• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    _ER
    _ER --- ---
    KHALAVERA: to jo, ale ber to jako pionýrský pokus na který se dá navázat (ostatně tenhle problém, od dob poststrukturalismu, řeší skoro všechny nové teorie). nemají tu zdánlivě ocelovou a neprostupnou stabilitu starých dobrých metod, otevírají nové témata, boří a moc neumí nabídnout účiné metody.
    u mě to vedlo až tak daleko, že jsem se obloukem vrátil až k burckhardtovi - totální destrukce příběhu, zaostřeno na detail. a to jsem ho před 10 lety nenáviděl (takový první fackovací panák)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    _ER: to zní docela rozkolísaně/nestabilně
    _ER
    _ER --- ---
    KHALAVERA: ta knížka je, a vlastně ani nemůže nebýt, průstřelná. už to téma samo o sobě je až úděsně nebezpečné. elkins tam navíc, jak se snaží to nějak vědecky chytit metodou, kombinuje historickou linii přístupu k pláči (inspirace frantíkama z análů je tam patrná) se snahou zrušit uměleckohistorické metody, které vytváří bariéru proti volnému průchodu a přiznání emocí (po vzoru d. freedberga). takže je to taková sysifovská věc z jedné strany bořit a z druhé stavět a ono se mu to fakt někdy docela hroutí, ale nakonec je to vlastně fuk. pro mě bylo nejdůležitější to, že to téma vůbec otevírá. že se v něm potácí metodou pokus omyl a hlavně je upřímný (což se cení a tohle jsem mu docela věřil). je to vážně neskutečně děravý text, ale donutí tě řešit a promýšlet spoustu metodologických problémů - a to mě nadchlo

    co mě konkrétně nasralo - někdy se nechává unášet jenom významem těch zobrazení (příběhem a reakcí na něj) a od nich odvozuje podíl vzniklých emocí a jakéhokoli mentální a fyzické reakce (a to fyzické bych podtrhl) - úplně opomíjí reliéf barvy, vůni atd. navíc všechno upíná jenom k slzám - a i když vím, že je to téma knihy - myslím, že je příliš upřednostňuje před jinými druhy reakcí - výsledkem je pak tvrzení, že moderna a postmoderna je chladná, spekulativní a neschopná bezprostředních emocí - a to je hodně ale hodně velká paušalizace.

    takže mně to udělalo docela radost - vzhleden k tomu, že o tomhle druhu problémů přemýšlím už dlouho - a myslim, že určitě stojí za přečtení
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    QUITE: a prave proto je potreba mezi nima hledat ty kvalitni kousky ;]
    QUITE
    QUITE --- ---
    PASHWAKA: no právě že ho jsou 3p..)
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    QUITE: a? video nuda., sestrihanyho bushe je samozrejme tri p...
    QUITE
    QUITE --- ---
    PASHWAKA: gotoandplay 1.minuta:56.vteřina: http://www.vimeo.com/718469
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
     
    Lenka Clayton: Qaeda, quality, question, quickly, quickly, quiet

    2002, video, 20 min.


    President Bush's 2002 "Axis of Evil" speech, arranged in alphabetical order.

     
    http://www.lenkaclayton.co.uk/gallery.php?gallery=qqqqqq
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    PASHWAKA: spíš je to pro čechy nezvykle napsaný, ale pochybuju, že by to četla jakákoliv maminka na dovolený ;)
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    KHALAVERA: jj., je to spis pro maminky na dovoleny, nez pro tebe ;]
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    KHALAVERA: tak nějak... ale to mi přijde u obdobný americký produkce, kdy hlavním znakem je esejovitost bez výraznější snahy někam dospět, dost běžný... stejně jako má hodně podobný (mezi sebou) prostředky francouzská lit.
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    což nemusí vadit když si před četbou uvědomíš že to tak je.)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    AHASVER: aha, takže populární literatura až moc populární? :)
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    KHALAVERA: z mála, co jsem přečetl (a ne, že bych se nechystal dočíst)
    jedna z hlavních slabin spočívá v námětu, tj. člověk k tomu nemůže přistupovat jako k publikaci _o_ umění, výplň pak působí do určitý míru nudně (především kvůli "americkýmu" přístupu k psaní - trochu mnoho patosu, polokýče a velmi měkkých informací)
    obecně asi záleží, jak k tomu kdo přistoupí, některý pasáže jsou trochu jako ze soap opery, použitej jazyk se občas jeví jako "milé děti, teď se posaďte, budu vám chvilku vyprávět". jako celek to může vypadat špatně strukturovaný, protože struktura je podřízena tématu

    jinak se necejtim natolik erudovanej, abych se vyjadřoval k obsahu, pro mě tu a tam zajímavý detaily,
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    no a nějaká konstruktivní kritika kromě toho, že je to nuda? :)
    SELAVIE
    SELAVIE --- ---
    KHALAVERA: jo docetla jsem Rothka a pak kousek dalsi kapitoly a zavrela a odnesla do knihovny. Jsem u toho usinala :-/
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    já to dočetl do konce, přišlo mi to docela v pohodě, ale člověk si nesmí myslet že se něco dozví. takový ideální čtení do tramvaje no
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam