• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    HARVIE: pěkný DIY, ale stejně mám pocit, že než se tam na vodě trápit s takhle prťavým motůrkem, tak je lepší dvakrát pořádně hrábnou pádlem..
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Trolling motor made from wood
    https://www.youtube.com/watch?v=rZJTGqmtzBs


    How to Make • Trolling Motor
    https://www.youtube.com/watch?v=OxcHqwVZf2I
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CUKI: ano a pokud ta nafta (resp. biodiesle, bioethanol, bioplyn) pochází z biomasy, která vyrostla ten rok, je to i udržitelný zdroj energie. u větru, nebo u těch zmíněných proudů na řece je tato podmínka z podstaty věci splněná.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    CUKI: ...pročež jsou lodní a silniční motory jinak zpřevodovaný. Primitivní, ale účinné.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JVCNC: co to znamená hodně pomalu i 20km/h je prostě pro ty motory problém. To auto jede po silnici díky tomu z mnohem větší účinností a to mnohem rychleji
    CUKI
    CUKI --- ---
    JAZZZ: no a benzínové-naftové motory jedou de facto taky na soláry, že? Jen je to naakumulované v černé tekutině, po dobu několika mnoha milionů let... :-D
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    A proud v řece taky způsobuje slunce. Takže tohle je nejlevnější "solární" přívoz.
    Přívoz
    http://www.restaurant-dolni-grund.cz/privoz
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    energie vetru prece taky pochazi ze slunce:
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ja si myslim ze lidi tady malo hulej,kdyby vic hulili,nebyli by na sebe tak zli a konecne by si nechali vysvetlit,ze solar je nase budoucnost a spasa, haleluja
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    CUKI: kdyz bude plout opravdu hodne pomalu, tak ten hydrodynamicky odpor nebude nejak zasadni, kdyz by chtel plout rychle tak spis hydroplan, ale zase jen do urcite rychlosti kuli kavitaci, pak jedine ekranoplan. V solarnim provedeni to bude ale uz horsi v realnem svete (jedine v xchaosove pohadkovem, tam prizvisko solarni pridava 65536% ucinosti
    CUKI
    CUKI --- ---
    HARVIE: "na druhou stranu po vodě se dá plout podle mě s menšíma strátama než po silnicích. i když nafukovací lodě nejsou nutně nejefektivnější." opravdu?
    Já bych řekl, že je to naopak, Překonávat odpor vodní hladiny, je trochu něco jiného než kolo s malým odporem...
    Stačí se podívat na malé čluny (které mají opravdu co nejmenší odpor) kolik jim ty jejich motory žerou....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: ten 200W lodní motor ale postoval id HARVIE, ne já :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ne tu tvoji mrchu. Ne něco za 300 mega
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: stříška 2m2 ti za den v létě vyrobí 1 - 3 kWh. To je asi hodina 4 kW motoru, pravda. ale mohl by si udělat katamaran a na něm palubu krytou solárními panely.. podstatné je, že na vodě ti nevadí nízká energetická hustota olověných baterií.

    já o tom docela dost přemýšlel, ale ve srovnání s kolem mi to přeci jen přijde jako příliš málo... když už, chtěl bych pořádnou námořní jachtu, která by měla solární panely a elektrický motor jen jako doplňkovou součást... měla by baterie třeba na hodinu plavby (v přístavu, za bezvětří...), solární panely by to dobíjely, nebylo by potřeba tankovat ani měnit plynové bomby v kuchyni - solární energie by mohla ohřát vodu na mytí, na vaření, zbytek by řešila elektřina...

    jinak id AQUARIUS, co u nás dělal, má kapitánské zkoušky :-)

    taková jachta je ale trochu dražší záležitost. bylo by to jistě cool, ale po zvážení reálnosti celého projektu a zohlednění vzdálenosti od moře jsem se právě rozhodl pro solární kola a letadla: kola jsou snad jasná, silnici mám všude přímo před domem, no a letadlo je přeci jen levnější sranda, než jachta. po zvážení všech okolností nakonec romantika 20-tých let převážila nad romantikou 19-tého století a verneovek :-)

    nicméně, jachtu i letadlo je ve světě běžné řešit podílovým spoluvlastnictvím (v podstatě aerokluby jsou často to samé). potřebuješ na oboje do party správné lidi, sám to utáhneš jen když jsi opravdu schopný a movitý.

    jako malé solární plavidlo by bylo skutečně asi reálnější, než solární letadlo, ale pokud žiju ve vnitrozemí, tak má pro mě rozhodně menší užitnou hodnotu, než třeba solární kolo. a nakonec s tím letadlem jde o to, že dnes nemůžeš s ultralightem nebo motorovým padákem, apod. jen tak přistát kdekoliv, kde nemůžeš dotankovat: start je energeticky náročný, a hlavně dolet je poměrně malý, takže zažiješ dobrodružství, že se pěšky vydáš hledat benzínovou pumpu (nebo máš nějaké podpůrné vozidlo, a musíš přistávat poblíž silnic)

    solární létání je velmi cílevědomý způsob, jak cestovat s častými přestávkami vzduchem nad divočinou: ne příliš rychle, ale zato dost nezávisle na civilizaci. dostanu se tak na místa, kam bych se v podstatě absolutně jinak nedostal. nejde jen o eko-rozměr celé záležitosti, ale má to být lifestyle hack.

    když to srovnáš s tou vodou, tak tam prostě odlišnost od dnešního jachtingu nebude až tak zásadní... jo, oproti motorovým člunům je to určitě zajímavé, to zas jo. klidně jdi do toho, jen se snažím vysvětlit, širší motivace své snahy o autonomii na cestách... (např. že žádné cesty v klasickém smyslu ani nechci potřebovat...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: myslíš tohle?
    Tûranor PlanetSolar - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/T%C3%BBranor_PlanetSolar
    14 knots (26 km/h; 16 mph) (max)
    7.5 knots (13.9 km/h; 8.6 mph) (cruising)

    jako 14 km/h není moc, ale pořád je to srovnatelný s tím, jak rychle jedou velký kontejnerový lodě v režimu šetření...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    HARVIE: pokud někdo uvidí člun se solarama jak si to prdi po moři rychlostí šneka. S malou pirátskou vlajkou, řekl bych že se přijedou se smíchem podivat. Než aby plitvali munici.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    JAZZZ: Tyjo o pirátskejch vlajkách se na vodě nežertuje. Na vodních tělesech spojenejch s mořem se na lodě s pirátskou vlajkou smí podle mezinárodního námořního práva střílet bez varovnýho výstřelu.

    XCHAOS: Dělaj se kity na přidělání motoru do barak od gumotexu. Maj tam takovou vypouštěcí díru, kterou se ten motor prostrčí:

    Gumotex Baraka + electric outboard motor
    https://www.youtube.com/watch?v=O1-isa7w770


    Akorát sme zase zpátky u tvýho klasickýho nedostatku odhadu. ta loď je prostě malá na tolik solárních panelů :-) na druhou stranu po vodě se dá plout podle mě s menšíma strátama než po silnicích. i když nafukovací lodě nejsou nutně nejefektivnější.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: já myslím, že první co bys řešil, je kde zakotvit v dosahu rychlého internetu :-)) (únik z města jsem zkoušel.. není to taková sranda, a nakonec i solární kola stavím víc ve městě, než na venkově...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: jako solární přívoz je věc, která by se v pohodě dala realizovat bez dotací: oni totiž jen za provoz berou asi milion ročně. za stejnou cenu to možná jde provozovat a ještě navíc to i postavit solární a ušetřit za palivo (vč. projížděk pro něj, že... musíš občas dojet natankovat)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: jinak dík za odkaz, na tenhle motor jsem skutečně tak trochu čekal.. chci dát nějakou českou řeku proti proudu na solární kanoi, totiž :-) ty panely by z kola mohla být vyndavací. (jinak po proudu k moři asi dojedu celkem snadno.. ale co v Hamburku?)

    jinak ale motor, který jsi poslal, má asi 180W. to mi za bratru 5000 Kč fakt přijde trochu moc a je to asi hlavně o tom, že to má fancy design. samotný motor a šroub by mělo jít sehnat levněji, a od věci by asi nebylo ani takové toho "thajské" uspořádání (tzn. šroub šikmo ve vodě na konci dlouhé tyče... co ztratíš tím, že šroub míří šikmo, to získáš tím, že chybí overhead převodovky - ty lodě tam s tím nejezdí zrovna pomalu a některé mají ty šrouby nasazené i na leteckých motorech :-)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam