, tak nevies realne odhadnut dynamiku. priklad: niekto hra s vyhulenymi sluchatkami a tym padom sa do toho menej opiera, alebo hra so sluchatkami nastavenymi potichu a zbytocne do toho reze. preto je dobre mat aj kontakt so "zivym" klavirom. a samozrejme, ked sa venujes klasickej hudbe a venujes sa intenzivne klavirnej interpretacii na majstrovskej urovni, tak potom uz je akusticky klavir nevyhnutnost.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: asi ti to neřeknu správně technicky, ale laicky je to tak, že když hraješ na skutečný klavír, tak tím jak uhodíš do klávesy v podstatě tvoříš zvuk...můžeš do toho břinkat jak robot nebo se s tím mazlit a tvořit jemné měkké tony..... samozřejmě je široká škála mezi tím....takže hlasitost prostě není jen to jediné kritérium....a na nácvik tohohle je prostě digipiáno špatné....to je prostě fakt. tam není žádná struna, která by reagovala na klapku, takže to má omezenou schopnost reakce. na druhou stranu jako začátečník se s tím nemusíš moc trápit. ber to jako fakt. zase má digipiáno plno jiných výhod, které klasika nemá....je to prostě něco za něco.
    HERKULES
    HERKULES --- ---
    Kdyby měl doma někdo pianino, které by mu tam překáželo (Praha) rád se ho ujmu .... :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: a prece jen jeste jedna otazka. zaznelo tu, ze digi klavir neni uplne ono pro nacvik uhozu. mel jsem mylne za to, ze to je jen ctyrmi urovnemi hlasitosti uhozu, coz jsem pochopil byl nesmysl, tech urovni je 127. v cem je tedy to omezeni? porad je to malo?
    a pro doplneni - mezi p-155 a cvp 609 je v tomto ohledu nejaky rozdil z pohledu uceni se spravne hrat? v hudebninach mi nedokazou na tyhle veci odpovidat a pro me jsou dulezite, proto to tu tak resim. dekuju.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: obavam sa, ze v cechach ani na slovensku nenajde cvp len tak na predajni
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: ja zvazuji cvp prave proto, ze planuji hravat sam pro sebe, zadna kapela, koncerty, ani si nemyslim, ze bych se chtel stat multiinstrumentalistou. cili chci byt neco jako domaci barovy hrac, to je mozna idealni prirovnani. proto se mi libi ta pridana moznost samohrajky, moznost si hrat se zvukem. ale jako zaklad chci rozhodne kvalitni klavir, ne klavesy. koukam na videa na youtube a citim se uplne v kuzi tech, co uz na to umeji a hraji si s tim, presne to bych rad jednou i ja. diky za skvelou odpoved, moc mi zas pomohla, presne vystihla co me zajimalo. z webu yamahy mi ty jejich rady nebyly uplne jasne, spoustu veci spis dedukuju a ani navsteva v nekolika hudebninach mi v tom jasno neudelala - nevedeli a na obchode takove modely vubec nejsou, to je na objednavku. dokonce vubec neznali novou radu cvp 6xx. nema yamaha aspon v praze nejakou predvadeci halu, kde jde vsechny modely nazivo videt? prece jen kupovat to jen podle fotky z webu mi prijde takove nepatricne.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: CVP je specificky typ nastroja. kombinuje v sebe digitalny klavir (teda funkcionalitu CLP serie) s tzv. arranging keyboard, ludovo zvanou samohrajkou (teda v lavej ruke hras akordy, a na zaklade zvoleneho stylu a tempa ti nastroj hra realtime sprievod). konkretne u 609 ide v podstate o Yamaha tyros 4 (co je spickova samohrajka) v dreve a s klavirnou mechanikou. cize je na tebe, co od nastroja ocakavas. Tou funkcionalitou je CVP viac zabavny nastroj (pri zachovani si veskerej kvality digitalne simulacie klavira). Otazka je, ci chces all-in-one riesenie, alebo ti staci digitalny klavir a casom si dokupis na zabavu iny nastroj. medzi CLP a CVP je dost vyrazny rozdiel, u nas sa CVP predava malo, nastroj sa hodi skor do hotelov, barov na stalu instalaciu (je tazky jak tri hovada).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: moc diky za perfektni info. jestli jeste muzu, zeptam se na nazor na yamahu cvp-609. zvazuji totiz bud p-155, nebo rovnou cvp-609. jak jsem psal - jsem zacatecnik, ale moc me to bavi. chci si klavir uzivat, proto do nej jdu. hrat pro sebe, uplne to se mnou cvici, kdyz koukam jak nekdo hraje. je mi jasne, ze nez se dostanu k opravdovemu hrani, nejaky ten rok to zabere. na te cvp-609 me hodne oslovilo, jak to paradne simuluje i saxofon, trubku, harmoniku..., pochopil jsem, ze i tohle me bude bavit a driv nebo pozdej do toho pujdu. zvazuju, jestli rovnou, nebo az pozdeji a uvitam nazor nekoho zkuseneho. pro "jit do toho rovnou" mym laickym pohledem hraje to, ze by ten klavir moh byt pro nacvik hry sikovnejsi. pro "jit az pozdeji" zas zvazuju v pripade, ze pro nacvik je to fuk a za dva tri ctyri roky poridim zas aktualni model. diky.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    este aby som to doplnil... kazda klavesa dokaze hrat 127 urovnami dynamiky. rozdiel je, ze v minulosti sa pre 127 urovni pouzival jeden az dva rozne zvuky, dnes 4. Zistis to napr. ked hras forte a udres este viac, tak pocitis, ze ta farba je ina, ze nastroj ma este dalsiu dynamicku uroven, takisto pri pianach...
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: 4 urovne citlivosti su presne ako pise misery. 4 urovnovy zvuky engine znamena, ze klavirny zvuk bol samplovany v styroch dynamickych urovniach. kedysi bol klavir samplovany v jednej max. dvoch urovniach (male kapacity pamate) a vysledna dynamika bola tvorena len tym, ako hlasno sa ten sampel prehra. to samozrejme znelo nie prilis realisticky, lebo inu farbu zvuku ma realny klavir pri hre pp, inu pri p, mf, f, ff. 4 urovne dynamickeho samplingu su viac ako dostatocne pre plasticke vykreslenie dynamickej skaly nastroja. Keyoff sampling, Stereo Sustain sampling a damper resonance su dalsie samostatne sample pri roznych hernych situaciach - zapnuty sustain pedal, pustenie klavesy a pod... (kedy si sa to tiez robilo len simulaciu, dnes su to realne sample). Skratka P155 ma mnozstvo klavinych zvukovych detailov, je to niekde na urovni CLP440.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MISERY: díky. já jsem nevěděl, jestli to je to co píšeš, nebo se tím třeba myslí úrovně hlasitosti kláves (že každá podle síly úhozu dokáže zahrát čtyřmi hlasitostmi).
    MISERY
    MISERY --- ---
    MICKEY_MOUSE: citlivost je zjednodusene receno jak moc do toho musis mydlit, aby to bylo vic hlasite (nejen), napriklad soft pouzivam, kdyz hraju rychle skladby, fixed zase kdyz nechci vubec dynamiku, tedy hlavne pokud mam nastavene varhany, ktere dynamiku nemaji
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Pokud někdo víte z hlavy a dokážete vysvětlit, poraďte prosím, co se myslí tímto (jde o technické info k YAMAHA P-155). Díky.

    • 4 úrovně citlivosti (Hard / Medium / Soft / Fixed)
    • tvorba zvuku: 4-úrovňový AWM DSS, Pure CF Sampling, Key-Off + Stereo Sustain Sampling, Damper Resonance
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    KRTINKA: Investice do nezávislého ladiče, který se na to podívá s tebou se vyplatí.
    KRTINKA
    KRTINKA --- ---
    VICA: pozor na prasklou rezonanční desku, nevyvážený zvuk, vyvaklané klávesy...
    VICA
    VICA --- ---
    Ahoj ve spolek,

    Zamýšlím sobě koupit pianino, nějaké tipy, rady na co si dát pozor, či na co se zaměřit ?
    Cen.hladina tak do 20k

    Díkes
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    ROBIN_SNNS: ten rozdiel vo vykone je asi 10 w :) Split mode znamena, ze v lavou a pravou rukou mozes hrat iny zvuk (najcastejsie vyuzitie v lavej ruke hras basgitaru, v pravej klavir, apod.). polyfonia znamena maximalny pocet sucasne znejucich tonov, aj pedalom drzanych (kedysi bol standard 32, oslavovali sme 64hlase nastroje, 128 by ti mala s prehladom stacit, 256 je nadstandard). V principe vsetky modely v serii 400 maju dve podstatne veci - trojsenzorovu GH3 klavesnicu a RGE (real grand epression) zvukovy engine. vsetko ostatne je asi ako rozdiel medzi autom v zakladnej a doplnkovej vybave.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam