• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    Nemáte někdo zkušenosti s tím jak natrénovat odtah? Začínám být zoufalá.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    nevíte někdo čistě náhodou, jestli není na klavír nějakej slušnej výukovej program pro android (tablet)?
    JIKE
    JIKE --- ---
    Ahoj,
    tak abych nebyl jen vlastník klubiku, tak taky přispěji,

    konečně jsem se po měsíci a něco zase k tomu dostal, a dokončil tuto 2minutovku na zakázku. Otázka jak se bude líbit. nehrál jsem měsíc a mám dřevěný ruce :-(

    tak snad se bude líbit.

    úSMĚVY
    http://www.youtube.com/watch?v=j4EdCGRSzLc
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: podla mna nema...
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, máte někdo praktické zkušenosti s tímto trojpedálem od YAMAHY? Budu pořizovat yamahácké digipiano, které se standardně dodává s jedním sustain pedálem. Přemýšlím, jestli má smysl pořizovat i tento trojpedál - mou důvěru trochu nabourává to umělohmotné provedení, ale jde mi hlavně o praktickou stránku věci - funkčnost a využití. Jsem klavírní začátečník někde mezi úrovní 0 a 1.
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    NIMUI: Spíš mi jde o ten dynamický rozsah. A jsou tam dobře vidět možnosti slušného stage piana.
    Polyfonie znám, nejaké ty bachy jsem hrál. :)
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    PAPRIKODLAK: Myslíš to, že dokáže zahrát jinak silně různými prsty? :-)))) To je základ klasické klavírní techniky. Např. jakoukoliv fugu bez tohohle nezahraješ. A nejen fugu. Romantická hudba je polyfonní a právě v ní je obvyklé, že se melodie stěhuje mezi hlasy = každou chvíli má hrát víc jiný prst. Klasicky děckám říkám, ať prostě chtějí slyšet tu melodii, že ten mozek potom pošle příkaz tomu správnému prstu... je to pravdivější, než když by se to drilovalo... ale chce to mít už relativně vyrovnanou techniku.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    PAPRIKODLAK: Nejčastěji je to prostě vada materiálu a když potom jede takhle intenzivně na jednom místě ten přímý úhoz, tak to rupne. Přímý = rovnou ze zad do dna klávesy bez rozvedení do strany nějakým měkčím pohybem, jde to tedy přímo do dna klávesy, její pohyb je rychlý a rovnou kladívkem do struny. Nemusí to být "tvrdé hraní", ona používá svaly hezky, ale je fakt, že u silového hraní je to poměrně časté, že nějaká ta struna rupne. Tady je dost rarita, že rupnul bas :-) Ale fakt jela skoro pořád jeden tón...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A když to vidím - popravdě - s elektronickým křídlem zkušenost nemám :-)))) třeba bude pařit dobře
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    A když už jsme u té dynamiky, tak tohleto je dobrá magie.
    Okean Elzy - "Vstavai" - (Океан Ельзи - "Вставай") - piano cover
    http://www.youtube.com/watch?v=sstKnIaGd4E

    To stage piano je
    ROLAND RD-700 NX
    http://kytary.cz/roland-rd-700-nx/HN114110/
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    To mi připomíná VKGoeswild. A její zvyk praskat struny na klavírech. To do toho tak strašně valí?
    Untimely end for the War Pigs (funny moments from the festival)
    http://www.youtube.com/watch?v=R_RmfEjPzdo
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    VICA: Tak tam záleží na "úrovni" toho elektrického nástroje. Podle mne při správném použití svalů bude klasický nástroj lepší. Mám digitální piano průměrné kvality (tedy, asi i levnější, typ nevím, cena kolem 22tis.), na živé pianino to nestačí.
    VICA
    VICA --- ---
    NIMUI: Chápu, rezonanci nenahradím. A co se týče decibel při stejné intenzitě a dynamice stisku klávesy CLP vs klasické piano ?
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    VICA: Jak naznačuje Ravenuiz - elektrické piano nebude mít ty rezonanční vlastnosti jako živý klavír, vibrace budou minimální a tím pádem se zvuk ani nebude tak přenášet po stěnách či podlaze, atp.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    VICA: zavisi od akustiky miestnosti, ale jednoducho, cim hlasnejsie si ho das, tym vacsi budes mat dynamicky rozsah pri hre. ale porovnavat do 1:1 nie je uplne realne, z pochopitelnych rozdielnych konstrukcii (rezonancia struny v ozvucnici vs. reproduktor).
    VICA
    VICA --- ---
    Přátelé,

    Mám doma Yamahu CLP 430, má někdo tucha, na kolik musím dát hlasitost, aby odpovídala hlasitosti skutečného pianina či křídla ?
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: Potom uz len skor CVP seria, ale to su neprenosne nastroje, kombinacia CLP clavinovy s Tyros 4 enginom. Taky nejaky hybrid ponuka novy P255, ktora ma nejake sprievodne rytmy a relativne dost zvukov. Tam je hlavne mechanika o poznanie lepsia, synteticka slonovina, klavirny zvuk ovela lepsi...
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Ještě se zeptám - tak jako je DGX-650 alternativou k P-105 (entry level), existuje u Yamahy i obdobná "samohrajková" alternativa k P-155 (semi-pro level)? Já v jejich nabídce nic obdobného nedokážu najít. Jsou tam nějaká piána řady CP, třeba CP-5 nebo CP4 stage, ale to asi bude něco jiného (z pohledu "těch věcí okolo" - automatické doprovody, displej zobrazující i noty, výuka hry atd.).
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    P_M: urcite, ale opakujem P155 skor semi-profi nastroj, P105 entry level. cenovy rozdiel hovori za vsetko.
    P_M
    P_M --- ---
    RAVENIUZ: Jeste bych doplnil, ze u Yamahy je z vlastni zkusenosti je pomerne velky rozdil mezi P105 a P155. P155 ma trochu lepsi mechaniku, ale z toho duvodu je vetsi, tezsi a drazsi... Taky ma vetsi vyber zvuku. Myslim, ze P105 pro domaci pouziti v zasade staci, ale nekterym hracum a posluchacum chybi trochu jasnejsi zvuk klaviru (anglicky "brighter", nevim, jestli je v ceske hudebni terminologii vhodny ekvivalent - "zvonivejsi"? asi to taky neni ten spravny pojem...), ktery lze na P155 vybrat, zatimco P105 ma jen "zastrenejsi" nabidku...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam