• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    význam většiny veřejných institucí spočívá v tom, udržet občana v tak hluboké průměrnosti, aby si dal vládnout.
    - Nicholas Sebastien Chamfort (1741 - 1794)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Naše problémy nespočívají v tom, že bychom neměli kvalifikované odborníky, kteří by nám řekli, co je potřeba udělat, ale že neděláme to, co víme, že je potřeba udělat.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Anything you hold onto as a "security blanket" (a job or relationship you keep out of fear) is actually an insecurity blanket. Let it go.—Martha Beck
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KAMAHL: Doporučuju i jiné od něj, například Instead of Education (česky tuším Místo vzdělání)
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    CONTINUITY: dobrej tip, tu knihu si asi pořídím ;)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Stejný zdroj:

    (pozorování 17-měsíčního dítěte:)

    Narozdíl od dospělých se nezabývá tím, jak se vyhnout všemu nesnadnému a neznámému. Snaží se získat zkušenosti, objímá život. Když pozoruji toto dítě, mohu jen těžko uvěřit rozšířenému názoru, že by se děti nic nenaučily bez vnějších odměn a trestů.

    Z této představy se obvykle stává sebepotvrzující předpověď. Pokud s dětmi zacházíme dost dlouho tak, jako by to byla pravda, začnou samy věřit, že to pravda je. A tak mi mnoho lidí řeklo: "Pokud děti k něčemu nepřinutíte, nebudou dělat nic." Ještě hůře, říkají: "Kdyby mě nikdo do ničeho nenutil, sám bych nic nedělal."
    To je vyznání otroka.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Pokud se dítě zabývá tím druhem učení, kterému se věnuje většina dětí ve škole, tj. polyká slova, aby je na požádání mohlo vyplivnout zpět na učitele, pak plýtvá svým časem, nebo spíše my plýtváme jeho časem. Takové znalosti nebudou trvalé ani podstatné ani užitečné. Ale dítě, které se učí přirozeně, které sleduje svou vlastní zvídavost, kamkoliv ho vede, které přidává ke svému duševnímu obrazu skutečnosti, cokoliv potřebuje a pro co umí nalézt místo, a které odmítá beze strachu nebo bez pocitu viny všechno, co nepotřebuje, takové dítě se rozvíjí, pokud jde o znalosti, o lásku k poznání a o schopnost se učit.

    (John Holt: Proč děti neprospývají)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    TADEAS:

    it’s exactly that habit of looking at news stories in isolation that fosters the blindness to history as it’s happening

    (stejnej zdroj...wow :)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    Být člověkem znamená být na cestě.
    A. Langle
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    ot?
    nejkrásnější vlastnost krajiny je nezmapovatelnost její duše
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Few people seem to have realized then, and even fewer realize now, that Lao Tsu’s Tao Te Ching is in fact an introductory textbook of systems thinking.
    "The Book of Integral Process" is a good translation of the title.

    Replace the early Chinese philosophical terminology with equivalent terms from systems theory and the point of the text becomes equally clear. Here’s chapter I:

    A process as described is not the process as it exists;
    The terms used to describe it are not the things they describe.
    That which evades description is the wholeness of the system;
    The act of description is merely a listing of its parts.
    Without intentionality, you can experience the whole system;
    With intentionality, you can comprehend its effects.
    These two approach the same reality in different ways,
    And the result appears confusing;
    But accepting the apparent confusion
    Gives access to the whole system.


    It would be useful if somebody were to do a complete translation of the Tao Te Ching in systems language one of these days – though in saying that, I get the uncomfortable feeling that it’s probably going to be me.

    :) hezky...
    - src
    JULYZ
    JULYZ --- ---
    monológ Stanislava Grofa (česky)

    YouTube - Stanislav Grof -- rozhovor, režie: Igor Chaun
    http://www.youtube.com/watch?v=g25Xd2TKu34


    ukradnuté z [ NEUF @ Psychedelická věda v Čechách ]
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    Správnou praxí dharmy nic nezískáš. V ideálním případě pouze ztrácíš - koncepty a iluze. To podstatné už máš od začátku. :-)

    -DARUMA

    [ DARUMA @ Tibetsky BUDDHISMUS ]
    JULYZ
    JULYZ --- ---
    Co je na druhé straně? řekl Artuš.
    Tonička zaváhala. "Někteří lidé věří , že je tam lepší svět," odpověděla. "Jiní si myslí, že se vrátí sem, na ten náš svět, ale v jiném těle. A další si myslí, že tam prostě není vůbec nic. Myslí si, že se tam někde jednoduše zastaví."
    A co si myslíš ty? zajímal se Artuš.
    "Já si myslím, že neexistují slova, která by to dokázala popsat," odpověděla mu Tonička.

    z knihy Terry Pratchett - Klobouk s oblohou
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    dlouhej komiks,tak jen linkem
    http://i.imgur.com/oS8yF.jpg
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    You see, in the final analysis, it is between you and God.
    It was never between you and them anyway.

    -- Mother Theresa (skrz Bibli :)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    ZIKE
    ZIKE --- ---
    "Neo, sooner or later you're going to realise, just as I did that there's a difference between knowing the path, and walking the path." -The Matrix
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam