Na druhou stranu, pokud je pravda toto (z diskuze na iHNed), není co řešit.
Mlynář vládě lhal.
Soud Mlynáře usvědčil ze zásadní lži, která zcela změnila pohled na čistotu jeho úmyslů, naopak ukazovala na rafinované zakrývání skutečnosti před vládou a organizovaný systém kroků, kterými se měly v konečné fázi nezákonně tunelovat z příjmů určených státu desítky milionů korun ročně.
Testcom servis s.r.o. by byl povedeným tunelářům k ničemu, kdyby neměl oproti jiným obchodním společnostem obrovskou výhodu zisku zaručeného nějakým státním nařízením. Mlynář přiznal, že takovým ziskem měly být zisky s vydávání elektronického Obchodního Věstníku. K tomu účelu si Testcom servis s.r.o. skutečně společně s Chmelíčkem a Novotným vzájemně organizavanou činností zřídili.
Návrh změny nařízení vlády č. 503/2000 Sb., O obchodním věstníku, podle něhož měly nově subjekty platící za zveřejnění a uveřejnění údajů v Obchodním věstníku platit za toto publikování provozovateli elektronického Obchodního věstníku pak skutečně předkládal Mlynář dne 25.9.2003 vládě jako ministr informatiky. Ročně mělo jít o desítky milionů korun.
V důvodové zprávě vypracované MI však Mlynář v rozporu se skutečností uváděl, že se počítá s tím, že provozování elektronického obchodního věstníku na portálu veřejné správy bude vykonávat příspěvková organizace TESTCOM!!! Vláda tedy změnu nařízení vlády schválila v domnění, že příjmy za zveřejňování údajů v Obchodním věstníku (nově svěřované provozovateli elektronické verze Obchodního věstníku na portálu veřejné správy) zůstanou v příspěvkové organizaci Testcom, tedy v majetku státu (majetek příspěvkové organizace je majetkem státu). Tento Mlynářům návrh byl ve vládě projednán a schválen usnesením vlády č. 1150 dne 22.11.2003!!!.
Ministr Mlynář však před vládou už při předkládání návrhu zatajil že připravuje pro tento účel ve skutečnosti založení Testcom servis s.r.o., (které už 5 dnů po předložení materiálu do vlády skutečně založil) a při projednávání a schvalování návrhu změny nařízení vlády na jednání vlády uskutečněném o dva měsíce později dne 22. 11. 2003 posléze zatajil, že již mezitím dne 30.9.2003 skutečně založil Testcom servis s.r.o. a že dokonce již s ním podepsal dne 30. 10. 2003 !!! smlouvu o převodu provozování portálu veřejné správy na Testcom servis s.r.o. – tedy že schválením změny nařízení vlády se stane toto s.r.o. – jako pověřený provozovatel portálu veřejné správy automaticky inkasovatelem mnohamilionových příjmů za zveřejnění a uveřejnění údajů v Obchodním věstníku. Zatajil, že to není ona státní příspěvková organizace Testcom uváděná v důvodové zprávě. Kdyby vládě uvedl pravdu, legislativní rada vlády by nezákonnost založení Testcom servis s.r.o. snadno odhalila a její učinění provozovatelem portálu veřejné správy neakceptovala.