Jo, nedá mi to. My diskuse "elekrika" vs. "klasika" vedeme i v rámci naší školy s kolegy. Jsou tam tací, prostě zásadně nedají hrát žáka na koncert, kde není "živý" klavír (třeba v kostelech nebo tanečních sálech). Osobně k nim nepatřím. Nicméně má klasické školení a jsou věci, které se na digi klavíru naučit nedají. Ale velmi často je to právě otázka, jak už zde padlo, toho, co člověk chce. Pokud rodič dá dítě "do klavíru", měl by počítat s tím, že se učitel minimálně pokusí o klasickou průpravu a bude zkoušet, jestli dítě projeví pochopení pro ty nuance nebo ne. Mám žačku, která má doma elektriku, ale svou inteligencí a nadáním vyvažuje hodně nedostatků nástroje. Cvičí podle pocitu rukou, který si pamatuje z hodin. A potom na koncertech dokáže zaujmout krásným úhozem, zvukem, barvou... Ale to je extrémní výjimka. Pokud si někdo definuje, že chce pro radost ovládat klávesový nástroj, tak budiž. Ale ve škole je stejně učitel povinen naznačit, že se t akové dítě šidí o možnost objevit něco specifického. A nikdo u dítěte nemůže tušit, jestli zrovna tohle by právě to nadání neprojevilo. U dospěláka, který to má jako zálibu, je to asi šumák. A já sama mám z praktických důvodů doma elektriku (vracím se z práce po 20h). Ale můj sen je křídlo, protože dřevo je prostě dřevo :-)