• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    SINECURVE
    SINECURVE --- ---
    I am watching____

    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    SINECURVE
    SINECURVE --- ---
    F0N
    F0N --- ---
    EMBRYO
    EMBRYO --- ---
    Žít v zemi, kde se humor nevyskytuje, je hrozné, ale ještě hroznější je žít v zemi, kde je humor potřebný.

    Bertolt Brecht
    F0N
    F0N --- ---
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    snad to sem patří...
    :: OSEL.CZ :: - O samostudiu
    http://www.osel.cz/index.php?clanek=6386
    STARF
    STARF --- ---
    TOM
    TOM --- ---
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    TOM
    TOM --- ---
    TOM: ještě si dovolím jednu spontánní asociaci na ten citát (nebojte, už končím, tohle je opravdu naposled, já si jen užívám volný čas doma s angínou .)
    a sice můj oblíbený Visací zámek, konkrétně píseň Čekání, kde je stěžejní pointa v "Pravdu nehledej než jenom sám v sobě", kterou bych si dovolil zkrátit (po vzoru cimrmannovské "Chumelenice") na zenové ... "Pravdu nehledej" :)))
    celý jejich text vnímám jako psychedelický mem, ale při hledání zhudebněného díla na mě vyskočila recesistická verze, která (zkrácená) už mi tak moc psychedelická nepřijde, ale snad znalce visáčů pobaví alespoň jako bonus navíc :)
    Visací zámek - Čekání (Jiřina Švorcová a cappella remix) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=amFAIAXf-4I
    TOM
    TOM --- ---
    TOM: ještě se s dovolením doplním (pozor, tentokrát už OTčkuju, prosím o případné pozdější smazání .), že "kritizovat" bych jako vášnivý a zanícený ateita asi jako obyčejně i zkusil, jenže se ze mě poslední dobou (měsíc?) stává .. v jistém smyslu "věřící" člověk, a sice v onen avizovaný MOQ (má to koukám i celkem dost hnutí)
    :))
    TOM
    TOM --- ---
    KOMATSU: cokoli může být pravda - podle aktuálních názorů (konkrétně We, of course, are located in one of those universes.) Stephena J. Hawkinga (hlavně z knihy The Illustrated Theory of Everything - na vyžádání v poště .)), a nejen proto mě "co kdyby" neděsí :)
    dokonce se k Tvému příspěvku trochu hodí i ji jeho názory na náboženství
    (nekritizuju, má to hloubku, jen posovám (doufám .)) trochu někam jinam)

    já miluju Roberta M. Pirsiga a jeho užitečný "MOQ" (kniha taktéž v poště .))
    a proto abych nebyl ot, tak dodám např. jeho... It is a puzzling thing. The truth knocks on the door and you say, "Go away, I'm looking for the truth," and so it goes away. Puzzling.
    odsud
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    CO KDYBY

    Jeden velmi vzdělaný osvícenec se doslechl o Berdičevském a vyhledal jej, aby s ním podle svého zvyku disputoval a vysmál se jeho zaostalým názorům a věroučným pravdám. Když vešel k cadikovi do pokoje, spatřil jej, jak rozrušeně přechází s knihou v ruce sem a tam a přemýšlí. Příchozího si Berdičevský nevšiml. Najednou se zastavil, pohlédl na něj a řekl: "Ale co kdyby to byla pravda?" Osvícenec se snažil sebrat všechnu odvahu, jenomže kolena se mu přesto podlamovala hrůzou - tak strašný byl cadik na pohled a tak hrozivě zněla ta jediná věta, kterou vyřkl. Najednou se však k němu rabi Levi Jicchak obrátil a mírně jej oslovil: "Můj synu, velcí mužové Tóry, s nimiž jsi vedl spor, s tebou jen plýtvali slovy. Když jsi odcházel, vysmál ses jim. Nemohli před tebou položit Boha a jeho říši na stůl a ani já to neumím. Jenomže můj synu, zamysli se: co kdyby to byla pravda?" Osvícenec se ještě snažil sebrat sílu k odpovědi; ale to strašné "co kdyby", které mu znělo v uších, zlomilo jeho odpor.

    Chasidská vyprávění
    MUTEK
    MUTEK --- ---
    Instead of feeling a poverty when we encounter a great man, let us treat the new comer like a travelling geologist who passes through our estate and shows us good slate, or limestone, or anthracite, in our brush pasture. The partial action of each strong mind in one direction is a telescope for the objects on which it is pointed. But every other part of knowledge is to be pushed to the same extravagance, ere the soul attains her due sphericity. Do you see that kitten chasing so prettily her own tail? If you could look with her eyes you might see her surrounded with hundreds of figures performing complex dramas, with tragic and comic issues, long conversations, many characters, many ups and downs of fate—and meantime it is only puss and her tail. How long before our masquerade will end its noise of tambourines, laughter, and shouting, and we shall find it was a solitary performance? A subject and an object—it takes so much to make the galvanic circuit complete, but magnitude adds nothing.

    — Ralph Waldo Emerson, Essays: Second Series, 1844
    MUTEK
    MUTEK --- ---
    The 'ego' is the instrument for living in this world. If the 'ego' is broken up, or destroyed (by the insurmountable contradictions of certain life situations, by toxins, chemical changes, etc.) the person may be exposed to other worlds, 'real' in different ways from the more familiar territory of dreams, imagination, perception or phantasy. The world that one enters, one's capacity to experience it, seems to be partly conditional on the state of one's 'ego'.

    Our time has been distinguished, more than by anything else, by a drive to control the external world, and by an almost total forgetfulness of the internal world. If one estimates human evolution from the point of view of knowledge of the external world, than we are in many respects progressing. If our estimate is from the point of view of the internal world, and of oneness of internal and external, then the judgement must be very different.

    Sanity today appears to rest very largely on a capacity to adapt to the external world — the interpersonal world, and the realm of human collectivities. As this external human world is almost completely and totally estranged from the inner, any personal direct awareness of the inner world has already grave risks. [...] The outer divorced from any illumination from the inner is in a state of darkness. We are in an age of darkness. […] As we experience the world, so we act. We conduct ourselves in the light of our view of what is the case and what is not the case. That is, each person is a more or less naïve ontologist. Each person has views of what is, and what is not.[…] We live in a secular world. To adapt to this world the child abdicates its ecstasy. Having lost our experience of the spirit we are expected to have faith. But this faith comes to be a belief in a reality which is not evident. [...]

    — R. D. Laing, The Politics of Experience, 1967
    ABAYO
    ABAYO --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam