• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    BARUSSS
    BARUSSS --- ---
    Ahoj, hledám učitele hry na klavír. V brzké době budu mít doma pianino, takže by se jednalo o výuku u mě doma. Případně kdyby jste o někom věděli. Děkuji
    LAYDEE
    LAYDEE --- ---
    ahoj, mám dvě piána, resp. jedny klavesy s všemožnejma funkcema a pak jedno větší, co jde velikostí kláves i zvukem spíš do klavíru. Kdyby tu třeba byl někdo, kdo chce dát svoje dítka na hodiny klavíru a nechce hned kupovat drahej klavír, tak sem ideální volba nebo si třeba jen tak brnkat pro radost a zbytečně neutrácet za nový...Obě piána byla koupena před pár lety a obě jsou plně funkční. Kdyby to někoho zajímalo, prosím piště do pošty. Díky
    VACA
    VACA --- ---
    Ahoj, omlouvám se za offtopic, ale napadlo me zeptat se tu.
    Shánm nefunkční křídlo, neměli by jste nejakej tip kde se poptat?
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    TAk jsem nakoupila. Vzhledem k tomu, že mi prodávající tvrdil, že DGX-650 není zrovna k dispozici s pedálnicí, a kryt na DGX-650 by byl jen koženkový a rovněž jej neměli skladem, tak jsem radši vzala ten Arius YDP 162 C SETO1 - bez sluchátek, dneska jsem ho sestavila, je pěkný hraje dobře, jen ta stolička má jiný odstín než na fotce, což hodlám reklamovat. Taky mě překvapilo, že za ty peníze, použili na nohy pianina jako materiál dřevotřísku a plast. Ještě musím sehnat kvalitní sluchátka.
    Poradí mi prosím někdo nějaká?
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: tvrdost mechaniky je vzdy rovnaka (dana fyzicky konstrukciou klavesy, zavazia, senzorov). nastavit sa da len krivka dynamiky - ako bude na uhoz reagovat tonovy generator. vo vacsine pripadov by som vsak tovarenske nastavenie nemenil, hlavne nie pri zaciatocnikoch.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    PAPRIKODLAK: u elektrických klavírů je zcela běžné, že mají nastavitelnou tvrdost klaviatury. můžeš si tedy vybrat, jak ti to vyhovuje.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    NIMUI: Našemu klavíru by nějaký klavírař rozhodně neuškodil. Nevím, kdy nějakého viděl naposledy, a jestli vůbec. A přežil už něco přes 75 let a troje stěhování.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    NIMUI: Jo, moje učitelka říká, že kdo je zvyklý na tvrdý, ten je schopen pak hrát i na měkký. Právě proto bych si koupil to stage piano, ty mívají spíš tvrdší.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    PAPRIKODLAK: Tak to máte nějaký fakt hloupý model. Moje klavinova je hratelná a i to, co máme právě na převážení do míst, kde klavír není (třeba ty kostely), tak je slušně a děcka s tím problém nemají. V sále máme repasované křídlo (sice malé, ale alespoň to). Co se týká odporu kláves, schopný ladič případně doporučený technik to na "živém" klavíru umí upravit. Obecně je lepší mít doma na cvičení tvrdší nástroj a koncertovat na měkčím... takže naopak :-) No, ale jak říkám, to lze upravit.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    ROBIN_SNNS: jednoznacne CLP.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    MICKEY_MOUSE: Já bych si koupil http://kytary.cz/roland-rd-700-nx/HN114110/ nebo http://kytary.cz/nord-piano-2/HN129812/. Spíš ale toho Rolanda.
    U elektrických pián si vždycky vzpomenu na zcénu, jak Blues Brothers nakupovali u Raye a ten jim demonstroval, že tom klavíru ještě nějaký ten život je.
    Blues Brothers & Ray Charles - Shake a tailfeather (twist it) [HD] - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=KDFDLCd5IOg
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    PAPRIKODLAK: Tvůj příspěvek mě inspiroval ještě k jednomu úhlu pohledu - pořídit si určitě nástroj, který máš rád. Pak pro tebe přestanou existovat problémy, které na tom tenhle nebo tamten vidí, pořád s něčím srovnávají apod. S nástrojem, který máš rád, se rád a automaticky sžiješ. S takovým, který rád nemáš, ne nesžiješ nikdy. A není to o nástroji jako takovém, ale o tvém vztahu k němu, který si jen ty sám definuješ. Když na něčem apriori začneš hledat chyby, už s tím pak těžko přestaneš a vždycky ti na tom bude něco vadit, nikdy se toho pocitu nezbavíš. Tohle je o celkovém způsobu vnímání života, lidí, věcí, všeho.
    Takže podle mého názoru je jedním z nejdůležitějších parametrů pocit při koupi. Nenechat si jej zkazit druhými a jejich názory. Nepřerazit touhu a chuť hrát nesmyslným spekulováním. Yamaha jsou profíci a klavírů už dlouhé roky vyrábějí spousty. Baví je to. Tak bych se určitě nebál jakýkoli klavír od nich koupit s tím, že mi "nebude dost dobrý". To považuji za nesmyslné uvažování. Jde jen o to si vybrat takový, aby co nejlíp vyhovoval mému způsobu využití.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    NIMUI: U nás v ZUŠce v místnosti, kde se koncertuje, máme Clavinovu. A to je tak blbý kus počítače, že to není možné. Hrát se na to pořádně nedá, klaviaturu to mizernou, klávesy po uvolnění okamžitě vystřelujou nahoru, a materiál kláves je taky dost odporný.

    Každopádně, já mám docela problém s tím, že doma mám Förstera, který má klaviaturu krásně měkkou, kdežto v hudebce hraju myslím na Petrofa, kterého klávesy naopak kladou hrozný odpor, že pak mám hrozný problém už jen s dynamikou, natož abych měl krásný zvuk, nebo tak..
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    MICKEY_MOUSE: A taky je dobré zvážit kvalitu elektrického nástroje vůči akustickému v dané cenové kategorii.


    ROBIN_SNNS: Jen bych podotknul, že není tak úplně pravda, že klasika neztrácí hodnotu.
    Bydlíme v rodinném domku a máme ve sklepě krásného Förstera. Ale ze svých zkušenosti bych si nekoupil nic jiného, než stage piano a nedal ho jinam, než hned vedle počítače.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: moc se mi líbí tvůj praktický, pragmatický přístup ! škoda, že takových lidí je tak málo....
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    Ryan Combstock - Love & Beauty - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=8mNCXDoW2DI
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    ROBIN_SNNS: ja si myslim, ze uz to mas vymyslene. obyvak je nesmysl, kdyz tam furt bezi neco, s cim se budete navzajem rusit. ke klasice, ktera funguje i bez proudu jen dodam, ze se musi nechat ladit, zatimco elektrika hraje porad spravne. pokud jde o klavir nebo stage piano, ridil bych se tim, jestli realne vidis, ze bys to prenasel a hraval i jinde. uvazuj ve vsem prakticky, protoze to budes pouzivat. nemotej do toho sen o koncertnim kridle, ktere by pak opustene prekazelo v obyvaku a na nem hrala televize. a ty smutne snil v pokojicku o tom, jak by bylo fajn, kdyby vasi i celej panelak odjel na vikend pryc. to je jako panelakovy sen o bernardynovi, kterej je pak chudak a vsem prekazi, namisto aby se cela rodina bavila a uzivala. pro tve hrani je nejdulezitejsi chut hrat. pokud ji mas, pak ji uspokoji nejvic to, ze hrat mas na cem a kdykoli chces. pak te to bude bavit, budes trenovat a mit z hrani i ze sebe radost.
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    NIMUI, MICKEY_MOUSE: problém je že jsem na vážkách. Bydlím v paneláku v bytě, mám na obojí - na repasované akustické pianino i na elektriku. Mě by se hodně líbila akustika, protože je to klasika co neztrácí hodnotu, funguje i bez proudu a jen tak se nepokazí. Na druhou stranu, je těžké, rozměrné a hlučné. Navíc jediné logické umístění je obývací pokoj, kde je televize a tatin vyžadují zprávy 24hodin denně i jako kulisu.
    Na elektrice se mi libí to, že má možnost výstupu přes usb do pc, s trochu štěstí ji vtěsnám u sebe do pokojíčka pod okno (obzvláště to YDP 162) a nebudu muset nikoho rušit, když budu hrát. V kvalitě mechaniky se moc nevyznám, budu muset vzít za vděk nazorem vaším, lektorky a prodejců. Nějak to musím vymyslet a to už rychle, protože nemám na čem doma cvičit.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Smysl těchhle debat klasika/elektrika, stage/nábytek vidím nikoli v tom vnucovat si navzájem svoje názory, ale ukázat různé pohledy. Protože právě v těch vidím hodnotu při rozhodování a nákupu. Rozhodnout by se měl každý sám, i začátečník, ale měl by to udělat po zvážení různých hledisek a priorit. Vědět, že už ví, co a proč chce. Protože ať udělá nákup jakýkoli, udělá kompromis, něco upřednostní před něčím jiným. A měl by si za svojí volbou stát, nedělat ji proto, že "voni na těch internetech psali, že...".

    Otázka učitelů, kteří něco odmítají je už jiný příběh, osobně vnímám člověka, který takto odmítavě uvažuje, jako omezeného, neschopného tolerovat, dívat se na věc jinak. Každý má ale na svůj názor právo a je dobře, když učitel svůj postoj otevřeně říká, protože pak i žák dopředu ví, jestli k němu chodit chce nebo nechce. Špatné by bylo, kdyby mlčel a začal se vyhraňovat až při výuce.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    Jo, nedá mi to. My diskuse "elekrika" vs. "klasika" vedeme i v rámci naší školy s kolegy. Jsou tam tací, prostě zásadně nedají hrát žáka na koncert, kde není "živý" klavír (třeba v kostelech nebo tanečních sálech). Osobně k nim nepatřím. Nicméně má klasické školení a jsou věci, které se na digi klavíru naučit nedají. Ale velmi často je to právě otázka, jak už zde padlo, toho, co člověk chce. Pokud rodič dá dítě "do klavíru", měl by počítat s tím, že se učitel minimálně pokusí o klasickou průpravu a bude zkoušet, jestli dítě projeví pochopení pro ty nuance nebo ne. Mám žačku, která má doma elektriku, ale svou inteligencí a nadáním vyvažuje hodně nedostatků nástroje. Cvičí podle pocitu rukou, který si pamatuje z hodin. A potom na koncertech dokáže zaujmout krásným úhozem, zvukem, barvou... Ale to je extrémní výjimka. Pokud si někdo definuje, že chce pro radost ovládat klávesový nástroj, tak budiž. Ale ve škole je stejně učitel povinen naznačit, že se t akové dítě šidí o možnost objevit něco specifického. A nikdo u dítěte nemůže tušit, jestli zrovna tohle by právě to nadání neprojevilo. U dospěláka, který to má jako zálibu, je to asi šumák. A já sama mám z praktických důvodů doma elektriku (vracím se z práce po 20h). Ale můj sen je křídlo, protože dřevo je prostě dřevo :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam