• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    GGG
    GGG --- ---
    CRUZ05
    CRUZ05 --- ---
    ART FESTIVAL KRUH






    MENZA L(A)UNCH / FESTIVAL KRUH / 13. - 15. 10. 2014
    http://vimeo.com/108450229



    Kruh festival /// 13. - 15. 10. 2014 /// ÚNL
    http://www.kruhfest.cz


    https://www.facebook.com/pages/Kruh/145306295645234?fref=ts

    PISSKOT
    PISSKOT --- ---
    Socha od me kamaradky Hany Taharasako


    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    dík moc
    ZIVEL
    ZIVEL --- ---
    87HIGHFLYER: co toto? už jsem to dlouho neměl v ruce, ale myslím že tam jsou příklady hlavně z česka...

    Pod čarou umění - Jiří Přibáň | KOSMAS.cz - vaše internetové knihkupectví
    https://www.kosmas.cz/knihy/140027/pod-carou-umeni/
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    SPOT

    Vystavují / Exhibiting:
    Michal Adamovský, Radek Brousil, Michal Czanderle, David Krňanský, Petr Malina, Kateřina Zahradníčková

    Kurátor / Curator:
    Milan Mikuláštík

    Doba trvání výstavy / Exhibition run: 30. 9.-18. 10. 2014
    Otevřeno / Open: po-pá / Mo-Fr 10-18, so / sa 10-16
    Vstup zdarma / Free entry



    Dekonstrukcí zavedených způsobů galerijní prezentace umění navazuje výstava SPOT na předešlé projekty Galerie NTK "Současná česká malba" a "Jedna z možností". Zatímco výstava "Současná česká malba" ve svém výběru vystavujících lakonicky opomenula malíře mužského pohlaví, "Jedna z možností" pracovala s nestálostí konečného tvaru výstavy, kdy byla expozice denně pozměňována a divák tedy při opakované návštěvě viděl "totožnou, ale přitom odlišnou" výstavu. Tomuto tekutému principu se určitým způsobem blíží i stávající výstava SPOT, také zde je finální tvar výstavy narušen, tentokrát ovšem nikoli prostřednictvím instalace jednotlivých děl, nýbrž skrze osvětlení exponátů. Existující světelné vybavení galerie bylo upraveno sériovým zapojením speciálních časových spínačů, které periodicky vypínají a opět zapínají lampy bodového osvětlení (tzv. spoty). Přibližně patnáctiminutový minimální časový interval, který je dán technickými možnostmi použitého zařízení, jakoby metaforicky odkazoval k legendárním Warholovým "patnácti minutám slávy". V každém případě lze tento neobvyklý způsob nasvícení expozice vnímat jako jakýsi diktát divákovi, znemožňující, nebo minimálně silně komplikující svobodné prohlížení výstavy. Návštěvník galerie je nucen prohlížet si v daný okamžik právě ta díla, která se ocitla v kuželu světla. Trajektorie a časový harmonogram divákovy cesty expozicí je dán vnějšími okolnostmi - (quasi)náhodným rozsvěcením jednotlivých spotů. Takto upravené osvětlení výstavy však pouze nenastoluje otázky ohledně prezentace jednotlivých děl, potažmo reprezentace umění obecně, ale je zde také rozehrána bohatá hra kontextů a vzájemně se ovlivňujících významů mezi paralelně "zviditelněnými" obrazy. V každém případě má spektátor možnost vidět v jeden okamžik pouze neúplnou výstavu a pro komplexní zážitek je třeba v galerii jistý čas setrvat a podvolit se zmiňovanému diktátu.
    Výběr prezentovaných umělců se odvíjel od popsané koncepce výstavy, byl však také ovlivněn skutečností, že se výstava SPOT stala součástí mezigalerijního festivalu Fotograf 2014 (s příznačným tématem "seeing is believing"). Přesto se vystavené exponáty neomezují pouze na fotografie, zůstavají nicméně v hájemství dvourozměrného obrazu. Prezentovány jsou zmíněné fotografie, videa, ale významnou měrou také malované obrazy a to jak abstraktní, tak figurativní, resp. figurální. Jde ovšem o takové obrazy, které jsou v úzkém vztahu k obrazům mechanicky reprodukovaným. Vztah mezi "jedinečným" ručně malovaným obrazem a jeho protějšku vzniklému za pomoci technického aparátu je v každém případě důležitým leitmotivem výstavy. Společným jmenovatel všech zúčastněných umělců je jejich zaujetí světem umění jako takovým. U všech lze zaznamenat snahu o komentáře ke způsobům produkce případně prezentace uměleckých artefaktů, resp. k institucionálnímu pozadí uměleckého systému. Asi nejvýrazněji je tomu v případě olejomaleb absolventa AVU Petra Maliny, jehož oblíbenými objekty zájmu jsou už po léta návštěvníci výstav. Malina je poněkud voyeuristickým způsobem zachycuje pomocí fotoaparátu a vzniklé snímky používá jako předlohy pro své kultivované malby. Na těch nejčastěji vidíme civilně oblečené návštěvníky galerií, zpravidla odvrácené od "objektivu", sledující soustředěně, někdy více, jindy méně rozeznatelná umělecká díla, případně relaxující, postávající v prostředí výstavní síně. Pro Petra Malinu je účast na výstavě SPOT současně malou premiérou - poprvé zde veřejně prezentuje vedle svých již dobře známých obrazů, také fotografie, které je předcházejí, a které až dosud zůstávaly divákům skryty. Dalším malířem výstavy je talentovaný student ateliéru malby Vysoké školy uměleckoprůmyslové David Krňanský. Jeho geometrické abstrakce jsou jakýmisi distancovanými "instantními" meta-obrazy. Vznikají jako silně ironická reakce na institucionalizovaný svět umělecké produkce. Proto Krňanský pracuje zpravidla v sériích a vytváří variace svých vyprázdněných odcizených kompozic. Podobný princip vyprázdněnosti lze vysledovat také ve fotografiích Radka Brousila, absolventa UMPRUM. Ten pro své abstrahující kompozice, evokující někdy časné pokusy avantgardních fotografů, využívá těch nejbanálnějších předmětů, jaké najdeme v běžném ateliéru studiového fotografa. Vedle fotografií vystavuje Brousil také dvě videa, dávající symbolickou možnost nahlédnout "za kulisy" vzniku jeho snímků. K avantgardním experimentům s abstrakcí se svou sérií koláží (kombinovaných technik) hlásí také student FAMU Michal Czanderle. Nepřehlédnutelná je jeho série "nahých autoportrétů", kterou vytvořil ve spolupráci s Michalem Adamovským v roli fotografa. Humorná hra s kýčem a banalitou je reakcí na objev "idylického" prostředí během uměleckého pobytu v Chorvatsku a lze ji opět vztáhnout ke zmiňovaným Warholovým patnácti minutám slávy. Sérii doplňuje Czanderleho podobně exhibicionistické video, vzniklé tentokrát během cesty do Číny. Autor si pomocí sebeironického tanečku přivlastňuje znělku oznamující uzavření pekingského tržiště. Výstavu uzavírá série fotoperformancí Michala Adamovského, u kterých mačkala spoušť pro změnu Kateřina Zahradníčková. Adamovského tělo se na snímcích stává exponátem v rozličných světových výstavních síních.
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    87HIGHFLYER: to by mě taky zajímalo :) mam akorád umění 20. století
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    Ahoj, neměl by někdo tip na knihu o současném českém umění (malba, kresba, plastika)?
    GGG
    GGG --- ---
    Martin Kohout - profil umělce / artist profile
    https://www.youtube.com/watch?v=B9zEVTqpyuA
    GGG
    GGG --- ---
    Petr Písařík : model
    http://berlinskejmodel.cz/

    GGG
    GGG --- ---
    Nové číslo Rajónu soon!

    Zde je posledni vydání v elektronické podobě.

    ISSUU - Rajón 2/2013 by richard bakes
    http://issuu.com/rajon007/docs/rajon3?e=7145858/8752597

    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    asi to patri sem :)

    Sugarcane
    http://nyxxx.se/ass/
    GGG
    GGG --- ---
    byl uz nekdo?

    8th Berlin Biennale
    http://www.berlinbiennale.de/
    GGG
    GGG --- ---
    WORKS < Eva and Franco Mattes
    http://0100101110101101.org/works/







    ZIVEL
    ZIVEL --- ---
    GUMAGUAR: odvařila mě rozkládací mapa povodí Labe, co se táhne několik metrů po zemi. Super nápad prohrábnout archiv NTK. A já myslel, že to je nějaký umělecký koncept...
    PATRA
    PATRA --- ---
    Co má společného Mucha s Duchampem? Kaleidoskop! Ve středu 4. 6. v pražském kině Ponrepo v 17:30 přednáška Lady Hubatové-Vackové "Trhaný obraz v krasohledu: od secesního ornamentu k abstraktnímu filmu". A následovat bude projekce filmů Duchampa, Mana Ray a dalších. #iluminace25 #Ponrepo

    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Galerie NTK Vás zve na zahájení výstavy studentů ateliéru Malby pražské UMPRUM pod vedením Jiřího Černického a Marka Meduny
    Gallery NTK cordially invites You for exhibition of students of Painting studio of Jiří Černický and Marek Meduna from Prague School of Applied Art

    ?b:"SLUŠNÝ LIDI SE UMĚJ BAVIT"

    vernisáž v pondělí 2. června 2014 od 19 hodin
    opening Monday 2nd of June 2014 from 7PM?-b:

    Práce studentů budou parazitním způsobem vstupovat do prostorů volného výběru samotné knihovny, kde také proběhne zahájení.
    Students works will parasite on the space between the shelves of the library, where the opening will take place.

    Vstup volný!
    Free entry!

    studenti / students:

    Tomáš Bryscejn
    Filip Dvořák
    Aled Haywood
    Josefina Klimentová
    Martin Kolarov
    David Krňanský
    Martin Lukáč
    Veronika Nemejovská
    Lucie Patáková
    Mark Rohel
    Lucie Rubínová
    Barbora Švejdová
    Gabriela Těthalová
    Viktoria Yash
    Aleksandrina Yordanova

    Výstava potrvá do 28. 6. 2014
    Exhibition runs to 28. 6. 2014

    Národní technická knihovna
    Technická 6, Praha 6

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam