• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    Pokud nemáš čas přečíst tohle záhlaví, nemá vůbec cenu pokračovat v čtení.

    Co sem patří si přečtěte na nástěnce. Klidně můžete chválit či diskutovat, ale počítejte s tím, že věci, které sem nesedí, se mažou hned, a věci, které sem nesedí, ale jsou zajímavé, se taky mažou, jen o něco později - aby v archivu zůstávaly jen psychedelické memy.

    Pro čtenáře
    Co si o klubu pomyslí čtenář, je jen a pouze na něm. Můžou tu klidně být matoucí či provokativní věci. Můžou tu být věci, které jsou pravý opak psychedelie - a je na vás, abyste se zarazili, a řekli si - no momentík. Většinou nemá cenu brát to tu doslovně nebo dokonce hodnotit jednotlivé příspěvky - buďto mně něco osloví, nebo neosloví. Obsah je cílen na návštěvníka, který si je schopen hrát s významy a odlesky slov, je ochoten se dívat na věci ze zajímavých úhlů, aniž by to pro něj nutně znamenalo, že těmto náhledům musí věřit. A pokud by něco z obsahu pomohlo třeba jen jedinému člověku (tobě? :) k probuzení, splní svůj účel dokonale.

    Do your own thinking!
    Není důležité souhlasit, ale zamyslet se / zkusit si jiný úhel pohledu
    rozbalit záhlaví
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    DNF: to není opak. Jsi-li bez útrap, pak není třeba o tebe (nějak speciálně) pečovat čili jsi v bezpečí.
    DNF
    DNF --- ---
    KALIPH: neni to mozna dost psychedelicke, ale je to presne naopak:
    bezpečnost, etymologie slova — PSK
    https://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/bezpecnost-etymologie-slova
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    bezpečí =bez péče
    nebezpečí = ne bez péče.

    Tolik k tomu, co je safe.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    omlouvám se za citát Františka Bardona v angličtině, takhle to ke mě přistálo...

    "One fairly universal characteristic of the subconscious aspect of human awareness is that it abhors change. It’s always doing its best to maintain the status quo, to keep things exactly as they are, familiar and, in the language of the psyche, “safe”. To the psyche, fa- miliar equals safe and unfamiliar equals danger, so when confronted with an opportunity for intentional self-transformation, the psyche often reacts out of self-preservation and erects whatever barriers to change it can create. When one’s conscious intention is to transform the psyche then these barriers amount to self-sabotage. They are self-defeating in relation to the conscious intention but self-pre- serving in relation to the psyche’s intention.

    Most commonly these barriers manifest as an attitude of de- featism – “I can’t do this”, “it’s too hard”, “I’m not good enough”, “it will take forever”, “I don’t have enough time in the day”, “I’m too tired”, etc. In other cases, they manifest in more concrete ways such as misplacing your copy of IIH; staying up too late at night so that in the morning you really are too tired to concentrate; experiencing sud- den muscle cramps, pains or even headaches as soon as you sit down to meditate; and so on. They can even manifest as a certain foggi- ness of comprehension when reading the exercises from IIH, result- ing in a complete or partial misunderstanding of things that you would otherwise have comprehended in an instant!"
    SINECURVE
    SINECURVE --- ---
    Don’t prioritise your looks my friend, as they won’t last the journey.
    Your sense of humour though, will only get better with age.
    Your intuition will grow and expand like a majestic cloak of wisdom.
    Your ability to choose your battles, will be fine-tuned to perfection.
    Your capacity for stillness, for living in the moment, will blossom.
    Your desire to live each and every moment will transcend all other wants.
    Your instinct for knowing what (and who) is worth your time, will grow and flourish like ivy on a castle wall.
    Don’t prioritise your looks my friend,
    they will change forevermore, that pursuit is one of much sadness and disappointment.
    Prioritise the uniqueness that make you you, and the invisible magnet that draws in other like-minded souls to dance in your orbit.
    These are the things which will only get better."
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    QWIFF
    QWIFF --- ---
    CRS
    CRS --- ---

    (ukradeno z Ústavu, ale imho hodí se sem)
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    "Stále znovu jsem byl po léta dotazován, jaké vlastnosti by měl mít žák, který přistupuje k Velkému Dílu. Kromě přirozené inteligence a emocionální stability jsou, podle mého mínění, k úspěchu nezbytné dvě další vlastnosti: vytrvalost a odhodlanost. Zejména vytrvalost nelze nahradit ničím na světě. Samotný talent nic neznamená, nic se nenajde častěji, než neúspěšný člověk s talentem. Samotná genialita nic neznamená, zneuznaní géniové jsou bezmála přísloveční. Samotné vzdělání nic neznamená, svět je plný vzdělaných ztroskotanců. Vytrvalost a odhodlanost jsou však samy o sobě všemocné." (Israel Regardie)

    "Persistence Is All" (vnitřní obal desky "Coil - Time Machines")
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    "Mějme oči rysa, abychom vedli válku se sovami, nezapalujme však lesy pod záminkou, že posvítíme ptákům. Mějme v úctě mystéria stínu, střežíce zároveň pilně světlo své svítilny, a naučme se též zahalovat svoji svítilnu závojem, aby nepřilákala hmyz, jenž v noci rád saje lidskou krev."

    Eliphas Lévi
    BULHI
    BULHI --- ---
    “It is only possible to succeed at second-rate pursuits - like becoming a millionaire or a prime minister, winning a war, seducing beautiful women, flying through the stratosphere or landing on the moon.
    First-rate pursuits - involving, as they must, trying to understand what life is about and trying to convey that understanding - inevitably result in a sense of failure. A Napoleon, a Churchill, a Roosevelt can feel themselves to be successful, but never a Socrates, a Pascal, a Blake.

    Understanding is forever unattainable. Therein lies the inevitability of failure in embarking upon its quest, which is none the less the only one worthy of serious attention.”

    ― Malcolm Muggeridge
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    “Whether you think you can or think you can’t, you’re right.”

    – Henry Ford
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    "Every child is an artist until he's told he's not an artist."

    John Lennon
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    “None of us are getting out of here alive, so please stop treating yourself like an after thought. Eat the delicious food. Walk in the sunshine. Jump in the ocean. Say the truth you're carrying in your heart like hidden treasure. Be silly. Be kind. Be weird. There's no time for anything else.”

    Nanea Hoffman
    CRS
    CRS --- ---
    dobří lidé jsou znepokojeni, když o nich rozšiřujete lži.
    špatní lidé se znepokojí, když o nich začnete rozšiřovat pravdu.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    https://www.facebook.com/vit.kucik/posts/4129230567087099

    "Nechte lidi, ať si udělají vlastní názor! Nebo si myslíte, že jsou všichni nesvéprávní hlupáci?!"

    To je jedna nejčastějších námitek proti těm, co bojují s dezinformacemi.

    Odpovědí je, že dezinformační kampaně jsou natolik sofistikované, že si žádný individuální člověk - a to ani kdyby měl IQ 151 a dva doktoráty - kvalifikovaný názor udělat nemůže, neboť jejich podstatu a pravé podprahové sdělení jsou schopny rozklíčovat jen týmy specialistů s pokročilou technikou za velmi dlouhé časové úseky.

    Primitivní lež dokážete s trochou googlení odhalit sami. Dezinformační kampaň trvá roky a primitivní lží v ní většinou nenajdete. Skládá se z mnoha vrstev, z nichž každá odvádí pozornost někam jinam, a jejím cílem je dostat psychiku a názorové rozpoložení miliónů lidí na takové místo, kam zadavatel kampaně potřebuje. A individuální mysl nemá schopnosti to registrovat, jinak by to celé nemohlo fungovat.

    "Udělat si vlastní názor!" je myšlenka se silným emotivním nábojem. Asociuje pocit svobody a osobní nezávislosti, opravdu silné emoce. Avšak zkusme si uvědomit, na co všechno jsme skutečně schopni si nějaký nezávislý názor udělat.
    Veškeré vědecké poznatky vstřebáváme řízeným vzdělávacím procesem od šesti let věku až do dospělosti. Přírodní vědy, společenské vědy, rozdělených do tuctu školních předmětů. Není nic, na co bychom přišli sami, maximálně nějakou osobní zkušenost z reálného světa asociujeme s naučeným a tak dáme do logického kontextu. Aplikujeme naučené. I ten, kdo v akademické dráze dojde nejdál a po dvou dekádách studia se věnuje vlastnímu výzkumu, jen přidává nepatrný drobek aplikovaných znalostí na špičku obrovské hory již vybádaného a naučeného.

    Bazální lidské schopnosti a vzorce chování jsme jsme se naučili v prvních měsících a ranných letech života. Jíst, mluvit, pohybovat se, vzorce chování. To, že máme (většinou) negativní pocit, když močíme do kalhot, a proto to (většinou) neděláme, není výsledkem našeho nezávislého rozhodování, ale návyků, které nám vštípili rodiče a naše okolí. Děti, které v ranných letech žily mezi zvířaty v džungli, se pak nikdy nenaučily být lidmi - umět chodit, mluvit nebo navazovat mezilidské vztahy. Takovou formativní silu výchova a prostředí na člověka má.

    Pro naše psychické zdraví potřebujeme mít pocit svobodné volby, avšak reálně jsme velmi determinovaní naučeným a získaným. Reálně jedeme v mentálních kolejích, které sice mají své křižovatky a výhybky, ale i ty jsou pevně dané. A co je nejpřekvapivější - mimo koleje není nějaký svobodný prostor, mimo koleje není nic. Mimo koleje není člověk, mimo koleje nemá smysl uvažovat. Lidská mysl - i ta nejinteligentnější - umí jezdit jen po kolejích.

    Civilizační síť mentálního kolejiště je docela komplikovaná věc, která nám však umožňuje civilizovaný život. Civilizovaný ve smyslu efektivní, bohatý, bezpečný a - v jistém smyslu - svobodný. Toto je směr, kterým se toto kolejiště po staletí cizelovalo a zdetailňovalo. Mentální návyky primitivních a despotických společností byly jiné. Jezdit po kolejích je tedy dobré. Má však jeden zásadní předpoklad - vyžaduje důvěru.

    Instinktivní důvěru k matce, která se o nás stará v prvních letech života. Důvěru v pravdivý základ učiva ve školách. Důvěru v prospěšnost vzdělání. Důvěru v možnost poznání a v existenci nějaké objektivní pravdy. Důvěru v centrální autority, které celý tento proces učení a přenosu zkušeností organizují. Důvěru ve společnost, která celý tento systém akceptuje a se mnou sdílí. Ta důvěra znamená to, že věřím, že i ostatní mluví se mnou stejným jazykem jako já, pod slovy rozumí stejné významy jako já, jezdí zkrátka po stejném mentálním kolejišti, na kterém dokonce respektují stejná dopravní pravidla.

    Dezinformační kampaně využívají pokročilých psychologických poznatků a míří na hlubinné jádro tmelu, který spojuje individuální mysl s lidskou společností. Narativy dezinfo-kampaní míří z mnoha různých stran a mnoha různými způsoby na nejcitlivější místo - na elementární důvěru.

    Důvěru v komunikační jazyk a význam slov. Neomarxistou dezinfo hantýrka nazve nikoli stoupence marxismu, ale podporovatele Evropské unie, dokonce i toho, kdo se proti EU ostře nevymezí. Podobný významový posun zaznamenaly nejen politické pojmy jako konzervativní, liberální, vlastenecký, demokratický, ale i obecná slova jako přirozený, normální, slušný, apod. Důsledkem je, že individuální mysl nemůže automaticky brát obsah komunikace za daný, musí nejdříve rozlišit, s kým mluví, aby určila, jaký význam jeho slova mohou mít. To vede jednak k tzv. "nálepkování" lidí, které toto rozlišování efektivně usnadňují, ale zejména k předběžné ostražitosti, tj. apriorní komunikační nedůvěře k ostatním.

    Důvěru v objektivní poznání. Bizarní hoaxy přesvědčují, že není jisté, že Země je kulatá, nebo že pití sava nemůže mít pozitivní zdravotní účinky. Zkrátka - nevěřte kolektivnímu poznání, věřte svým smyslům. Nebo nevěřte kolektivnímu poznání ani svým smyslům ani, věřte své intuici, že toto Skryté Tajemství je pravdivé. Pravda je relativní nebo jako skrytý poklad, který najdou málokteří. To podkopavá důvěru k jakékoli obecně sdílené pravdě a samozřejmosti, důvěru k základnímu pojivu jakékoli společnosti.

    Důvěru k procesu předávání zkušeností. Ne náhodou mezi dezinformačními narativy silně rezonuje odpor k inkluzi ve školách, působení neziskovek ve školách, líčení zapadnich univerzit jako center levicového neomarxismu, apod. Cílem není řešení ani inkluze, ani role neziskových organizací, ani charakteru univerzit, ani jiný racionální problém, týkající se vzdělávání. Podprahovou hlubší vrstvou těchto povrchových témat je sdělení, že školní proces již není důvěryhodný, je třeba se mít na pozoru nejen před učiteli, ale i samotným vyučovaným obsahem. Cílí na elementární důvěru v proces i obsah vzdělávání, proces i obsah přenosu zkušeností.

    Důvěru v organizátory společenského mentálního kolejiště. Dezinfo narativy je vykreslují jako "elity", "oni", tj. "ti, kteří nejsou my", dávají jim negativní vlastnosti (nejsou to ti nejlepší z nás, ale ti špatní, kteří stojí proti nám), a vyzývají k různým formám nedůvěry a odporu vůči nim. Dezinfo scéna klíčové osobnosti společnosti jako politiky, vědce, umělce, aj. vlivné osoby často manipulativně líčí jako nikoli organizátory společenského života, ale jako jeho tvůrce, což falešně implikuje ovládání a ovládané, a z toho odvozenou potřebu obrany, revoluce, vymanění se z poroby, apod.

    Paušální atak na dobrý úmysl a tím legitimitu významných společenských skupin vede k paušální nedůvěře k tomu, co tyto osoby ve společnosti organizují a daný segment společnosti jako takové. Ať už jde o vědu, vzdělávání, kulturu, zábavu, finanční či obchodní sféru, apod. Každá z těchto sfér má svoje organizátory, "elity", klíčové osoby. Nejde o běžnou rovinu racionální kritiky činů konkrétních osob, ta je potřebná, protože udržuje jejich chování v rozumných mantinelech. To je esenciální proces demokratické společnosti. Mluvíme o kampaních podprahových narativů, které utočí na důvěru v tyto osobnosti kolektivně tím likvidují důvěru v celé segmenty lidské společnosti.

    Tyto vzorce důvěry jsou podprahové, většinou nevědomé, stejně jako si těžko uvědomujeme, čím vším je od našeho narození podmíněno "svobodné uvažování a vlastní názor". Nemá to co do činění ani s inteligencí, ani se stupněm vzdělání.

    Emoce "vlastního názoru" je naopak jednou z nutných podmínek, kterou zadavatelé dezinformačních kampaní nutně potřebují, aby jejich kampaň byla úspěšná.

    Nositelé emoce "vlastního názoru" jsou totiž ochotni rezignovat na objektivní pravdu, která říká, že východní státní aktéři mají motivaci nějaké hybridní kampaně organizovat a taky je organizují, rezignovat na důvěru v kolektivní předávání zkušeností, když popírají poznatky našich i západních bezpečnostních služeb o těchto kampaních, rezignovat na důvěru v jakoukoli významnou osobu, která emoci "vlastního názoru" nepodporuje.

    Techniky těchto manipulativních kampaní se budou s prohlubováním informační společnosti také prohlubovat a zdokonalovat. A nezmizí s jedním či dvěma státními aktéry. Účinné odpovědi na ně neznáme a teprve je hledáme. V každém případě je zřejmé, že hledat je musíme v kolektivní, nikoli individuální rovině.

    Člověk jako individuální osamocená mysl jim adekvátně čelit nemůže.
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    OMN: Depends on your point of view who "they" are. I will leave the rest to you.
    OMN
    OMN --- ---
    TLUSTEI: (((their)))?
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam