• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    "Jsem totiž toho názoru, že Nebe a peklo, respektive Království nebeské (či Boží) a peklo, nejsou posmrtné destinace. Jsou věčností tady a teď. Když člověk koná Boží vůli, nebo Pravou vůli atp., na slovech nezáleží, v té chvíli zažívá věčnost v Království nebeském. A když se Boží vůli či svému bytostnému určení protiví, tak v té chvíli, a právě v té chvíli, prožívá věčnost v pekle.

    Ale co je to “to“, co uskutečňuje Boží vůli nebo se jí protiví, pakliže “já“ je prázdným průsečíkem, který je navíc zcela determinován všemi těmi zmíněnými vlivy? Možná to nějak souvisí s harmonií celé té sítě, možná je tedy celá ta záležitost vlastně estetická v onom antickém smyslu, kdy Dobro a Krása spolu souvisí."


    --Kojot
    JIRIK1
    JIRIK1 --- ---
    z ustavu ...
    HENRYHO PRDEL
    http://henryho-prdel.net/
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Lewis ve svém deníku také píše, že o Bohu nemůžeme vědět nic a dokonce i naše otázky týkající se Boha jsou nesmyslné. Proč? Je to jako kdyby se vás někdo od narození slepý zeptal: "Je zelená barva horká, nebo studená?" Tohle ne. "Je dlouhá, nebo krátká?" Tohle ne. "Je sladká, nebo kyselá?" Tohle ne. "Je kulatá, oválná, nebo čtverhranná?" Tohle ne, tohle ne. Nevidomá osoba nemá žádná slova, žádné pojmy pro barvu, o které nemá žádnou představu, o které nemá tušení, kterou nikdy nezažila. Můžete s nimi o tom mluvit jen s pomocí analogií. Ať se zeptá jakkoli, vy můžete říci jen: "Tohle ne." C.S. Lewis o tom kdesi píše, že to je stejné, jako kdybyste se ptali, kolik minut má žlutá barva. Všichni by možná vzali tu otázku vážně, diskutovali by o tom a přeli by se. Jeden by se dopracoval k výsledku, že ve žluté barvě je 25 mrkví, a druhý by zase tvrdil: "Kdepak, sedmnáct brambor!" A už by byli v sobě. Tohle ne!
    Konečnou fází v poznávání Boha je tedy poznat, že nevíme. Naše největší neštěstí je, že toho víme příliš mnoho. Tedy myslíme si, že víme, to je naše neštěstí. Proto nemůžeme nic objevit. Tomáš Akvinský (byl to nejen teolog, ale také skvělý filozof) nejednou řekl: "Veškeré úsilí lidské mysli nedokáže vyčerpat podstatu jediné mouchy."

    Anthony de Mello - Bdělost
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    KIRILLOV
    KIRILLOV --- ---
    soucit je, když na obzoru vychází slunce, skrz jemný opar ozáří dvorek, záhon je zrytý a půda voní tlením. -- laik pchang
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    he who binds to himself a joy
    does the winged life destroy;
    but he who kisses the joy as it flies
    lives in eternity's sunrise.
    PSYTKA
    PSYTKA --- ---
    KIRILLOV
    KIRILLOV --- ---
    "You can watch a clock tick. You can witness a sunrise or a sunset, but that is not time. That is simply movement." ~Zen Proverb
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    Not everyone is going to like you. Even Jesus got hung on a cross.
    MILTIKI
    MILTIKI --- ---
    http://vimeo.com/34853044 nejsem si jista, kam to zaradit. mohlo by se libit, kdyby ne, smazte
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    v boji se připouští celá řada zbraní. šup s tim napapír, kde zustane uvězněno na věky...

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Dobra radka youtube videi o vesmiru: http://bigthink.com/michiokaku
    The Universe Is a Symphony of Vibrating Strings - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=fW6JFKgbAF4
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    ARFEA
    ARFEA --- ---
    SINECURVE: jojo, škoda, že mi to takhle ještě nefunguje v jiných abecedách, třeba v azbuce nebo devanagari :)
    SINECURVE
    SINECURVE --- ---
    tak trocha psychedelicke lingvistiky
    V SUOIVSOLTSI S VZÝUKEMM NA CMABRIDGE UINERVTISY VLŠYO NIAVEO, ŽE NZEÁELŽÍ NA POŘDAÍ PSÍEMN VE SOLVĚ. JEDNINÁ DLEŮITŽÁ VĚC JE, ABY BLYY PNVRÍ A PSOELNDÍ PÍMESNA NA SRPVÁÉNM MSTÍĚ. ZYBETK MŽŮE BÝT TOTÁNLÍ SĚMS A TY TO PŘOÁD BEZ PORLBMÉŮ PEŘČETŠ. JE TO POTRO, ŽE LDIKSÝ MEZOK NETČE KDAŽÉ PENSÍMO, ALE SVOLO JKAO CLEEK = budte benevolentni vuci marginalnostem v preklepech ,)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    Pain is inevitable.
    Suffering is optional.
    ZOOEY
    ZOOEY --- ---
    It is pretty obvious that the debasement of the human mind caused by a constant flow of fraudulent advertising is no trivial thing. There is more than one way to conquer a country. R Chandler (1888 - 1959)
    HANEBNIK
    HANEBNIK --- ---
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Before the war on drugs, the war on terror, or the war on
    cancer, there was the war on female sexual desire. It’s a war
    that has been raging far longer than any other, and its victims
    number well into the billions by now. Like the others, it’s a
    war that can never be won, as the declared enemy is a force of
    nature. We may as well declare war on the cycles of the
    moon.

    (Sex at Dawn)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    As they say at the airport: beware of tidy packages you didn’t pack yourself.
    ------------
    (o všech možných hotových učeních a výkladech reality, které pro nás někdo vymyslel)
    http://www.oneironautilus.cz/pub/sex_at_dawn.pdf
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DUSHAN
    DUSHAN --- ---
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    neřek bych že byste zavdali přirovnaní k orgastickým stavům po požití informace, proto nonCOM, suše link!
    Alan Watts On Who Are You Really - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=d_duhlbYlBQ&feature=related

    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    “The greatest mistake we can make is to assume another has the same inner-experience that we do.”
    (prý Jung, citováno na jednom webu)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    pár výživných walls of text

    the 5th anniversary comic
    http://www.viruscomix.com/page563.html
    MUTEK
    MUTEK --- ---
    The eradication of craft skills and of economically productive family activity, has lessened people's chances to gain a sense of accomplishment and worth and has increased our vulnerability to the blandishments of advertising, the most potent educational institution in our culture. As the opportunities for personal power on a human level diminish for all but a relatively small part of the population, self-confidence, trust and pleasure conceived in straightforward terms are poisoned, and we are increasingly beguiled by an accordion-like succession of mediations between ourselves and the natural and social world, mediations in the form of commodities. We are each promised personal power and fulfilment through consumption; we are as nothing unless clothed in a culture that is conceived of as a congeries of packages, each of which presents us with a bill. In pursuit of meaning and satisfaction we are led to grant the aura of life to things and to drain it from people: we personify objects and objectify persons. We experience alienation from ourselves as well as from others. We best comprehend ourselves as social entities in looking at photos of ourselves, assuming the voyeur's role with respect to our own images; we best know ourselves from within in looking through the viewfinder at other people and things.

    [...] In pursuit of meaning, also, we are led to see meaning where there is only emptiness and sham, strength where there is only violence or money, knowledge where there is only illusion, honesty where there is only a convincing manner, status where there is only a price tag, satisfaction where there is only a cattle prod, limitless freedom where there is only a feed lot. Our entire outlook is conditioned by the love and the terror of consumption.

    – Martha Rosler, To Argue for a Video of Represntation. To Argue for a Video Against the Mythology of Everyday Life, 1977
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam