• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    právě vychází
    FLASH ART 11-12/2009

    KULTÚRNA VOJNA, Roxana Azimi
    NEÚCTIVÉ UMENIE, Rebecca Catching
    DRUHÝ ŽIVOT ARTALKU, Eva Krátká
    GALERIE NF, Eva Krátká
    KAUZA GALERIE KLATOVY/KLENOVÁ
    CHCE REGION KOPAT PRVNÍ LIGU?, Terezie Nekvindová
    NEBOJME SE KULTURNÍ POLITIKY, Milena Bartlová
    HODNOTY A ODKAZY?, Juraj Čarný
    REAKCIE NA PUBLIKOVANÝ TEXT, Katarína Rusnáková, Ivana Moncoľová
    VIDEOSEKT, Katarína Slaninová
    GALERIE UMAKART, Silvie Šeborová
    KROKUS, Alexandra Niczová
    KLUB U3, Jana Kapelová
    PRIESKUM: VEĽTRHY UMENIA, Giancarlo Politi
    MARLENE DUMAS, Rainald Schumacher
    ZAOSTŘENO NA MALBU, Giancarlo Politi
    ČESKÉ LOŽNICE REVISITED, Zuzana Štefková
    PRÍBEHY O KATASTROFE: KLIMATICKÁ BUBLINA?, Mária Rišková
    11+1+-XXI, Diana Majdáková
    SPOLEČNÝ NEPŘÍTEL, Jan Merta, Josef Bolf, Daniel Pitín
    JSME SPÍŠ KOMUNITNÍ, Sbírka Marek, Jan Zálešák
    RADOSŤ FUTBALOVEJ LOPTY, Monogramista T.D., Tomáš Džadoň
    POPIS JE JEN ZDÁNLIVĚ STROHÝ POSTUP, Tomáš Svoboda, Katarína Uhlířová
    ROZHOVOR S BĚLOU KOLÁŘOVOU, Helena Kontová
    ČESTÍ UMĚLCI PŮSOBÍCÍ V ZAHRANIČÍ
    SLOVENSKÍ UMELCI PÔSOBIACI V ZAHRANIČÍ
    SLOVENSKÁ POSTMODERNA V ČASE PERESTROJKY, Richard Gregor
    MULTIPLACE – OTEVŘENOST V KULTUŘE OTEVŘENOSTI, Palo Fabuš
    PŘIBLIŽUJI DOUBLE BRNO, Pavlína Míčová
    ZA ZRCADLEM MUZEA, Jan Zálešák
    ZCELA SROZUMITELNÝ DOJEM Z VÝSTAVY JIŘÍHO DAVIDA, Lenka Lindaurová
     REVIEWS
    JOHN GERRARD, Marco Antonini
    DIANA THATER, Valentina Sansone
    MARCO PEREGO, John McWhinnie
    JEREMY HOF, Dion Kliner
    LILAH FOWLER, Charlotte Bonham-Carter
    JIŘÍ THÝN, Ondřej Chrobák
    TOMÁŠ DŽADOŇ, Terezie Nekvindová
    ADRIENA ŠIMOTOVÁ, Terezie Nekvindová
    LENKA VÍTKOVÁ, Eva Krátká
    MARTIN ŠÁROVEC, Milan Pech
    FILIP A MATĚJ SMETANOVI, Katarína Uhlířová
    JAN NÁLEVKA, Lenka Vítková
    PAVLA SCERANKOVÁ, Yvona Ferencová
    EVA KMENTOVÁ, Daniela Čarná
    MAREK KVETÁN, MIRA GÁBEROVÁ, Vladimír Beskid
    KE-BA-BB, Ľudmila Kasaj Poláčková
    JANA KAPELOVÁ, Zuzana Ševčíková
    MINIMAL SHIFT, Roman Popelár
    WEB-SITE-SPECIFIC, Ivana Madariová
    GGG
    GGG --- ---
    no skoda, nekoukal jsem do kdy to je
    CHRISTEENA
    CHRISTEENA --- ---
    aj, ten byl do 3.5 taky...
    CHRISTEENA
    CHRISTEENA --- ---
    nevíš richtera křestním..nějak od g,ale nemůžu si vzpomenout??
    CHRISTEENA
    CHRISTEENA --- ---
    kapoor byl očividně jen do dubna :-( ale děkuju moc
    GGG
    GGG --- ---
    CHRISTEENA: ted tam je treba Kapoor a Richter...
    CHRISTEENA
    CHRISTEENA --- ---
    zdravím, nemáte nějaké typy na výstavy ve vídni? klido stálý, ale i nový...nějakou pořádnou modernu...-) děkuji
    GGG
    GGG --- ---
    Chris Thompson









    THRAWN
    THRAWN --- ---
    Damián Ortega







    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    GALERIE NOD uvádí

    MILAN KOHOUT
    retrospektiva


    vernisáž 21. 5. 2009 v 18:00
    NOD, Dlouhá 33, Praha 1

    http://nod.roxy.cz/?p=701

    GGG
    GGG --- ---
    Jota Castro
    07. February - 21. March 2009
    http://www.bthumm.de/www/artists/castro/exhibitions.php








    GGG
    GGG --- ---
    Mircea Cantor
    _
    Preventative kiss
    for suspicious war
    01.05.09-13.06.09
    http://www.johnengalerie.de/







    GGG
    GGG --- ---
    CARSTEN HÖLLER / VOGEL PILZ MATHEMATIK
    02.05.2009 - 20.06.2009
    http://www.estherschipper.com/









    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Sebastian Wickeroth








    http://www.wickeroth.de
    M2S
    M2S --- ---
    M2S
    M2S --- ---
    PLANETA
    PLANETA --- ---
    vystava CITOSLOVCE

    a tady mala ochutnavka:
    ze serie: spoluzaci ze zakladky.)

    z vystavy

    serie: svate obrazky

    z vystavy

    a medvidek, co se prezral...

    z vystavy
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    ONDŘEJ KOPAL – COSMIA

    Vernisáž nejnovějších obrazů pražského malíře Ondřeje Kopala proběhne 14. května 2009 v 18:00 v galerii NoD/Café.

    Výstava potrvá do konce června.







    http://nod.roxy.cz/?p=723
    KRYSAH
    KRYSAH --- ---
    lectures02.jpg

    ————————————————————

    kintera_z-artantiquescz_martin_vo___ek.thumbnail.jpgdo-it-yourself-after-brancussi1.thumbnail.jpgrevolution2.thumbnail.jpg

    JEDNOTKA. D.I.Y, S.R.O., + KRIŠTOF KINTERA

    Kintera patří k nejúspěšnějším a nejzajímavějším umělcům nejmladší generace. Byl třikrát nominován na Cenu Jindřicha Chalupeckého. Jeho tvorba je známá i v zahraničí, kde se účastnil již mnoha výstav. Charakterizuje ji určitá pochybnost o možnostech a roli umění. Je v dobrém slova smyslu „angažovaným” umělcem, který neustále klade svému okolí i sobě otázky: prostřednictvím instalací, videa a performancí. Jeho otázky vycházejí z každodenní zkušenosti, reagují na sociální i politické problémy. Kinterovy práce - jakkoli jsou nejednoznačné - jsou globálně srozumitelné a vzrušující. Zřejmě nejvíc pozornosti sklidili Mluviči - ambivalentní postavičky řečnící si zdánlivě sami pro sebe. Divákům se však razantně představil například instalací Nedotýkat se, prosím, kdy do podlahy zabudoval kotoučové pily, které se otáčely. Jeho samolepky s úpěnlivými znejišťujícími dotazy a jednoduchou symbolikou doslova zlidověly. Pracuje s produkty masové spotřeby, mezi spotřební zboží intervenuje naopak svými objekty. Krištof Kintera oslovuje veřejnost také performancemi a divadelními představeními s týmem Jednotky, nejčastěji přímo v ulicích.
    Prvním výrazným projektem je TO z roku 1996. Tento „domácí mazlíček” z lakovaného laminátu se stal Kinterovým nerozlučným přítelem, provázel ho na nákupech, v metru, prostě všude, kam jeho pán zavítal. Předznamenal většinu principů, které se v Kinterově tvorbě objevují dodnes: nápaditý objekt vtahujícího autora i diváka do jiného (trochu posunutého) světa. Propojení vlastního života s fiktivní „osobou” rozvíjí Kintera i ve své další práci Plumbař (1995-1998). Jedná se znovu o komplexní dílo zahrnujícím akci, její dokumentaci, jednotlivé objekty, ale i celkovou instalaci. Propojení výtvarného umění, performance a divadelní scénografie je typickým momentem pro samostatnou Kinterovu tvorbu i pro akce a divadelní představení Jednotky, jejíž je vůdčí osobností. Jednotka je otevřenou tvůrčí buňkou, která od roku 1992 uskutečnila řadu performancí a akcí happeningového rázu. Ty pak postupně přerostly ve vizuální a multimediální představení na pomezí experimentálního divadla. Posléze společně s Linhartovou nadací v roce 1999 založila a začala provozovat Universální prostor No D. V současné době se Jednotka pravidelně věnuje designování a stavbě site-specific barů v rámci festivalu 4 Dny v pohybu a na řadě dalších nekomerčních událostech (PQ, Jeden Svět, Moffom, Cirkus Totality, Entropa a.t.d.).
    Mezi další díla, která upoutala svou výjimečností patří bezesporu Spotřebiče (1997-1998) a Mluviči (1999). Spotřebiče mají dokonalý tvar přizpůsobený lehké manipulaci, vypadají krásně a výkonně, jediný problém je, že jsou k ničemu. Jsou to opravdu jen spotřebiče spotřebovávající energii. Ve výloze obchodu jsou však jejich mimikry dokonalé, vypadají velice lákavě a svou vysokou cenou na sebe upozorňují. Nabízí se metafora, že podobně je tomu i s uměním. Přemýšlení o povaze umění, života a systému konzumní společnosti Kintera rozehrává i v Mluvičích. I následující objekty a instalace se odvíjejí od těchto témat, ať už se jedná o pohyblivou nákupní tašku (I am sick of it all!, 2003), kopulující vrtačku s vysavačem (Conflict of interests, 2004) nebo malého chlapečka mlátícího hlavou o zeď (Revolution, 2005). Všechna Kinterova díla jsou technicky náročné objekty, které se pohybují, mluví, kouří se z nich nebo jiskří. Autor se pečlivě věnuje nejen jejich vzhledu, funkci, sdělení, ale i jejich mechanice.
    http://kristofkintera.com
    _______________________________________________________________

    13408_uvodna_full.thumbnail.jpgbookletvladimir518_01.thumbnail.jpgnewspaper2007_02.thumbnail.png

    VLADIMIR 518

    Vlastním jménem Vladimír Brož - byl jeden z prvních graffiti umělců u nás. V první polovině devadesátých let spoluzaložil dnes již legendární rapovou skupinu Peneři strýčka Homeboye (PSH). Věnuje se komiksu, ilustraci a scénografii. Několik let spoluvedl vydavatelství Terrorist, které vydávalo český i východoevropský hip hop a stejnojmený graffiti magazín. Nedávno založil vydavatelství Bigg Boss, jež vydalo desky významných tuzemských hiphopových interpretů (WWW, Supercrooo, Orion, La4 a další), knihu o pražském graffiti 2666: Praha Odyssey, monografii výtvarné skupiny CAP a letos i jeho hudební kritikou oceňované sólové album Gorila vs. Architekt, za které obdržel dvě ceny časopisu Filter a žánrového Anděla.
    http://www.runciter.eu
    http://biggboss.cz
    _______________________________________________________________

    imageaspx.thumbnail.jpgkun2.thumbnail.jpgauto-2zm.thumbnail.jpg

    DAVID ČERNÝ

    Sochař David Černý je na rozdíl od většiny současných výtvarných umělců mediálně viditelnou osobností české kultury. Nejčastěji vytváří figurativní sochy určené pro veřejný prostor. Daleko více než řešení autonomních estetických problémů ho však lákají intervence do společenských vztahů a animace prostoru sdělovacích prostředků.
    Davič Černý studoval design a později sochařství na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Více než škola však pro něj bylo rozhodující prostředí nezávislé kulturní scény konce osmdesátých a počátku devadesátých let. Podílel se na aktivitách Bullshitfilmu, s přáteli vytvářel krátkodobé instalace a performance na pomezí večírku a uměleckého díla. Vystavoval na výstavách pod bývalých Stalinovým pomníkem a vytvořil létající dolary pro Muzeum Andy Warhola v Medzilaborcích. První větší veřejný ohlas měla jeho socha kráčejícího trabanta umístěná na Staroměstském náměstí (1990). Celonárodní diskusi pak rozpoutal Růzový tank, neboli přemalování vojenského tanku, který sloužil jako památník sovětské armádě, na růžovou barvu (1991). Ve své době se jednalo o ojedinělou, politicky motivovanou uměleckou akci s velkým mediálním dosahem. Rozbouřit veřejné mínění se Černý pokusil i svou mystifikační akcí Den zabíjení v Madridu a v Londýně v rámci festivalu Edge 92. Výstava ve Špálově galerii v Praze v roce 1993 završila první tvůrčí období Davida Černého. Představil zde mimo jiné sérii Kitů, předimenzované pistole poprvé použité ve Dni zabíjení, a instalaci Malost z roku 1991.
    V letech 1994 - 1996 žil David Černý v New Yorku, nejdříve jako rezident programu P.S. 1 a posléze Whitney Studio Programu. Vystavoval v galerii Ronadla Feldmana a účastnil se putovní výstavy Beyond Belief, setkání s realitou americké umělecké scény však na něj měly spíše negativní dopad. Po návratu do Prahy začíná spolupracovat s filmem a současně rozvíjí motiv obřího batolete umístěného na fasádu architektury, který pocházel již z amerického období. Deset Miminek se mu v roce 2001 podařilo dlouhodobě umístit na Žižkovský televizní vysílač. Od konce devadesátých let David Černý realizoval několik velkých projektů do veřejného prostoru. Patří se v pražské Jilské ulici trvale umístěný Viselec (1996), Sv. Václav v pasáži Lucerna (1999), a patří sem i série bronzových modelů z historie českých dějin Český betlém, trvale umístěných v pavilonu Škody v automobilovém muzeu ve Wolfsburgu. Metodou Davida Černého je často provokace veřejnosti a testování estetických i společenských limitů, díky čemuž zůstává řada jeho finančně náročnějších projektů nerealizována. Výčet uskutečněných děl tohoto charakteru po roce 2000 obsahuje interaktivní fontána v Hergetově cihelně, autobusovou zastávku v Liberci nebo hlavou přístupné zadky v exteriéru galerie Futura.
    http://www.davidcerny.cz


    http://meetfactory.cz/lectures
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam