• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, máte někdo praktické zkušenosti s tímto trojpedálem od YAMAHY? Budu pořizovat yamahácké digipiano, které se standardně dodává s jedním sustain pedálem. Přemýšlím, jestli má smysl pořizovat i tento trojpedál - mou důvěru trochu nabourává to umělohmotné provedení, ale jde mi hlavně o praktickou stránku věci - funkčnost a využití. Jsem klavírní začátečník někde mezi úrovní 0 a 1.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    NIMUI: Spíš mi jde o ten dynamický rozsah. A jsou tam dobře vidět možnosti slušného stage piana.
    Polyfonie znám, nejaké ty bachy jsem hrál. :)
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    PAPRIKODLAK: Myslíš to, že dokáže zahrát jinak silně různými prsty? :-)))) To je základ klasické klavírní techniky. Např. jakoukoliv fugu bez tohohle nezahraješ. A nejen fugu. Romantická hudba je polyfonní a právě v ní je obvyklé, že se melodie stěhuje mezi hlasy = každou chvíli má hrát víc jiný prst. Klasicky děckám říkám, ať prostě chtějí slyšet tu melodii, že ten mozek potom pošle příkaz tomu správnému prstu... je to pravdivější, než když by se to drilovalo... ale chce to mít už relativně vyrovnanou techniku.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    PAPRIKODLAK: Nejčastěji je to prostě vada materiálu a když potom jede takhle intenzivně na jednom místě ten přímý úhoz, tak to rupne. Přímý = rovnou ze zad do dna klávesy bez rozvedení do strany nějakým měkčím pohybem, jde to tedy přímo do dna klávesy, její pohyb je rychlý a rovnou kladívkem do struny. Nemusí to být "tvrdé hraní", ona používá svaly hezky, ale je fakt, že u silového hraní je to poměrně časté, že nějaká ta struna rupne. Tady je dost rarita, že rupnul bas :-) Ale fakt jela skoro pořád jeden tón...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A když to vidím - popravdě - s elektronickým křídlem zkušenost nemám :-)))) třeba bude pařit dobře
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    A když už jsme u té dynamiky, tak tohleto je dobrá magie.
    Okean Elzy - "Vstavai" - (Океан Ельзи - "Вставай") - piano cover
    http://www.youtube.com/watch?v=sstKnIaGd4E

    To stage piano je
    ROLAND RD-700 NX
    http://kytary.cz/roland-rd-700-nx/HN114110/
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    To mi připomíná VKGoeswild. A její zvyk praskat struny na klavírech. To do toho tak strašně valí?
    Untimely end for the War Pigs (funny moments from the festival)
    http://www.youtube.com/watch?v=R_RmfEjPzdo
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    VICA: Tak tam záleží na "úrovni" toho elektrického nástroje. Podle mne při správném použití svalů bude klasický nástroj lepší. Mám digitální piano průměrné kvality (tedy, asi i levnější, typ nevím, cena kolem 22tis.), na živé pianino to nestačí.
    VICA
    VICA --- ---
    NIMUI: Chápu, rezonanci nenahradím. A co se týče decibel při stejné intenzitě a dynamice stisku klávesy CLP vs klasické piano ?
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    VICA: Jak naznačuje Ravenuiz - elektrické piano nebude mít ty rezonanční vlastnosti jako živý klavír, vibrace budou minimální a tím pádem se zvuk ani nebude tak přenášet po stěnách či podlaze, atp.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    VICA: zavisi od akustiky miestnosti, ale jednoducho, cim hlasnejsie si ho das, tym vacsi budes mat dynamicky rozsah pri hre. ale porovnavat do 1:1 nie je uplne realne, z pochopitelnych rozdielnych konstrukcii (rezonancia struny v ozvucnici vs. reproduktor).
    VICA
    VICA --- ---
    Přátelé,

    Mám doma Yamahu CLP 430, má někdo tucha, na kolik musím dát hlasitost, aby odpovídala hlasitosti skutečného pianina či křídla ?
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: Potom uz len skor CVP seria, ale to su neprenosne nastroje, kombinacia CLP clavinovy s Tyros 4 enginom. Taky nejaky hybrid ponuka novy P255, ktora ma nejake sprievodne rytmy a relativne dost zvukov. Tam je hlavne mechanika o poznanie lepsia, synteticka slonovina, klavirny zvuk ovela lepsi...
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Ještě se zeptám - tak jako je DGX-650 alternativou k P-105 (entry level), existuje u Yamahy i obdobná "samohrajková" alternativa k P-155 (semi-pro level)? Já v jejich nabídce nic obdobného nedokážu najít. Jsou tam nějaká piána řady CP, třeba CP-5 nebo CP4 stage, ale to asi bude něco jiného (z pohledu "těch věcí okolo" - automatické doprovody, displej zobrazující i noty, výuka hry atd.).
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    P_M: urcite, ale opakujem P155 skor semi-profi nastroj, P105 entry level. cenovy rozdiel hovori za vsetko.
    P_M
    P_M --- ---
    RAVENIUZ: Jeste bych doplnil, ze u Yamahy je z vlastni zkusenosti je pomerne velky rozdil mezi P105 a P155. P155 ma trochu lepsi mechaniku, ale z toho duvodu je vetsi, tezsi a drazsi... Taky ma vetsi vyber zvuku. Myslim, ze P105 pro domaci pouziti v zasade staci, ale nekterym hracum a posluchacum chybi trochu jasnejsi zvuk klaviru (anglicky "brighter", nevim, jestli je v ceske hudebni terminologii vhodny ekvivalent - "zvonivejsi"? asi to taky neni ten spravny pojem...), ktery lze na P155 vybrat, zatimco P105 ma jen "zastrenejsi" nabidku...
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    RAVENIUZ: Perfektni odpoved, dekuji.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: ano, DGX650 a P105 su po stranke mechaniky rovnake, maju GHS klaviaturu. co sa tyka DGX serie, treba sa na nu pozerat primarne tak, ze to su v podstate samohrajkove nastroje podobne serii PSR S, akurat maju klavirnu mechaniku a 88 klaves.
    P seria su vacsinou lacne nastroje vhodne na domace pouzitie, avsak nizka vaha z nich robi velmi mobilne nastroje.
    pre profesionalne podiove pouzitie je vhodna CP seria (hlavne CP1 je top nastroj). na menej narocne domace pouzitie je vhodna YDP seria, na narocne domace/prip. trvale instalacie je vhodna CLP seria (clavinova). uplny update je CVP seria, ktora kombinuje vlastnosti top digitalnych pian (CLP) s funkcionalitou top samohrajok (TYROS 4).

    a co sa tyka prehladu trhu a znaciek, yamaha disponuje takym vyvojom, ze si aj do lacnejsich modelov moze dovolit dat technologiu, ktora bola pred par rokmi spickou. v tom sa odlisuje od konkurencie. alternativou moze byt Kawai (u nas slabe zastupenie, ale podobne ako yamaha, ma za sebou skusenosti s vyrobou akustickych klavirov). Kurzweil je dalsim hracom na trhu, vhodnym hlavne pre profi hracov, ponuka zaujimavy prierazny zvuk za dobre peniaze. Roland je porovnatelnou alterntativou len pri Top triedach (Yamaha CP1 vs. Roland V Piano, to vs. Kawai MP10, a prip. novy hrac na trhu Physis piano). Pre istu komunitu je zaujimavy imidzovy, ale predrazeny Nord Stage. Korg by som pri serioznej debate o digitalnych klaviroch asi vynechal...
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Když už tu je řeč o DGX-650, zeptám se: je nějaký rozdíl mezi klaviaturou Yamahy DGX-650 a P-105? Obě jsou GHS, polyfonie i další technické parametry vypadají shodně, tudíž by to teoreticky mělo být úplně totožné nejen co do zvuku, ale i fyzicky - chování, dynamika, odpor kláves, materiál... Čili lapidárně řečeno - DGX-650 by mělo být piáno P-105 rozšířené o zvukové rejstříky a další možnosti. Je to tak skutečně, nebo je DGX oproti P-105 nějak "ošizené" nebo "jiné"?
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    MICKEY_MOUSE: Neodpovídám, protože nejsem pořád na nyxu, dělám i něco jiného. DGX-650 můžu doporučit, protože se učím u lektorky na DGX-640, velice jednoduše se tam nastaví i metronom, má i další zajímavé funkce, např. doprovod. Já jsem upřednostila trochu věrnější zvuk a hlavně líběvější provedení a koupila si domů YDP-162C. V případě že si pořídíš DGX, budeš si muset ušít kryt, ten se nedodává s pianinem a prodávají jen předražený koženkový.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam