• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění




    "My favorite art is the art I don't understand." Pae White
    "Umění chce tvořit konečnost, která vrací nekonečno." Deleuze a Guattari
    "The ‘value’ of particular artists after Duchamp can be weighed according to how much they questioned the nature of art; which is another way of saying “what they added to the conception of art” or what wasn’t there before they started. Artists question the nature of art by presenting new propositions as to art’s nature. And to do this one cannot concern oneself with the handed down ‘language’ of traditional art, since this activity is based on the assumption that there is only one way of framing art propositions. But the very stuff of art is indeed greatly related to ‘creating’ new propositions. That there is no ‘truth’ as to what art is seems quite unrealized." Peter Coffin z rozhovoru

    než začneš diskusi o tom, o co je to umění, čti: 1, 2, 3, 4, 5 - krátký a čtivý úvod do kritiky umění
    rozbalit záhlaví
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    CHRONOGASTER: však říkal že vyjímky jsou - jako sorry, ale tvoji spolužáci začali otravovat s tím že nerozumí rafanům asi po dvou minutách naší konverzace, přiznej si že jsi vyjímka a zdár
    NOIK
    NOIK --- ---
    CHRONOGASTER: hele to nejsou předsudky...většinou končej u impresionistů, ti progresivnější u kubistů...bohužel-je to tak:)
    CHRONOGASTER
    CHRONOGASTER --- ---
    NOIK: mluvim z vlastni zkusenosti. ja nevim, ale takovej predsudek me treba docela mrzi.
    NOIK
    NOIK --- ---
    CHRONOGASTER: mýlíš se...z vlastní zkušenosti vim že právě tihle lidi nejsou schopný (ať už proto že jsou líní a nechtěj nebo (ve většině případů) jednoduše proto že to přesahuje hranice jejich poměrně úzce vymezenýho prostoru imaginace nebo jak to nazvat) akceptovat jiný rozměry než hodnoty stáří a s tím do jistý míry související estetický ideály a tudíž je pak jasný že si se současným uměním asi moc nepokecaj...samozřejmě sou výjimky ale je jich málo
    CHRONOGASTER
    CHRONOGASTER --- ---
    NOIK: vole ale tak, to ze se specializoval na venkovskou gotiku nebylo dluzno dodavat myslim;)myslim, ze to s tim nesouvisi.
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    MATHEW: už jen podle stisku ruky - jestli je to leklá ryba, má to blbý!
    NOIK
    NOIK --- ---
    VIKCECH: jojo je to tak...vzpomínám si že před lety jeden můj spolužák (asi ve 4. ročníku-tedy žádný nerozkoukaný začínající student) na du v olomouci řekl že v současným umění se nic zajímavýho neděje protože už tady všechno bylo....dlužno ale dodat že se specializoval na nějakou venkovskou gotiku nebo co a že to byl kokot par excellence i lidsky no:)


    MATHEW: no když to zjistěj že je tak šup papíra do pití:)
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    SAIL_OR: jasný, měli by se na toho studenta prostě aspoň jedním okem mrknout a očekovat jestli to náhodou není píčusek - většinou se to pozná dost rychle.)
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    YMLADRIS: škoda slov.
    VIKCECH
    VIKCECH --- ---
    YMLADRIS: mno myslim ze co se tyce mych zkusenosti z umenovednych oboru na filde (konkretne DU) je to primo reprezentativni ukazka smysleni a citeni - jak studentu , tak vetsi casti pedagogickeho sboru - proste ta slastna masturbace nad krasami neexistujici minulosti (tedy idealizovane prozivane) :) je tou nejlepsi slonovinovou vezi pro radu intelektualu :(
    BSE
    BSE --- ---
    MIZUKI: a dobrej :)
    MIZUKI
    MIZUKI --- ---
    YMLADRIS: z toho bude kritik :)
    M_ABRAMOVIC
    M_ABRAMOVIC --- ---
    BSE: hm, aha, mne to prislo, ze do skolskeho casaku to dava... neviem citat...
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    YMLADRIS: jeden z důvodů, proč si mylsím, že přijímačky na obory jen na základě TSP jsou nedostatečné .))
    BSE
    BSE --- ---
    M_ABRAMOVIC: tady se na nyxu celkove nikdo nepodepisuje jmenem, ci?
    M_ABRAMOVIC
    M_ABRAMOVIC --- ---
    YMLADRIS: podpisal sa svojim menom aspon?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    tragedie
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    OT: zacla jsem vykradat Khalaveru a pastovat do skolniho diskusaku. IMHO LOOL :)


    Dobrý den, paní XXX
    v diskusním fóru IS jsem si se zájmem prohlédl to, co jste uveřejnila pod
    názvem „umění“. Akceptuji Váš požadavek – nediskutovat o vystavených dílech,
    pouze si dovoluji napsat Vám osobní dopis, což jste nevyloučila a nezakázala.

    Myslím, že slovo „umění“ jste použila na nesprávném místě. Malíři a sochaři ve
    středověku byli považováni za řemeslníky a tomuto řemeslu se museli učit. Věřím
    tomu, že to byla tvrdá a namáhavá práce. Někteří lidé, kteří se zabývají
    výtvarnou činností, projevili dostatek sebekritiky a pochopili, že výsledek
    jejich tvorby má daleko k umění. Proto svá díla nazvali raději performancí,
    campy, … než aby se přirovnávali k umělcům. Když si někdo ani nedal tu práci,
    aby sehnal dostatečnou hromadu hraček pro obložení těhotné asiatky a pro jejich
    „rozmnožení“ použil počítač (všimněte si, že skupiny hraček se opakují), nebudu
    ho přece za to považovat za umělce! Umění bylo odjakživa, řekl bych už od
    jeskynních maleb, krásné a sloužilo pro potěšení oka a ducha. Týká se to i
    tragických scén, vzpomeňte např. na Laokoóna a jeho syny. Je to krásné sousoší.
    I burcující scény mohou být znázorněny „krásně“ – Delacroixova „Svoboda vede
    lid…“ Příšery Bruegela bych rád měl i doma, ačkoliv to jsou jenom příšery.
    Diváka nedeptají, jsou „krásné.“ A co teprve H. Bosch! Ten snad nemaloval nic
    jiného… Výčet by mohl být dlouhý.

    Některá naše tisková média často používají nesprávná slova na nesprávných
    místech. Můžeme se dočíst, že vypukla „válka o mléko.“ Určitě zajímavé ale při
    bližším seznámení se s problematikou zjistíme, že dodavatelé mléka, zemědělci,
    se nemohou dohodnout na výkupních cenách s odběrateli – mlékárnami. I Vy
    používáte pro upoutání pozornosti bombastické slovo „umění“, ačkoliv jde (a
    tady se musím omluvit, ale použiji výstižné označení z divadelní hry „Kumšt“) o
    sračky.

    Nepochybuji, že znáte známé Ecovy knihy „Dějiny krásy“ a „Dějiny ošklivosti.“
    Doporučuji Vám prolistovat si pro oživení několik závěrečných kapitol v obou
    knihách a potom si říci, do které knihy by se Vaše „umění“ více hodilo.


    Když jsem se kdysi bavil s majitelkou jedné galerie, která se specializuje na
    soudobé umění, posteskla si, že není co vystavovat. Budeme se asi muset smířit
    se situací, že žijeme v době, kdy prostě nejsou takoví umělci, ať už malíři,
    sochaři nebo hudební skladatelé, jejichž díla by se zapsala do dějin. Nemusíme
    si zoufat, v historii lidstva takové pauzy trvaly i několik set let. Ve
    středověku po morových ranách, v novověku po válkách. Proč hledat současné
    umění za každou cenu? Vás osobně neuráží, když umělkyně lije a cáká z plechovky
    barvu na plátno a vydává to za umění? Pokud ne, pak jste velmi nenáročná osoba.
    Věřte mi, že i Vám se bude lépe žít, když budete věci nazývat správnými
    jmény.

    Přeji Vám hezký den a zdravím

    XX YY
    začínající student FF
    M_ABRAMOVIC
    M_ABRAMOVIC --- ---
    KHALAVERA: prvy je okay.
    ENTER
    ENTER --- ---
    MATHEW: ty se máš... já až budu jednou velký, tak si koupím slona! Nungning se jmenuje a řekl bych, že je ještě o trochu nápaditější, než ten Jensen...

    Nungning





    http://www.elephantart.com/
    BSE
    BSE --- ---
    MATHEW: a už má tvůj orangutan svoje umělecké jméno? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam