• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    no ale snaha znamena rast = rast znamena vynakladanie energie ciže vo chvili ked človek tkz. bežny ma snahu niečo spoznat o umeni sa začiina vzdelavat tudiš sa stava vzdelanejši v oblasti umenia už len tým že došiel do galerie je obohatenejši čiže čitat súčastne umenie znamena vzelavanie sa v dekodovaní a k čitaniu súčastneho umenia potrebuješ sprievodnu informaciu narozdiel od moderneho umenia čo je koniec koncou aj definicia pristupu k súčastnemu umeniu. vravíš že nesuhlasiš stým že umenie je elitarska zaležitost tak mi prosim ta vysvetli kedy jak pišeš nebolo umenie elitarske okrem socializmu, fašizmu a iných diktatur. Elita znamena skorej intelektualne a duchovne než finančne okrem ineho všetci moji klienti su milionary
    TEAPOD
    TEAPOD --- ---
    Jsem se dozvěděl že jsem Elita!!! Nalepím si to na čelo :DD Mamka bude mít radost, bude se tim chlubit kamaradkam :D

    Dnes mám ale dobrý den ! :))
    MIKRON
    MIKRON --- ---
    ALBATROS: s tou výtvarkou >>> bingo!
    ORCHID
    ORCHID --- ---
    TANAIS: osobně si myslim, že pokud člověk projeví byť minimální zájem a tu a tam si něco přečte, tak mu to umčo až zas takovej problém nenadělá :-)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    ALBATROS: no... ale to není tak docela pravda, že umění bylo vždy záležitostí vzdělané elity, funkce umění se v čase přeci trochu mění, na tom se asi shodnem všichni. A taky nejde o to umění celému pracujícímu lidu vnutit, ale umožnit nevyvoleným zájemcům ho přijmout. Ale Junior zdaleka není první, kdo tento nápad dostal. Jak poznamenal KHALAVERA, Gombrich tohle třeba dělá a dělá to věru dobře. A u něj bych zrovna nepochybovala o tom, že neví, co činí :)

    Ale jinak máš naprostou pravdu v tom, že současná výtvarka na školách je volovina a že by bylo dobrý, kdyby o tom někdo na vlivném místě trochu zapřemejšlel... Jo, tam by šlo se zájmem a postojem k umění udělat hodně, to je fakt.
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    TANAIS ma pravdu avšak umenie bolo zaležitost elty vždy a vždy bude, v socializme sa snažili o masove približenie umenia k pracujucemu ludu ja osobne tento nazor neuznavam. Ak chces učit ludi ako vnimat umenie začni na školach vytvarnou vychovou namiesto retardovaneho kreslenia a malovania akvarelou ich vzdelavajme čo je to a prečo to je
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    TANAIS: tak to začněte Gombrichem, ten fakt vysvětluje, na co je třeba se dívat .)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    MIKRON: to máš pravdu. A mohlo by to tak fungovat, kdyby nebylo postmoderní umění záležitostí elity, což dnes je. Hodně lidí, kteří to nestudují nebo kteří se tím nezabývají, mají k umění přehnaný respekt. Nemyslím si, že je nutno vysvětlovat "co mám na obraze vidět", ale ukázat možnost "jak se mám na obraz dívat, co v něm můžu vidět, co v něm hledat nemusím ale můžu, a že se z toho nemusím hned podělat jen proto, že nepatřím mezi vyvolené a že jsem to hned nepobrala" :)
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    MIKRON: Přesně jak řiká TANAIS
    TANAIS: Dobřes to pochopila, jsem rád .]

    Jinak spam ke mě do klubu a ne sem...

    // OT
    MIKRON
    MIKRON --- ---
    TANAIS: mě se zdá že do sebe nabourává snaha pochopit umění kolektivně - říct si, "co to na obraze vlastně je" nebo ještě chutněji "co mám na obraze vidět" (viz podle mě vyložená lahůdka v popisu auditka: "vysvětlení od zkušenějších") - s nemožností udělat něco takovýho u postmoderního umění, v němž hraje divák jako jedinec se svou vlastní zkušeností života, kterou v díle zrcadlí, mnohem větší roli než třeba u obrazu renesančního.
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    ?
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    MIKRON: v obecný rovině to provařená debata je, to jo. Když pominu to, že je pořád dost lidí, kteří ji neprovařili subjektivně, tak je fakt, že nad jednotlivejma dílama se ta debata většinou nevede a tohle je klub, jak to chápu já, kterej se má právě konkrétníma dílama zabývat. To zas nemusí být úplně od věci.
    MIKRON
    MIKRON --- ---
    JUNIOR: mě ti to přijde jako 1. blbost a 2. už trochu provařená debata...

    sorry ale nemohl jsem si to nechat pro sebe.
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    // Dovolte mi prosím malý spam:

    [ Pojďme společně pochopit MODERNÍ, POSTMODERNÍ a SOUČASNÉ umění :. ]
    Diskuze pro lidi, kteří chtějí /nebo se snaží/ pochopit moderní umění a nemohou tomu pořád přijít na jméno. Diskuze a vysvětlení od zkušenějších. Nadhození linku s věcí a typický dotaz: co to má bejt, proč má ta matlanice skoro lidskou hlavu aneb protože 210 láhví od coca-coly....
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---


    XXXXXXXXX IN THE EXPANDED FIELD, 2008

    Martijn Hendriks

    Downloaded copy of Rosalind Krauss’ essay ‘Sculpture in the Expanded Field’ from which all references to art were removed using standard methods of redaction. Redistributed pdf, unlimited laser prints.

    http://www.martijnhendriks.com/XXXXXXXXX/XXXXXXXXX-in-the-Expanded-Field.pdf
    ANAGRAM
    ANAGRAM --- ---
    NOIK:
    byl jsem tu?
    Fantomas?
    NOIK
    NOIK --- ---
    zamindrákovaný kokot je zpět!:))
    MANIIA
    MANIIA --- ---
    playboy :-D
    DITAMORG
    DITAMORG --- ---
    KHALAVERA: Teda... vážně úžasný objevy, každopádně dík za Hiroyukiho Hamadu!
    VERO: Ten balet s bagrem byl k vidění na Náměstí republiky, myslím že v červnu 2007 v rámci nějakýho umění v ulicích...
    NOIK
    NOIK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam