• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    MUTEK
    MUTEK --- ---
    There is little conjunction of truth and social 'reality'. Around us are pseudo-events, to which we adjust with a false consciousness adapted to see these events as true and real, and even as beautiful. In the society of men the truth resides now less in what things are than in what they are not. Our social realities are so ugly if seen in the light of exiled truth, and beauty is almost no longer possible if it is not a lie. What is to be done? We who are still half alive, living in the often fibrillating heartland of a senescent capitalism — can we do more than reflect the decay around and within us? Can we do more than sing our sad and bitter songs of disillusion and defeat?

    The requirement of the present, the failure of the past, is the same: to provide a thoroughly self-conscious and self-critical human account of man. No one can begin to think, feel or act now except from the starting-point of his or her own alienation. We are all murderers and prostitutes — no matter to what culture, society, class, nation, we belong, no matter how normal, moral, or mature we take ourselves to be. Humanity is estranged from its authentic possibilities. This basic vision prevents us from taking any unequivocal view of the sanity of common sense, or of the madness of the so-called madman. However, what is required is more than a passionate outcry of outraged humanity. Our alienation goes to the roots. The realisation of this is the essential springboard for any serious reflection on any aspect of present inter-human life.

    We are bemused and crazed creatures, strangers to our true selves, to one another, and to the spiritual and the material world — mad, even, from an ideal standpoint we can glimpse but not adopt. We are born into a world where alienation awaits us. We are potentially men, but are in an alienated state, and this state is not simply a natural system. Alienation as our present destiny is achieved only by outrageous violence perpetrated by human beings on human beings.

    — R.D. Laing, The Politics of Experience, 1967
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    MUTEK
    MUTEK --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    V (prezidentské) debatě můžete říct cokoliv chcete a bude to slyšet 80 milionů lidí. Pokud reportéři později zjistí, že kandidát nemluvil pravdu - no a? Bude to číst 200, možná 2 tisíce nebo 20 tisíc lidí.
    — tiskový mluvčí prezidenta Bushe
    MRFILIP
    MRFILIP --- ---
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    RAGGALADY
    RAGGALADY --- ---
    'what day is it?'
    'it's today,' squeaked Piglet.
    'my favorite day,' said Pooh.
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    V3S
    V3S --- ---
    HESPELER: no ono by odtamtud slo nalinkovat skoro vsechno ;)

    moje oblibena serie je s bruce leem viz. [ V3S @ ALTERNATIVE & STRANGE COMICS - zvlastni komiksy kresbou ci myslenkou vybocujici z mainstreamu ... ]
    HESPELER
    HESPELER --- ---
    V3S: tenhle sem taky patri.. ;]

    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---

    Caution is not the same as fear,
    Observation is not the same as judgement.

    HANEBNIK
    HANEBNIK --- ---
    ADETYX
    ADETYX --- ---
    - Potkal jsem tam hodně forem, co už se nevrátí.
    - Jakých forem?
    - Tak bytostí, jak chceš. Bytost je forma, v které je nacpaná nějaká umělá inteligence.
    - Proč umělá?
    - No prostě ji někdo vytváří a ta forma sama neví kdo.
    - To nechápu.
    - Ty snad víš, odkud přicházejí ty tvoje myšlenky? To je to samý.
    - To je dosti hrubé přirovnání.
    - Ne, je to přesný.

    feťákův průvodce možná i za galaxií
    ADETYX
    ADETYX --- ---
    Život - všechno živé, i bakterie, Vše - je živoucím projevem. Manifestací. Plodem.
    Tohle zjevování se, vyjevování se - zrcadlení se - není náhodné. Živá hmota má směřování.
    Směřování je to, co se skrz život vyjevuje, projevuje.
    Prapodstata života, kormidluje směřování evoluce. Stojí ale za ní, v povzdálí, je scénářem.
    Dílčí kroky jsou náhodné; celkový směr, smysl, náhodný není.
    Tento princip je vidět v koruně každého stromu, v růstu všeho.
    Strom má nějak vypadat, ale úplně vždy/źakonitě vypadá jinak.
    Život za "životem", inteligence v biosu, temné vychytralosti života hadího tance DNA.
    Život je sám se sebou znesvářen. Rodí sám sebe, roste a rdousí sebe sama.
    Překračuje se. Chce ven.
    Rozvinout se.
    Momentálně slaví dílčí vítězství.
    V relativně dokonalé své manifestaci - Člověk a jeho sny a noční můry, které tvoří starou známou "realitu".
    Člověk je ustrojen v souladu s Přírodou, není náhodný, není dobrý, ani zlý, stejně jako divoká příroda.
    Technologie je divoká příroda, anorganická smyšlená variace lesa, hor, luk, a dýchání. Je v ní opičí šílenství.
    Každý krok je krokem kupředu.
    Rozdíl mezi Tebou a Mnou je imaginární.
    Vše je imaginární

    -shroomer
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    "The best medicine for human is human, the highest form of medicine is Love" (Paracelsus)
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    A abych aspon trochu odcinil svoje narikani, tumate uryvek z Blank Slate:

    (...) Keeley and others have noted that native peoples are dead serious when they carry out warfare. Many of them make weapons as damaging as their technology permits, exterminate their enemies when they can get away with it, and enhance the experience by torturing captives, cutting off trophies, and feasting on enemy flesh.

    Counting societies instead of bodies leads to equally grim figures. In 1978 the anthropologist Carol Ember calculated that 90 percent of hunter-gatherer societies are known to engage in warfare, and 64 percent wage war at least once every two years. Even the 90 percent figure may be an underestimate, because anthropologists often cannot study a tribe long enough to measure outbreaks that occur every decade or so (imagine an anthropologist studying the peaceful Europeans between 1918 and 1938). In 1972 another anthropologist, W. T. Divale, investigated 99 groups of hunter-gatherers from 37 cultures, and found that 68 were at war at the time, 20 had been at war five to twenty-five years before, and all the others reported warfare in the more distant past.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam