• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRUCEI:\truce\notes | | Le'Olam, Ever!
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    04-05-2010
    You Say Party! We Say Die!
    Meet Factory, Praha

    kde budu slavit narozeniny!!!
    kapela s takovym nazvem me nemuze srat, a i kdyby, nenasere ji kdyz ztropime bordel, neni-liz pravda??? :))))
    NESERMI
    NESERMI --- ---
    OVERDRIVE:Walter Miller - Chvalozpěv na Leibowitze

    Tisic let po jaderne katastrofe (ok, ok, bylo to napsany v 50 letech), po te, co lidi vyvrazdili strujce toho vseho tj. vedce, se lidstvo propada do stavu 4.svetove bojovane klackama. Stredovek s potkatastrofickym settingem. Nositelem davnych znalosti je rad sv. Leibowitze, kteri uchovavaji stare knihy a vedomosti prepisem a predavani dalsim generacim. Nechapou, nerozumi, protoze jejich svet ma naprosto jine pozadi, ale systematicky prepisuji svate skripty typu navodu na evakuaci, schematu radia apod v iluminovanych majestatnych pergamenech pro slavu Bozi a sv. Leibowitze.

    Neco jako navsteva Brazile me odnaucila verit (nebo spis naucila nasadit medialni filtr) zpravam z televize, tenhle scenar je tak proklate logicky, az me z pomysleni na vsechny starodavne skripty beha mraz po zadech.

    http://www.legie.info/kniha/1459-walter-michael-miller-jr-chvalozpev-na-leibowitze
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    YouTube - Misstress Barbara - Dance Me Till The End Of Love
    http://www.youtube.com/watch?v=IlddwLtuJds
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    NESERMI: import je v nastaveni, zalozka import/export
    ja na trucin feed normalne muzu... jinak dneska jsem si pridal dalsi feed Words without border, coz je takovej liternarni magazi a vic.. viz overdriveri..

    Jinak ja mam Shankara hodne rad a uctivani bohu mi popravde vubec nevadi, ba naopak, ja jsem jen proti instucionalizovanemu nabozenstvi asi stejne jako proti fasistum a vubec cemukoliv zasadne zkostnatele institucionalizovanemu.

    TRUCE: ten neural.it bys mi jinak mohla zkocit koupit, chci si precist papirovy cislo, nez si objednam predplatne... zjistil jsem pri poslednim nakupu v luxoru, ze mam utkvelou potrebu cist novejsi veci nez jsou prekladovky, sice to znamena dost se drzet vuli, pac sice eng ctu dobre ale dost me to unavuje, nicmene pokud si budu kupovat predevsim anglicke tistene texty, holt mi nic jineho nezbyde... cestinu si necham na filosofii, kterou Eng. asi vazne nedav rozsahu smyslu, ktery potrebuju, takovej frajer zasejc nejsem. Ale jinak neurali.it i rss ctecka je proste pardani. Nyx se bohuzel zacal dost vycerpavat jako zdroj informaci, jak fungoval driv. I tady je videt odklon od textove formy k forme graficke, ktery postihuje vetsinu dnesnich medii, takze holt rss ctecky a dobre vybrane zdroje + moznost sdileni nalezeneho znamenaji docela peknou moznost jak se dzet v obraze, aniz by clovek musel mit televizi a pritom to zas nezere tolik casu, pac stejne vetsinou preletim tytulky a ctu jen tak 10% toho co mi ctecka posle.

    TRUCE a NESERMI: ted v Cryptonomiconu probehla veta, ze holky z vysokych skol nikdy nesukaj tak dobre jako holy, ktere ucil zivot protoze povazuji sex za formu komunikace nikoiv za formu meditace ;]
    Musim souhlasit.
    K Sartrove myslence, ze city jsou ovlivnovany ciny to asi neni dostatecne vyjadreni a nemuzu nez souhlasit se Sartrem, aniz bych vsak pripoustel, ze je to jedina moznost. Muzi to maji casto trochu jinak a zamilovavaji se napriklad dost nevedomky a velmi rychle, stejne jako je idea lasky velmi rychle opousti. Coz bych rekl, ze neni pripad, ktery popisuje Sartre. Je velmi dulezite vzit v uvahu to, ze zadny filosof nepopisuje jakousi objektivni pravdu. Asi stejne jako kdyz mi cubbish ktery je teply tvrdil, ze nikdy neuveri, ze existuje bisexualita, ze bud jsi na to nebo na to. On je ale defacto straight, takze nema moznost posoudit, jak to muze vnimat nekdo jiny.
    Filosof, stejne jako jiny vedec nevazany striktne nutnosti opakovat experimet za stejnych podminek, posila svou fantasii a schopnost abstrakce [a tohle je dulezite] na vypravu po krajinach z nichz pak pise deniky. Ale ted mluvime opravdu o abstrakci. Snazic se abstraktizovat city muze clovek dojit ke stejne milce jako clovek, ktery se snazi city popisovat matematiku. Cit je neco co plyne a vyvyji se, ale kazdopadne je spojeny s osobnostmi, kterych se tyka. Laska, stejne jako jine city ma tvra hrusky, jak rekl Marigold. Zkus popsat jeji tvar.
    Vzdy tedy pohlizet na neni abstrakce a popisy jako na sloupec svetla baterky, zkoumajici tmu jeskyne nesmirnych rozmeru.
    Je to jako hudba, kterou muzes zapsat do not, ale stejne se nikdy nemuze vycerpat i kdyz znas vsechny jeji vztahy. Od filosofu se mame ucit premyslet, ne prijimat jejich ideje. Jak rika Bondy v Lednu na Vsi: verifikovatelnost pravdy a zanik ideji je v kazdem zdravem vednim odvetvi vcetne filosofie naproste bezny ukaz a jako takovy prizpiva k nasemu poznani. Pokud ovsem prijmeme pravdu, byt je bytosne procitena a odmitame dalsi jeji vyvoj, muzeme snadno dojit ke zrudnosti totalitnich risi fasismu a komunismu. Ideu pak mrzacime. [neni to citace, je to jen to co si pamatuju].


    Musim rict, ze jsem mel jeden velice zajimavy zazitek s Cryptonomiconem a Lost Symbol do Dana Browna.
    Sedim v letadle a nejaky muz cte LostSymbol. Ja ctu Cryptonomicon.
    Obe nase knihy pojednavaji o skrytych pravdach, potazmo o klicih a sifrach, v sirsim pojeti o semiotice a semantice jevu.
    Protoze jeho knihu uz jsem cetl a ve sve znam vetsinu fakt uz z drivejska vznika mi v hlave docela zajimava myslenka.
    Ten muz cte o mystickych uceni skrytych znlosti, tak jako dobry matematik nese v hlave skryte vedomosti o fungovani mnoha jevu. Neni to v jeden moment ani empirie ani cista abstrakce. Je to proste informace, ktera se prijetim a schopnosti prace s ni zmenila z pouhych dat. A ted kdyz vezmu plynuti casu a jeho vliv na informace, ktere defacto nejdou prevest do dat, nebo alespon ne snadno [je nutne data zaznamenat pochopit a praktikovat, aby byla predana cela informace, tedy mrtva data neobsahuji celou informaci]. Takze vemze me to trosku souhrne: mam data tedy mrtvou informaci, mam lidi, kteri jsou nositelem informace z dat vznikle. data jsou predavana a k nim patri i kontext, ktery vytvari informaci. Pokud data nechame proudit tichou postou nekolik stovek let + pridame chybu prenosu [komunikacni bariery] + pridame jejich pocatecni chybu + posun paradigmatu vnimani + nedostatek primarniho vyzkumu, tedy informace neni dale verifikovana, ale je pouze predavana + nemoznost postihnout vsechny primarni zdroje.... jedine co nam muze vyjit je strasliva chyba.
    Pokud faktor tzv straslive chyby pouzijeme pro upravu primarni informace, muzeme ziskat z primarne napriklad vedeckych dat napriklad mystiku nebo magii.
    Ano uznavam, ze obe tyto vedy mohou mit stejne pevne zaklady jako napriklad filosofie, psychologie nebo sociologie. V konecnem dusledku ale diky chybe, kterou umoznovalo mimo jine to, ze vedy byly tajne uz od pocaku dochazime ke kniham Daniela Browna, ktery si defacto muze vykladat co chce, podobne jako napriklad Umberto Ecco ve Foucoultove kyvadle. Ecco si z cele te veci udelal prave a presne to o cem pisu, pouzil podklady k tomu, aby vykonstuoval smesnost, italskou fresku na zcernalem strope, karikaturu ved. Brown naopak krmi masu poetikou.
    A jak s tim souvisi smyslene prybehy sifrantu a bojovniku za druhe valky + hi-tech geeku v devadesatych letech? No vlastne je to uplne stejna freska na strope, ale ne kaple sixtinske, ale vlastne spis obraz na stovkach panelu obrazovek na zdi, s bezicim timecode.
    Jedno je magie a estetika zapomenuteho, druhe je magie a estetika vysledku soucastne vedy, na ktere vetsina z nas nedosahne, protoze nema ani dost informaci ani dost vule/casu k tomu, aby se tak sirokym spektrem znalosti mohla prokousat.
    Videl jsem sam sebe jak ctu o magii sifer, turingovych stroju a prenosu informace a vnimal jsem muze na vedlejsim sedadle, ktery se nechava ocarovat estetikou popletene filosofie, psychologie mucidel a tmarstvi spojene s pridanou hodnotou potrebnou pro rychlokonzumenta 21.stoleti.
    Pripadlo mi to uzitecne. Zvlast ted, kdyz jsem vnimal rozhovor o utrzku Sartra o kterem si stale myslim, ze je druh trvanliveho salamu a jedine proto jej mam rad.
    Je dulezite si proste vzydy jasne uvedomovat ideje v kontextech. A kontext napriklad Sartrova vnimani je mimo jine v tom, ze podobne jako napriklad Pessoa se ten clovek snazil ve svem dile o ospravedlneni a definici jednoho filosofickeho smeru a v ramci te pak ohybal, nebo spise vytvarel ideje. Tedy pokud by neco melo menit muj zivot, je to rozhodne beletrie, ne filosofie, protoze beletrie je aplikovana filosofie, kdyz je dobre napsana, tak nejen ta, kdezto filosofie jsou pouze zaklady [i kdyz nekdy velice siroke a hluboke] k uchopovani idei a jako takove je nezbytne nutne vsechny ideje nahlizet.

    Doufam, ze muj text dava alespon troskuy smyslu, zase tomu chybi osnova a ja uz koncim.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    vcera dobry mozkovy error. potkam vecer u vietnamcu kamosku,
    tak si trochu povidame, a ona se me pta, jestli jsem sehnala nakonec ten Neural.It.
    A ja rikam Jo, jo, jasne...
    a pak si uvedomim ze Kecam a mam hlavu v RSS ctecce...
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    NESERMI: google rss ctecka..? v nastaveni? jakej mas reader?
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    NESERMI: presne tak, Sartre tvrdi ze nejdriv je cin a pak cit, vysvetlila bych to jako cit = rozhodnuti a ne hnuti.
    aspon takto to ziju ja.
    zkousela jsem jinak, nevedlo to nikam.


    NESERMI: bude i na youtube.. libila se mi pisnicka v televizi (mame ji pustenou kvuli monitoringu v praci) a chci se ji naucit..no minimalne si ji aspon jednou jeste pustit ];]=


    NESERMI: pravoverni programatori urcite taky protestovali proti psani jinak nez ve strojovem kodu... pisari proti knihtisku... masovosti se asi ztraci esence, ale neda se tomu zabranit. dejiny jsou protikladem miru a vrazdeni, hloubani a znehodnocovani vyhloubaneho.
    Shambala vs Ordo Daco Daco.
    neumim to popsat lip nez to konstatovat.
    byla jsem vychovana drzet se pravovernosti, ale nefunguje to. nefunguje to v kontextu meho zivota. pry neumim kracet 40 let pousti, slysela jsem.
    myslim si vsak, ze jsou i jine nez biblicke pouste..jak se pozna, ze je to ta prava poust? nepozna. cesta na ni proste vede po nejakem mnozstvi hyrivych excesu.
    pravoverni se snazi setrvavat v tom, kam byli vrzeni, aniz by poznavali smysl promeny, pro ne je to konecna.
    nebo mame vsichni umet rozpustit kolem sebe v zime na metr kolem snih a nechat rust kvetem?
    NESERMI
    NESERMI --- ---
    TRUCE: Tomu teda moc nerozumim... Navenek to vypada stejne, ale co mi po vnejsi slupce? Neumim si proste vysvetlit rozdil v cinech, kdyz mam rad, nebo to jenom delam, ta hranice je proste nekde jinde

    OVERDRIVE: Jaxe ten tvuj feed da importovat? Pres pridat kanaly se tomu xml vubec nelibi a vyhledat se mi te nepodarilo


    TRUCE: currently unavailable :/


    OVERDRIVE: TRUCE: Je na tom haluz, ze ta jejich hudba je hodne duchovni, uctivaji tim Boha a spousta skladeb jsou zhudebneny mantry. Ravi Shankar a jeho zapadni "mise" pak pravovernym pripadalo jako hazeni perel svinim. Asi aby nedopadl jako tabák nebo mezcal :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    jinak moc zajimave knihkupectvi: http://www.autonomedia.org/
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    vzhledem k tomu, ze tenhle audit zacina aspirovat k vetsimu filosofickemu podtextu, dam upoutavku na tuhle knizku spis sem, nez k sobe:

    Franco "Bifo" Berardi - The Soul at Work
    Semiotext(e), ISBN 978-1584350767, USA, 2009, English
    The life of the Italian philosopher Franco Bifo Berardi has been often connected to contemporaneity. After his seminal gestures and exploits in the seventies, his fundamental writings in the nineties about communication technologies and social movements, and his pivotal contribution to the birth of telestreets in the two-thousands, 2009 brought with it a few changes. His radical new campaign for the major election in Bologna failed for various reasons, and the mailing list "rekombinant" that he co-founded and where he used to post most of his theory was closed down by general agreement. Now those seem like signs for a new start more than a debacle, as is evident from reading "The Soul at Work". Here the usual dichotomy between Body and Soul defines two different historical periods in capitalist exploitation of the individual: during the industrial era the capitalist exploited the Body, in the digital era the capitalist exploits the "Soul". Bifo defines "Soul" as the place for the expression of language, creativity and affects, that is mobilized for the capital benefit. The economy of attention is then expanded to the whole sphere of intellectual activities, literally revealing a new scenario. The capitalist trajectory to conquest our "soul" doesn't even include a "sale" of it, but an updated version of alienation spiced by a good dose of precariousness. This book seems to be the summa of his remarkable work on the "cognitariat" (cognitive worker and proletarian) and the "semiokapital." in a more than ever timely writing.


    Posted at 06:20 PM - Apr 8/2010
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    TRUCE: zrovna jsem daval do sveho auditu pozvani na kamaraduv koncert na sitar: [ OVERDRIVE @ OVERDRIVE, nejlepsi pritel sama sebe: Anti drug stuff is a joke, let's all laugh at it and try not to let it bother us. ]

    Jinak Ravi Shankar, co je jej odeme asi mas, ma jednu desku, kde vysvetluje principy raggas a ukazuje jak hrat rytmiku techle veci. Rozhodne doporucuju Raviho Spirit of India. Cloveku to zezacatku nic nerika a pak, po nejakem -pro me dost dlouhem- case -asi 5 let- obcasne nalady na tuhle desku najednou zjistis, ze se propadas do podlahy, ze se ti v hlave domotava hologram myslenek o kterych jsi davno myslela, ze je nemas, stejne jako ze prochazis pameti a spojuji se Ti chute a barvy se zvuky sitaru. moc zvlastni a dost neposlouchatelna hudba. Obcas muzes podobne efekty dosahnout s hudbou Muslingauze.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    http://butdoesitfloat.com/filter/why-i-write

    tak mam to presne opacne nez tahle slecna.
    aspon myslim,
    ze abstraktni u me vede pred konkretnim....
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    jinak jedna rada, pro ty, co uz nemuzou na nyxu bookovat audity kvuliva premiovce, nebo nechtej mit bordel v bookmarcich jako mam ja... hodne klubu/ne-li kazdej tady na nyxu ma rss feed, takze pokud je to neco, co chce colovek predevsim cist, neni problem proste pridat do google readeru, sage nebo neceho podobneho.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    TRUCE: hele to uz me taky napadlo, dat nekdy po svatbe cundr na kolech, kdo by se pridal? Jizni morava me docela laka, to maj blizko i slovaci, navic se tam da ozrat vinem, nikolvek obligatnim pivem, ktere me teda rozhodne nejede [ha mam chut na vinko]...

    Kdo tedy? A kdy?
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    TRUCE: muj exportovany feed prikladam a zaroven klidne chci dalsi zajimavosti, co jeste nemam... vic jak polovinu mojich subscriptions tvori muzika, nejake zpravy, cyperpunkve magaziny a trochu popularni hackeriny, nic zasadniho + nejake fotky a obrazky.
    Zajimaji me hlavne zdroje populaeni hackeriny, pac se nebojim cist delsi texty, ale zas naproti tomu extreme odborne clanky hledam az kdyz je nutne potrebuju... davajte.



    google-reader-subscriptions (1).xml (14534 B)
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    EVELINA
    EVELINA --- ---
    svatební šaty pro truce?
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    pouziva nekdo google ctecku?

    http://www.google.com/reader/shared/truuzz - sem pastuju verejne veci co me zaujmou pri projizdeni feedu

    nasdilejte nejake zajimave veci co sledujete, hm?
    muzu na oplatku poskytnout svuj feed
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    via [ NESERMI @ NESERMI a kdy se uz konecne vemete? noo tak treba na jare?? ]

    urcite bych chtela sehnat nejake nahravky a vyzkouset manipulaci emo-caso-prostoru hudbou.


    Základním kamenem hinduistické hudby jsou rágy neboli ustálené melodické stupnice. Šest základních rág se štěpí na 126 odvozených ráginí ("manželek") a putrů ("synů"). Každá rága má minimálně pět tónů: dominantní tón (vádí čili krále), sekundární tón (samavádí čili ministerského předsedu), pomocné tóny (anuvádí, asistenty) a disonantní tóny (vivádí, nepřátele).

    Každé ze šesti základních rág přirozeně odpovídá určitá denní doba, roční období a hlavní božstvo udílející jí zvláštní schopnost. Tak 1. rága hindóla zní jedině za úsvitu na jaře, aby vyvolala náladu univerzální lásky; 2. rága dípaka se hraje o letním večeru a probouzí soucit; 3. rága mégha je melodií poledne v období dešťů a dodává odvahu; 4. rága bhairava zaznívá ráno v srpnu, září a říjnu a přináší klid; 5. rága šrí je vyhrazena pozimnímu soumraku a tlumočí čistou lásku; a 6. rágu málkaušu je možno slyšet o zimní půlnoci a vyjadřuje neohroženost.

    Tyto zákonitosti zvukového spojení mezi přírodou a člověkem odhalili už starověcí ršijové. Protože příroda je objektivizací aum, prazvuku či vibračního slova, může člověk použitím jistých manter či zpěvů získat vládu nad všemi přírodními jevy. Historické doklady vypovídají o pozoruhodných schopnostech Mijána Tánséna, dvorního hudebníka Akbara Velikého ze 16. století. Císař mu jednou nařídil, aby zazpíval noční rágu, když bylo ještě slunce nad hlavou; Tánsén zanotoval mantru, která v okamžení zahalila palácové prostory ve tmu.

    Indická hudba dělí oktávu na 22 šruti čili čtvrttónů. Tyto mikrotónové intervaly umožňují jemné odstíny hudebního výrazu, kterých západní chromatická stupnice se 12 půltóny nemůže dosáhnout. Každý ze sedmi základních tónů oktávy je v hinduistické mytologii spojen s určitou barvou a hlasem ptáka nebo zvířete: do se zelenou a pávem, re s červenou a skřivánkem, mi se zlatou a kozou, fa se zažloutle bílou a volavkou, sol s černou a slavíkem, la se žlutou a koněm a si s kombinací všech barev a slonem.

    Západní hudba používá jen tří stupnic - durové, harmonické mollové a melodické mollové - kdežto indická hudba má 72 thát čili škál. Hudebník má tvůrčí prostor pro nekonečné improvizace na stanovené tradiční melodie neboli rágy; soustředí se na cit nebo určitou náladu strukturálního námětu a potom je zdobí až po nejzazší mez své vlastní originality. Hinduistický hudebník nečte pevné noty; při každé produkci odívá holou kostru rágy nově, často se omezuje na jedinou melodickou sekvenci a opakováním zdůrazňuje všechny její jemné mikrotónové a rytmické variace. Mezi západními skladateli měl Bach pochopení pro kouzlo a sílu opakování zvuku, lehce obměňovaného na sto různých způsobů.

    Starověká sanskrtská literatura popisuje 120 tál čili taktů. Tradiční zakladatel hinduistické hudby Bharata prý izoloval ze zpěvu skřivánka 32 druhů tál. Původ tály či rytmu má své kořeny v lidských pohybech - dvoutakt v chůzi a trojtakt v dýchání ve spánku, kdy je vdech dvakrát delší než výdech. Indie považovala vždy za nejdokonalejší hudební nástroj lidský hlas. Proto se hinduistická hudba zpravidla omezuje na rozsah tří oktáv. Z téhož důvodu je také položen větší důraz na melodii (vztah následných tónů) než na harmonii (vztah současných tónů).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam