• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---

    MAURIZIO CATTELAN: You look great.

    Paul Chan: Thank you.

    MC: Before we start, I would like to give you

    something.

    PC: What is it?

    MC: Five minutes of uninterrupted eye contact.

    PC: I don’t know what to say…

    MC: Think of it as a gift.

    PC: I know what to say now. Thank you.

    [Five long minutes pass]

    MC: How do you feel?

    PC: Aroused.

    MC: Isn’t that strange, me too!

    PC: I don’t think it’s strange. It’s just nice.

    MC: Why do you think that happened?

    PC: Silence and attention have a way of

    heightening all the senses.

    MC: It’s true. You even look a tad taller.

    PC: It might be the new pants.



    cont> http://www.flashartonline.com/interno.php?pagina=intervista_det&id_art=198&det=ok&title=PAUL-CHAN
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    VYTVARNICE
    VYTVARNICE --- ---
    jo, vidím to jako rubikovu kostku, každé pole je jeden šuplík převažujících zájmů :))
    NOIK
    NOIK --- ---
    umělecká obec se rozděluje do skupin krylovců a cimrmanovců ..to zní opravdu apokalypticky:)
    VYTVARNICE
    VYTVARNICE --- ---
    Autorské čtení Pavla Hejátka rozhodně stojí za to. Autora znám osobně, není tak tvrdý, jak na první pohled vypadá. V jistém slova smyslu je to křehký, nemocí zlomený člověk, který ve svých básních bojuje s něčím, co je už minulostí. Některé slovní obraty a sousloví mají jiskřivý vtip a jiné páchnou dekadencí. Vidím ho jako muže, básníka, exhibicionistu, vesnickou pavlačovou klepnu a fanouška Karla Kryla. Je zajímavé, že například i umělecká obec se rozděluje do skupin krylovců a cimrmanovců. S Járou Cimrmanem si u Hejátka neškrtnete. V každém případě autorské čtení doporučuju i z osobních důvodů. Obal knihy Pomníky z asfaltu jsem mu na zakázku malovala já. P.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    FACEO: ano, myslel jsem běžné střední školy a jejich vliv na povědomí o výtv. umění jejich absolventů...
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    FACEO: už jsem v obraze :)

    GGG: dost líbí

    NOIK: obávám se, že nezměnilo. Chyba je v osnovách...
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    GALERIE NOD
    11/1/2009 19:00
    Pavel J. Hejátko - Pomníky z asfaltu




    Autorské čtení kontroverzního básníka Pavla J. Hejátka spojené s hudební produkcí (dernisáž výstav Iranian Komplex, Podvratné mýty a Kassaboys Museum)

    Básník, spisovatel a novinář Pavel J. Hejátko se narodil 30. 9. 1975 v Rakovníku. Vystudoval bakalariát na FFMU v Brně, obory afrikanistika a rusistika a v roli odborného asistenta zde i nějakou chvíli přednášel. Žije na samotě v malé vesničce poblíž města Náměšť nad Oslavou, kde od roku 1993 také tvoří.

    V současnosti jde pravděpodobně o nejextravagantnějšího česko-slovenského umělce, který je tvorbou přirovnáván k Františku Gellnerovi, Karlu Krylovi, Egonu Bondymu, či Ivanu Divišovi. Publikoval v mnoha literárních časopisech: Psí víno, Protimluv, Obrys-Kmen, Tvar, A2, Totem, Divoké víno atd., ve kterých vyšla i řada pozitivních recenzí na jeho knihy.

    V letech 1993 - 1997 byl také členem dnes již legendární undergroundové skupiny Agony Conscience, která jako jedna z mála českých skupin svého hudebního ražení (grind core), prorazila za hranicemi České republiky.

    Hudební vystoupení Milan Kozelka, Radovan Čerevka & host.


    http://nod.roxy.cz/?p=592

    GGG
    GGG --- ---
    Paul Urich







    NOIK
    NOIK --- ---
    no vono je to totiž tim že se na středních školách pořád nevim proč dává zbytečně velkej prostor pravěku, egyptu, antice a podobným dávnověkům a pak už na tu dvacítku prostě nezbejvá čas...to platí i pro dějepis...ale možná je ta situace teď lepší-nevim

    co se týká dějin umění tak třeba v olomouci se 20. století věnuje jenom švácha (architektura-jedny z nejlepších přednášek na týhle katedře) a pak taková lehce zmatená pani jejíž přednášky stojej víceméně za hovno a dostane se tak maximálně k popartu-radši nechtějte slyšet jak to vypadá...a to je samozřejmě velká chyba protože tady už ten prostor na speciální semináře je...nevim ale jak je to v praze, brně nebo ostravě
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    Pravda je ze na Slovensku vyuka na Kunst historii vraj aspon podla toho čo som sa rozpraval s viacerimi absolventmi konči surealizmom neviem ako to je tento rok ale tak to bolo
    FACEO
    FACEO --- ---
    SEEKER: tak vies radsej sa opytam ako by som sa zase v dacom pomylil bo na slovensku fakt nieje na vseobecnych skolach o dejina umenia skoro nic a v tom mate pravdu ze je to velmi na skodu
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    FACEO: ano všeobecně to myslel, tady si fakt někdo sedí na vedení
    FACEO
    FACEO --- ---
    TANAIS: na slovensku su dejiny umenia na umeleckych skolach ale je k tomu dost lezerny pristup nic viac asi sa tu dako nechapeme :)


    KHALAVERA: teraz ako vseobecne na strednych skolach alebo cisto umeleckych?
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ALBATROS, FACEO: vážení, sice nevím, jak se vám povedlo vyčíst z toho, co jsem napsal, to, co tady píšete, ale takhle jsem to rozhodně nemyslel... jde mi jen a pouze o zdůraznění rozdílu mezí tím, když na střední je a není výuka dějin výtvarného umění, nic víc, nic míň

    chápu, Viktore, že sis z toho vytáhl nějaké spojení s tebou, řešíš ve své práci přeci jen to ego, ale ne... teď ne :) teď jsem opravdu nenarážel na tebe .) neřešil jsem umělce, řešil jsem to, co do jakéhokoli člověka hustí než domaturuje .)
    M2S
    M2S --- ---
    ALBATROS: ako co neboco cico mozna se v tom ztracam ja ale jiste jsem chtel poukazat na uroven vytvarne vyuky, nevim jak u vas takze mam moznost to srovnat s CR (nepredpokladam odlisnosti), zejmena na zakladnich skolach a vseobecne i ZUS (ale to bych si nedovolil zobecnovat) ... jakmile se nezacne na techto mistech tak lze tezko ocekavat do budoucna vetsi pochopeni a toleranci vizualna natoz tak soucasnymu umeni
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ja si nemuzu pomoct ale tenhle priklad soudobeho slovenskeho umeni mi silne evokuje styl tohoto nezapomenutelneho slovenskeho performera.
    http://www.ceknito.sk/video/235565

    abych to shrnul : forma i obsah na hovno ale diskuzi a zajem verejnosti spolehlive vyvola. jen by me zajimalo kam bude treba zajit za par let az se okouka dnes tak popularni vystavovani vykalu. Majster slova Laco nam dava nahlednout mozne vychodisko ktere by se dalo oznacit jako Lame Art.
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    FACEO: to, že se na Slovensku neučí dějiny umění (mimochodem, to jsem nevěděla), určitě nedělá z umělce horšího umělce. To myslím Khalavera ani nenaznačoval :) Jen takový umělec může mít určitý handicap v rozhovoru o dějinýách umění, pokud se setká s někým, kdo dějiny umění studuje :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam