• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění




    "My favorite art is the art I don't understand." Pae White
    "Umění chce tvořit konečnost, která vrací nekonečno." Deleuze a Guattari
    "The ‘value’ of particular artists after Duchamp can be weighed according to how much they questioned the nature of art; which is another way of saying “what they added to the conception of art” or what wasn’t there before they started. Artists question the nature of art by presenting new propositions as to art’s nature. And to do this one cannot concern oneself with the handed down ‘language’ of traditional art, since this activity is based on the assumption that there is only one way of framing art propositions. But the very stuff of art is indeed greatly related to ‘creating’ new propositions. That there is no ‘truth’ as to what art is seems quite unrealized." Peter Coffin z rozhovoru

    než začneš diskusi o tom, o co je to umění, čti: 1, 2, 3, 4, 5 - krátký a čtivý úvod do kritiky umění
    rozbalit záhlaví
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    KHALAVERA: z mála, co jsem přečetl (a ne, že bych se nechystal dočíst)
    jedna z hlavních slabin spočívá v námětu, tj. člověk k tomu nemůže přistupovat jako k publikaci _o_ umění, výplň pak působí do určitý míru nudně (především kvůli "americkýmu" přístupu k psaní - trochu mnoho patosu, polokýče a velmi měkkých informací)
    obecně asi záleží, jak k tomu kdo přistoupí, některý pasáže jsou trochu jako ze soap opery, použitej jazyk se občas jeví jako "milé děti, teď se posaďte, budu vám chvilku vyprávět". jako celek to může vypadat špatně strukturovaný, protože struktura je podřízena tématu

    jinak se necejtim natolik erudovanej, abych se vyjadřoval k obsahu, pro mě tu a tam zajímavý detaily,
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    no a nějaká konstruktivní kritika kromě toho, že je to nuda? :)
    SELAVIE
    SELAVIE --- ---
    KHALAVERA: jo docetla jsem Rothka a pak kousek dalsi kapitoly a zavrela a odnesla do knihovny. Jsem u toho usinala :-/
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    já to dočetl do konce, přišlo mi to docela v pohodě, ale člověk si nesmí myslet že se něco dozví. takový ideální čtení do tramvaje no
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    KHALAVERA: to teda je., ,. ani sem to nedocet., ,.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    četli jste už někdo to Proč lidé pláčou před obrazy?
    stále víc se ke mně dostává, že je ten titul přeceňovaný...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    NOIK
    NOIK --- ---
    GUMAGUAR: sem docela zvědavej...na zvon 2002 dodneška vzpomínám jako na jednu z nejlepších kompilačních výstav co sem kdy viděl
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    VERNISÁŽ DNES V 17:00





    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Lars Morell



    X-Filed, 2005




    Public Commission, 2007




    Public Commission, 2008


    a jedna vtipná výstava, kterou kurátoroval: http://www.larsmorell.net/works/high_come_down.htm


    http://www.larsmorell.net
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Interview with Cory Arcangel (2004, 8MB, 3:35 min.)



    http://www.dvblog.org/movies/11_05/coryarcangel.mov
    MIKRON
    MIKRON --- ---
    KHALAVERA: super!!
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Chantal Joffe

    'I wanted to replicate the way Degas painted ballerinas. The modern equivalent is backstage at a fashion show.'












    http://www.cheimread.com/artists/chantal-joffe
    http://www.saatchi-gallery.co.uk/artists/chantal_joffe.htm
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
     
    AMANDE IN

    nar. 1981 ve Francii, aktualne zijici v Praze


    SEARCHING FOR THE RIGHT TEMPERATURE, 2006
    The best memories are the ones we forgot, solo exhibition at Karlin Studios, Prague


    randomly mixed "white" neon lights

    "...there was something going wrong in this space, growing from the lightening set up.

    As this industrial space was transformed into an exhibition space, the lightening display had been left over just the way it was, the broken neon lights had been replaced, the other one still belonging to the past.
    Creating a random pattern of, so called, white lightening.

    Your perception of white disappears merging some various colors resulting from the contradiction of these different definitions of the white.
    The exhibition happened while i was still searching for the right temperature."



    MYSTÈRE, 2005
    Être dans , a group exhibition curated by Nathalie Junod-Ponsard, at the Institut Finlandais, Paris, France



    164 kilos of crystal sugar



    MIRAGE, 2004
    Oasis, group exhibition at the Glassbox, Paris, France


    32 769 tablets of chewing gum (flavour : strong menthol), saliva. The chewing gums are licked then directly stuck on the walls and the ceiling of a narrow corridor dividing the two rooms of the gallery. The menthol scent is so strong that tears are coming to your eyes.



     
    http://insides.free.fr


    nyni tez vystavuje na Love at first Site ve Future
    http://www.jlbjlt.net/index.php?id=show&event=2908
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    PASHWAKA: nj, jasně, já na něj narazil na jlb, akorát jsem na to zapoměl :)
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    KHALAVERA: neba ale v pondeli ma vernisaz ve vernonu
    http://jlbjlt.net/index.php?id=show&event=3062
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    club internet's latest exhibition launched yesterday: the oracle show curated by harm van den dorpel. featuring work by aids-3d, kari altmann, charles broskoski, carl burgess, jeff carey, chris collins, aleksandra domanovic, harm van den dorpel, constant dullaart, joel holmberg, infobeard, oliver laric, guthrie lonergan, ilia ovechkin, rafael rozendaal, travess smalley, tntet, damon zucconi.
    src: http://iheartphotograph.blogspot.com/2008/06/club-internet.html


    clubinternet.org
     
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam