• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: patřím určitě mezi ty, kteří pomohli "přisát" víc lidí k Internetu. Jako určitě to ideální není, ale ve srovnání s televizí to dává aspoň nějakou iluzi interakce... TV jako primární médium ve mě vyvolávala zoufalství.

    JAZZZ:
    ARGANNAH:
    HARVIE: no, ono jde o samotné "připoutání pozornosti": už jsme tedy určitě opustili cokoliv "psychedelického", ale možná to spadá to škatulky "neuropolitika", nevím. lze si to vyložit sociálně i ještě jinak... já jsem za "zábavu" prostě samotný fakt "připoutání pozornosti".

    pokud někomu např. nějaký čas pomáháš, děláš to proto, že ti to přijde zábavnější, než konzumovat nějaké produkty určené k připoutání tvé pozornosti. nic víc, nic míň. nijak chytřeji to říct neumím... pokud se stala dobrá věc, stal se zázrak, protože někomu přišlo zábavnější tu dobrou věc udělat, než si nechat připoutat pozornost něčím jiným. nic víc.

    buddhisté tuším nějak složitě formulovali, že pokud někomu pomáháš s nějakým účelem "zlepšit si karmu", tedy připadat si jako někdo lepší, tak je to v podstatě špatně: mělo by se to dělat, ale "jen tak" a být si vědom jakési neutrality. "do what you do"... já si pochopitelně často nechávám připoutat pozornost špatnýma či bezvýznamnýma věcma, o tom žádná...

    HESPELER
    HESPELER --- ---
    HARVIE: ano ano... :]

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    JAZZZ: no nakonec to tak zkoncilo, ze sme vsichni objevili internet a ze jsme aspon nejakym zpusobem si z nej vybirat co nas zajima a ze je to hrozne efektivni a nikdo nam nic nevnucuje, az na to ze uz me to intelektualne vysalo do nejaky sedivy oblasti, kde uz vlastne jenom sedim na nyxu a ta kreativita a vlastni invence ktera byla potreba tenkrat na vytacecim modemu se s kazdym novym internetovym vynalezem ztraci a stava se ze me konzument stejne jako predtim u televize, kterou jsem tak odsuzoval v porovnani s internetem.
    CRS
    CRS --- ---
    "Odhaduje se, že dnešní banky nabízejí lidem 350 tisíc 'finančních produktů'. Když se ale pořádně podívám okolo sebe, vidím jen jeden jediný – chudobu."
    (neznámý)
    JAMINA
    JAMINA --- ---
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    ono to je oběma způsoby současně a mnoha dalšími k tomu :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ARGANNAH: v zajmu libozvucnosti je to mozna napsane nejasne, ale vsadim boty, ze xchaos mel na mysli velmi nepovrchni typ "vzajemne mezilidske zabavy" :) kdyz mi byly 3 tak jsem porad behal za rodicema a otravoval je aby mi cetly. pokud by mi do ruky vrazili tablet a nechali me konzumovat proud, ktery tymy odborniku navrhuji k dosazeni ultimatni iluze, pravdepodobne bych se ted placal v peknych srackach :)
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    XCHAOS: To je přece úplně obráceně, ne? Že jsou prostě na světě i jiné věci, než bezbřehá věčná povrchní zábava
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    INK_FLO: já tyto teorie znám, a víceméně je obvykle stručně shrnuji takto: "naděje spočívá v tom, že budeme všichni pro sebe navzájem zábavnější, než zábavní průmysl"
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Je-li princip neustálé obměny povýšen na hlavní maximu všeho usilování, mění se proud i těch nejvíce vzrušujících inovací pozvolna v obyčejnou rutinu. Zrychlující se koloběh novinek, i kdyby každá z nich byla sebevíce poutavá, se po čase stává únavným a neméně ubíjejícím než nuda, které se snaží sběrači zážitků stále křečovitěji vyhnout.

    Společnost zážitků se rodí v okamžiku, kdy střední vrstvy své pokrytectví odkládají a začínají se věnovat honbě za prchavými zážitky stejně náruživě jako vrstvy vyšší. Teprve od této chvíle se z provozování báječných zážitků může stát nové a prosperující průmyslové odvětví. Na rozdíl od klasických odvětví, která produkovala věci více či méně trvalejší spotřeby, kde trh mohl být po jistém čase nasycen, profituje nový byznys plnými hrstmi z toho, že zážitky není možno změnit v trvalý stav. To umožňuje, aby byl proud jejich produkce neomezeně rozšiřován.

    O co méně zážitky obohacují nitro těch, kdo se za nimi bezcílně honí, tím vyšší profit pro ty, kdo je ve velkém provozují a nabízejí. Pouhý užitek, který ještě nedávno motivoval ty, kdo věci sháněli a kupovali, je doplněn (někdy dokonce nahrazen) prožitkem, který si mohou jejich nákupem s garantovanou zárukou obstarat. Strategie, které byly při tomto prodeji na trhu se zážitky rozvinuty, prohlásí později filosofové a sociologové za rysy zcela nové a bezkonkurenčně jedinečné doby – doby postmoderní. Patří do ní údajná neomezenost výběru v kombinaci s naprosto reálnou těkavostí konzumenta, právě tak jako neporovnatelnost téhož prožitku u různých lidí či aktivní dotvoření toho, co je nabízeno, podle vlastního gusta.

    Moderní společnost se svými obrovskými aparáty průmyslové výroby byla ráznou odpovědí na pradávný strach lidstva ze zoufalé bídy a nedostatku. V okamžiku, kdy obyčejného zboží začal být alespoň v některých zemích dostatek pro všechny, nastoupil místo strachu z nedostatku strach nový, strach, který dříve znali jen privilegovaní – strach z ubíjející nudy. Masivní produktivní aparát pružně reaguje na novou poptávku a začíná jako na běžícím pásu chrlit neobyčejné zážitky. Spotřebitelé si je pořizují v rytmu módních vln, aby tak sami před sebou osvědčili svou jedinečnost a vychutnali si naprostou svobodu své volby.

    Jan Keller: Dorian Gray a společnost zážitku – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/kultura/salon/221264-jan-keller-dorian-gray-a-spolecnost-zazitku.html
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    PANPOSPA
    PANPOSPA --- ---
    CHRISTINE
    CHRISTINE --- ---
    The first bardo comes at the very moment of death, when there dawns the Clear Light of the Ultimate Reality. This is the very content and substance of the state of liberation, if only the soul can recognize it and act in a way to remain in that state. The instructions intended to be read at the moment of the person's death are designed to help him do this. He is told, first of all, to embrace this supreme experience not in a selfish and egoistic way but rather with love and compassion for all sentient beings. This will aid him in the second step, which is to realize that his own mind and self is identical with the Clear Light, implying that he himself IS the Ultimate Reality, "the All-good Buddha", transcending time, eternity, and all creation. If he can recognize this while in this supreme state at the moment of death, he will attain liberation-that is, he will remain in the Clear Light forever. This condition is called the "Dharmakaya", the highest spiritual body of the Buddha.

    The Tibetan Book of the Dead
    http://www.near-death.com/experiences/buddhism01.html
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---


    XCHAOS: :)) tak přiodím taky jeden frk :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    není to úplně psychedelické... ale není to ani úplně obyčejný starý či nový internetový humor...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---

    repost, ale sem se hodi vic :)
    CHRISTINE
    CHRISTINE --- ---
    KUKIDE
    KUKIDE --- ---
    CHRISTINE
    CHRISTINE --- ---
    The Declaration of Independence
    IN CONGRESS, July 4, 1776.
    The unanimous Declaration of the thirteen united States of America,
    When in the Course of human events, it becomes necessary for one people to dissolve the political bands which have connected them with another, and to assume among the powers of the earth, the separate and equal station to which the Laws of Nature and of Nature's God entitle them, a decent respect to the opinions of mankind requires that they should declare the causes which impel them to the separation.

    We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness. -- That to secure these rights, Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed, --That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or to abolish it, and to institute new Government, laying its foundation on such principles and organizing its powers in such form, as to them shall seem most likely to effect their Safety and Happiness. Prudence, indeed, will dictate that Governments long established should not be changed for light and transient causes; and accordingly all experience hath shewn, that mankind are more disposed to suffer, while evils are sufferable, than to right themselves by abolishing the forms to which they are accustomed. But when a long train of abuses and usurpations, pursuing invariably the same Object evinces a design to reduce them under absolute Despotism, it is their right, it is their duty, to throw off such Government, and to provide new Guards for their future security...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam