• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    GGG
    GGG --- ---
    Andrew Dadson



    GGG
    GGG --- ---
    Paper or Plastic: Ester Partegàs, More World at Foxy Production
    Daily Serving » Paper or Plastic: Ester Partegàs, More World at Foxy Production
    http://dailyserving.com/2010/11/paper-or-plastic-ester-partegas-more-world-at-foxy-production/



    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Kateřina Závodová – Intervaly

    9. LISTOPADU – 9. PROSINCE 2010
    VERNISÁŽ PO 8. LISTOPADU V 18:00

    Školská 28





    Výstavní projekt Kateřiny Závodové je postavený na příbězích. Jakmile divák vstoupí do expozice stává se zároveň jejich scenáristou i aktérem. Klíčem a počátkem naznačených příběhů je kalendář se jmény pohřešovaných osob, kde téměř každý den v roce je spojen s portrétem a jménem zmizelé osoby. Autorka domýšlí životní osudy po jejich zmizení, otvírá a vykresluje možné vyústění a děje. Krátké příběhy - video-etudy pak odkazují na témata jako je naděje, pád, vysvobození, ztracení se v čase a prostoru a uvěznění v čase. Téma zmizelých osob má dramatický, emocionální a tragický podtext, ale autorka jej podává citlivě a bez patosu.
    Důležitým prvkem výstavy je otázka vztahu času a prostoru, související i s názvem výstavy. Čas je abstraktní veličina, těžko postihnutelná našimi smysly, ale hraje v lidských příbězích zásadní roli. Vystavený elektronický objekt, odměřující časový rytmus, zpřítomňuje tísnivé uvědomnění faktu plynutí času, které je jednosměrné a lineární, ale i zpětné, kdy vnímáme čas minulý. Zároveň jde o metaforu nebezpečí uváznutí v časové smyčce. Dimenze prostoru je definovaná pravidelně rozmístěnými body na podlaze v interiéru i exteriéru galerie.
    Rozmístění značek v prostoru je v tomto případě uvědoměním si absence, nepřítomnosti hledaných osob. Autorka uvádí: „Prázdný prostor se značkami ve mně budí pocit, že by tam měl někdo stát, že je to místo určené pro člověka.“ Naznačené příběhy jsou fragmentární, nemají začátek a konec, postrádají dějovou linii, jejich děj otevírá možnosti, otevřené různým interpretacím a divák má tak dostatek reálného i imaginárního prostoru k možnosti sám do nich vkládat vlastní příběhy. Obrazy na videu, stejně jako příběhy ztracených lidí utkvívají v mezičase, nekončí. Krasobruslařka, od které bychom očekávali nějaký výkon, se bezradně schoulí na ledě, dívka vysvobodí ze země balónek, mizející vzhůru k nebi, muž během skoku do výšky uvázne v nekonečném kruhu, roztočené isolátory představují průnik do jiné dimenze.

    Výstava Intervaly je výsledkem autorčina dlohodobého systematického uměleckého výzkumu tématu, který se jí osobně dotýka. Každý portrét v kalendáři pohřešovaných osob, který byl v malém nákladu vydán k výstavě, představuje ve skutečnosti otevřený konec příběhu a v rámci výstavy je výchozím bodem autorčina domýšlení jejich osudů: „Každá z fotografií osob skrývá nevyřešenou otázku a jeden životní příběh. Vzniká spousta dohadů, fantazií a domněnek, ze kterých konstruuji příběh s otevřeným koncem - neuzavřený případ.“

    Během práce s příběhy vytvářela Kateřina Závodová řadu variant rekonstrukce dějů a skutků, nebo možností vypátrání ztracených osob v záplavě internetové vizuality. Nakonec se rozhodla vyústění příběhů jen naznačit. Na výstavě jsou představeny díla, vybízející diváka k participaci - k vyprávění vlastních příběhů se šťastným, nebo tragickým koncem. Součastí dlouhodobého cyklu Intervaly byla i autorčina účast na výstavě “Rodinná pohoda”, věnované problematice dětí, které stát odebral z jejich rodin.

    Kateřína Závodová pracuje s působivými a silnými obrazovými metaforami, její díla jsou nesena jemnou a citlivou poetiku. Videa podobného rukopisu vytvořila již pro svoji diplomovou práci, kde jsme na šesti projekcích sledovali snové video-příběhy: žena v akváriu, umístěném v interiéru místnosti, dvojice sedící pod rozhoupaným zvonem ve veži... Autorka si pohrává s narativitou a konstruuje emocionální příběh na základě obrazových symbolů a náznaků.

    Kateřina Závodová (1975) vystudovala AVU v Praze (Konceptuální škola Miloše Šejna a Intermediální škola Milana Knížáka). Výstava Intervaly je výsledkem tvůrčího stipendia Ministerstva Kultury ČR.
    Kurátorka Lenka Kukurová

    http://www.skolska28.cz/index.php

    [ ŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor ]
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    [ ROVNOBĚŽKY A PRŮSEČÍKY / vystavagallery show / 3.11.2010 / CR - Praha - GALERIE NTK ]

    ROVNOBĚŽKY A PRŮSEČÍKY



    Marie Blabolilová, Pavel Rudolf , Josef Procházka, Inge Kosková, Eva Prokopcová, Jana Budíková, Miroslav Koval, Karel Adamus, Pavla Francová, Václav Vokolek, Jan Wojnar, Pavel Mühlbauer, Jindřich Růžička, Vladimír Gebauer, Pavla Aubrechtová, Ladislav Daněk, Jiří Lindovský, Lubomír Přibyl, Vladimír Havlík, Petr Veselý, Eduard Ovčáček, Aleš Svoboda, Jaromír Zoul, Marie Molová, Pavel Hayek, Zuzana Nováčková, Petr Kvíčala, Jan Kubíč...ek, Jiří Hůla




    Geofyzikální ústav AV ČR, v.v.i. a Archiv výtvarného umění o.s.

    Vás srdečně zvou
    na souhrnnou výstavu

    ROVNOBĚŽKY A PRŮSEČÍKY

    která se uskuteční v rámci Týdne vědy a techniky 2010
    v galerii nové budovy Národní technické knihovny v areálu ČVUT, Praha 6 – Dejvice.

    Zahájení ve středu 3. listopadu 2010 v 17 hodin.

    Úvodní slovo pronesou RNDr. Jiří Fiala a RNDr. Zdeněk Havlas, DrSc., ředitel ÚOCHB AV ČR,

    zahraje České klarinetové kvarteto
    Výstava otevřena 4. – 30. listopadu 2010
    po - so 10.00 - 18.00 hodin

    Výstava se uskuteční s podporou Akademie věd ČR, ÚOCHB AV ČR a NTK.
    VEX
    VEX --- ---
    Galtung Triangle
    http://vimeo.com/16221953
    TYLACIN
    TYLACIN --- ---
    Herczeg & Kaehr | Explosion | bumbumbum
    http://bumbumbum.me/2010/10/28/herczeg-kaehr-explosion/
    SILVER_CL
    SILVER_CL --- ---
    už aby to tady bylo, Christian Marclay: The Clock: http://www.whitecube.com/exhibitions/cm/
    GGG
    GGG --- ---
    Frieze Art Fair, London 2010
    http://www.izrock.com/blog/?p=1195

    QUITE
    QUITE --- ---
    IRIS23: prosíme pozvat ještě nejméně dvakrát a to ve všech klubech :)
    IRIS23
    IRIS23 --- ---
    Přehlídka animovaného filmu vyzývá k přihlašování filmů do soutěže Jiné vize 2010

    Soutěž Jiné vize, jejíž čtvrtý ročník se bude konat v prosinci v rámci Přehlídky animovaného filmu (PAF) v Olomouci, je kurátorským výběrem audiovizuálních děl. Soutěž si klade za cíl zpřístupnit a ocenit díla profesionálů i amatérů, která neotřelým způsobem prostupují výtvarnou i filmovou scénou. Dramaturgie Jiných Vizí vyhledává vizuálně i narativně originální projekty na pomezí výtvarného umění, videoartu a animace. Soutěž je sice realizována v rámci Přehlídky animovaného filmu, který však pracuje s kategorií animace v daleko širším interpretačním rámci, než je obvyklé. Akceptována je jakákoli klasická animace, práce s manipulovaným obrazem, textem, sekvence hraného filmu, nebo záznam performance apod. Očekávána je tedy práce s pohyblivým obrazem filmu a videa v nejširším možném uchopení. Svým pojetím se soutěž asi nejvíce blíží k výběru experimentálních filmů a videí.

    Vybraných deset děl bude poté promítáno a instalováno během trvání festivalu v prostorách Uměleckého centra Univerzity Palackého v Olomouci. Všechna vybraná díla budou rovněž prezentována v doprovodném katalogu. Celek deseti soutěžních filmů a videí každoročně závisí na kurátorském výběru vyzvaných teoretiků či umělců českého výtvarného a filmového prostředí, přičemž kurátor se mění každým rokem, stejně jako tříčlenná mezinárodní porota.

    Díla musí být vyústěním nezávislého, ve smyslu nekomerčního, přístupu k tvorbě (nejedná se o soutěž a výběr reklam, znělek a komerčních zakázek). Podmínkou je, že všechny filmy a videa musí vzniknout nebo být produkována v rámci České republiky, musí být vhodné k projekci v kinosále a v galerijním prostoru. Díla nesmí být starší více než 18 měsíců zpětně od data uzavření výběru, tj. od 10. listopadu 2010. Vyhlášena bude hlavní cena a cena diváků.

    Kurátorkou letošního ročníku je Sylva Poláková, teoretička filmu a nových médií.

    Díla na CD či DVD zasílejte do 10. listopadu 2010 na adresu

    PAF Jiné vize 10
    Pastiche filmz o.s.
    Sokolská 25
    779 00 Olomouc

    Filmy je možné rovněž poslat v elektronické podobě na níže uvedený email či formou odkazu na jejich prvotní zhlédnutí přes internet.

    S dalšími dotazy se obracejte emailem na iris@pifpaf.cz nebo tady na nyxu

    Díky

    www.pifpaf.cz

    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    PALO_FABUS: ehm, diskuse pořádá časopis Umělec, fyi
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    Očistec pro umělce v předsíni


    ŠAMPIONI VÝTVARNÉHO UMĚNÍ ANEB MÁ CENA CENU?

    neděle 17. 10. ve 14.30 (odh. délka diskuse 2hod.)

    Má veřejné oceňování výtvarných umělců smysl? Lze v umění soutěžit,
    určovat, kdo je lepší? Získává udělením ceny víc umělec nebo umělecký
    svět? Nebo je takové oceňování jenom nekritickým přejímáním modelů z
    jiných oblastí kultury a společenského života? Do diskuse byli pozvání
    zástupci a výherci Cen... Jindřicha Chalupeckého, Umělec má cenu, Start
    Point a NG333.

    Účast na diskusi přislíbila Lenka Lindaurová (Cena Jindřicha
    Chalupeckého), Dominik Lang (Umělec má cenu) a Pavel Vančát (Start Point).


    +


    ROD JAKO DRUH ANEB CO JE TO KONTEMPORARTISMUS?

    sobota 23. 10. v 15.00 (odh. délka diskuse 2 hod.)

    Zatímco výtvarné umění dvacátého století žilo a promlouvalo v rytmu
    uměleckých generací, hnutí a -ismů, počátkem století nového jakoby nastala
    v této rétorice odmlka. Zdá se, že poslední dekáda v tzv. uměleckém světě
    vyplavuje na povrch jazyka pouze amorfní označení Contemporary Art,
    současné umění, s váhavou otázkou jestli se toto obecné určení může s
    odstupem času stát určením specifickým. Má vlastně otázka "Co jsou dnešní
    ismy?" vůbec smysl nebo jde jen o "dojezd" historického návyku?
    Nepřikládáme přehnaný význam formám třídení, které se historicky
    vyčerpaly? V čem je současné umění jiné? Funguje dnes umělecký provoz
    nějak zásadně jinak? A pokud ano, jak?

    Účast na diskusi přislíbil Ludvík Hlaváček (teoretik umění), Karel Císař
    (teoretik umění), Václav Magid (teoretik umění a umělec), Michal Pěchouček
    (umělec) a Ondřej Brody (umělec). Za časopis Umělec se diskuse účastní a
    moderuje Palo Fabuš (kritik).


    Očistec pro umělce v předsíni | festival 4+4 Dny v pohybu 2010
    http://www.ctyridny.cz/pages-festival/mista-cinu/divus-ocistec.htm
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    [ KONFERENCE Umělci: Prostředníci změny? / konferenceconference / 30.9.2010 / CR - Praha - Národní technická knihovna ]

    PŘIPOMÍNÁM ZÍTŘEJŠÍ KONFERENCI V NTK

    Umělci: Prostředníci změny?

    30. 9. 2010, 12.00–21.30


    Národní technická knihovna, Technická 6
    Praha-Dejvice
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Dny Heinrich Bölla v Praze - umění a společnost

    Dny Heinrich Bölla v Praze - umění a společnost - Heinrich Böll - Heinrich Böll Stiftung
    http://www.boell.cz/navigation/83-920.html

    http://www.boell.cz/downloads/program(1).pdf

    Konference
    Umělci: Prostředníci změny?


    30. 9. 2010, 12.00–21.30

    Národní technická knihovna, Technická 6
    Praha-Dejvice

    Konference má přivést ke společné debatě osobnosti z různých
    oblastí umění (divadlo, literatura, vizuální umění) spolu s kritiky
    a odborníky ze společenskovědních oborů z České republiky a Německa
    a na základě jejich osobní zkušenosti či prostřednictvím
    pohledu jejich vědního oboru diskutovat vliv současného umění
    na společnost. Má také diskutovat následující otázky: Jak vypadá
    dnešní „angažované umění“, jaká témata si vybírá a jak se tato
    témata proměňují? Nabízejí umělecké projekty v době krize nové
    perspektivy, koncepty, ideje či vize? Jak se umělci zapojují do veřejných
    záležitostí? Daří se současným „angažovaným“ umělcům
    oslovovat publikum, a jakými způsoby to dělají? Jaké rozdíly
    a podobnosti vyplývají z česko-německého srovnání?

    Program konference:
    11.30–12.00 Registrace
    12.00–12.30 Zahájení
    12.30–14.00 Panel 1: Divadlo dnes – sociální laboratoř?
    Václav Bělohradský (filozof, Praha/Terst)
    Renate Klett (dramaturgyně a divadekní kritička, Berlín)
    Miroslav Bambušek (dramatik a režisér, Praha)
    Eva Salzmannová (herečka, Národní divadlo, Praha)
    Moderátor: Ondřej Černý (ředitel, Národní divadlo, Praha)
    14.00–14.30 Coffee Break
    14.30–16.15 Panel 2: Síla slov – literatura jako námitka
    Tanja Dückers (spisovatelka, Berlín)
    Radka Denemarková (spisovatelka, Praha)
    Ivan Klíma (spisovatel a publicista, Praha)
    Burkhard Müller (literární kritik, Chemnitz)
    Luděk Navara (novinář a spisovatel, Praha)
    Moderátor: Pavel Mandys (publicista, Praha)
    16.15–16.45 Coffee Break
    16.45–18.30 Panel 3: Krize, jaká krize? Umění v nových
    podmínkách
    Alice Creischer (vizuální umělkyně,Berlín)
    Jiří David (vizuální umělec, Praha)
    Dan Perjovschi (vizuální umělec,Rumunsko)
    Jiří Ševčík (teoretik vizuálního umění, Praha)
    Moderátorka: Martina Pachmanová (historička umění a kurátorka,
    Praha)
    18.30–19.00 Občerstvení
    19.00–21.30 Filmový večer s diskusí: Máte právo vědět
    Projekce filmu Příběhy z Jodoku (Yodok Stories, 2008, Andrzej
    Fidyk, Norsko, Polsko, 83 min.) ve spolupráci s organizací Člověk
    v tísni s následnou diskusí s pozvanými hosty.

    Současně bude v NTK slavnostně spuštěna interní audiovizuální síť jejíž součástí
    je i program věnovaný videoartu (kurátorem projektu je Radim Labuda). Návštěvníci knihovny budou mít v tento den
    také poslední možnost prohlédnout si skupinovou výstavu Stíny minulých utopií - http://www.galerientk.cz


    BARCIA
    BARCIA --- ---
    galerie Školská 28 má vlastni diskuzi

    [ ŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor ]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam