• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: dej vrtule dozadu a do stredu kridel - spise bych zkusil propocitat dva motory dopredu a dva dozadu :-) proste udelat stejne kridlo vepredu a vzadu a boky kdyz chces spojit tak jedine na kloubech kvuli pohybum ... jo jsou navrhy co maji za ukol se v kriticke situaci rozpadnout vlivem vnitrnich sil :-) fzyiku nevoseres :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: heled proti tomudle narhu nikdo nic nema - ale proti tvemu navrhu ano :-) Tohle je proste normalni krodlo se vztlakem jeste na zadni kridlo. Stihacka by to nemohla mit kvuli manevrovatelnosti :-) ciste dle mych znalosti to ma vyhody a nevyhody:

    Zvedani zadku - lepsi stabilita v primem letu pri nizke rychlosti
    chtelo by to smerovky na bocich a zadku - pro lepsi manevrovani
    chtelo by to klapky na koncich kridel obousmerne pro lepsi vzestup a sestup - bude si to svine drzet smer
    motory ciste pod kridlem kdyz opomenu tvar vrtule nevim nevim - bude se ti misit vzduch a menit vztlak - zvysujes rychlost proudeni pod kridlem - to neni moc vyhodne
    no a nasledne tvar je placka takze take plocha co prorezava vzduch v jednom smeru - kruh je kruh :-)

    pokud pocitas s namahanim konstrukce na konci kridel - kde napriklad starej Il ma rozptyl pohybu konce kridel mezi plnou rychlosti a stanim na rampe pry kolem 2 metru a dokonce muze mit snad az 3 aniz by upadlo :-) Tak to bude OK vzhledem ke smerovemu vektoru bocniho kridla se budou pretacet, tim se ti bude menit smer nabehu vduchu a snizovat a zvysovat vztlak vlivem rychlosti prutoku vzduchu :-) musel by jsi zajistit stejnou tuhost kridel a pritom pruzne spojeni tech bocnich casti - jinak tam budou brutalni sily.

    maturitu z fyziky nemam propad jsem z matematiky ve ctvrtaku :-) ale mel jsem za jedna i z technologie vyroby, materialu, strojni dilny, zamecnicke dilny, kovarny, fyziky, chemie atd ... :-P

    krome toho koukam ze na tom renderu to vypada jinak nez na tom nakresu - uz delas zmeny?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: mám, za 1. ale tam se pochopitelně nedělají zkoušky z návrhu letadel :-) obecně to ale není zas takový úspěch a půlku věcí když si neoživím z wiki, tak jsem stejně zapomněl. ale

    hele, ty první návrhy s teleskopickými, harmonikovými a 200m-dvouplošnými křídly byly trochu úlet. ale co se týče closed-wing, tak to je poměrně ustálená aerodynamická teorie, která se za next-big-thing považuje už asi 20 let. Říká se tomu Prandtlův design, podle aerodynamického teoretika, který mj. nevěřil v překročitelnost rychlosti zvuku :-) ale jinak měl některé nápady celkem zajímavé. (je to tu ovšem lehce offtopic)



    normálně se to nepoužívá, protože dnes už nepotřebuješ maximalizovat plochu křídla při minimální rozpětí, protože nízké plošné zatížené křídla ~ nízká cestovní rychlost - proudové motory nasměrovaly vývoj letadel úplně jiným směrem. ale mě pochopitelně baví vymýšlet různé disruptive changes, které trochu zacloumaj žaludkem cestujícím v první třídě :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ty jí máš? Protože tomu co píšeš se kámoši strojari ani nesmějí. Nemají na to co říci. Dokonce znamej letec prohlásil že každému jako ty by měli dát možnost to postavit a dělat zkušebního pilota. Všechno to jsou Ing a pochytil jsem od nich dost abych věděl že co píšeš ...... Kor kdyz jsem jim pomáhal opravovat letadla atd ... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: kdo? :-) BTW už sis dodělal maturitu z fyziky, hele? doporučují 4 inženýři z 5ti :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: toto je skutečně složitá otázka... nech mi hádat, protože jsem se nepřestěhoval do Emeriky, kde se dělá skutečnej business? a neovládám základy businessu českého skládající se z tunelů, dotací a vlezdoprdelismu? (on seriál Kosmo nebyl tak od věci, i když mě osobně moc nebavil... byl spíš k pláči, než humorný)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: musk umi ziskat lidi - podle me se to nikdy nepostavi v tehle forme a kdyz tak s ohromnejma upravama ... 900Km/h na kolejich je nemozne dlouhodobe udrzet bez silenejch prostredku na udrzeni podlozi atd ... nerealne veci ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: to by mě teda zajímalo, proč Musk je ten co má miliardy a 3 tech-společnosti (ok, nyní jen dvě, když Tesla pohltila Solarcity) a ty jseš ten, co blábolí na nyxu :o)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: idijot a zvanil ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jinak zisk není špatnej... problémem jsou až souboje o to, komu bude alokován :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jj, budeš dělat 12000 km dlouhou vakuovou trubku, už tě vidím :-) i když Číňani jsou magoři a jsou schopný všeho, aby dokázali, že západní individualismus je špatně
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: za tu cenu udelas mnohem bezpecnejsi systemy ... https://cs.wikipedia.org/wiki/Hyperloop a hlavne lacinejsi ... miliardy dolaru hehehehe

    No je videt ze je za potrebi aby lidstvo vymrelo protoze temadlo picoviunama vsema jen tu zemi skurvime tak ze na to vychcipame a hlavne se to dela kvuli zisku coz je nejhorsi ... tomu rikam sileny zkousky :-) https://mic.com/.../143444/the-one-problem-with-the-hyperloop-that-nobody-s-talking-about#.FpVrbChG3

    memu 3D obleku se take smali a uz ho jedna firma stavi :-D jen tak jsem nasel ze hodne podobnou vec co jste vsichni shodili ze stolu jako nepotrebnou najednou nekdo dela - i s tim armem na zadech a baterkama kolem pasu :-DDD No proste se to stava :-) kor kdyz podklady posles chlapkoj co dela v IBM :-) nic za to nemam ale bude to doufejme brzy za rozumny peniz :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tak jestli to spálí míň nafty, než obří kontejnerové lodě....

    jinak v poušti Gobi asi fakt bude hodně solární energie, pokud by to chtěli elektrifikovat...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: cca tohle jsem navrhoval před 10 lety v klubu [ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] (teda ne po celé trase, ale stejně) a sklidil jsem výsměch. a pak přišel Elon Musk a rozmístil svoje soláry na horní straně trubky (lidovodu) a nazval to Hyperloop :-)

    v podstatě díky za Elona Muska, protože díky němu spousta mých směšných nápadů najednou vypadá už ne-až-tak šílených :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: nejlepší budou 3D tištěný solární letadla.. nepotřebujou ani ropný šejky nebo Putina, ani korporátní letiště, ani jaderný elektrárny, ani státem či soukromou osobou vlastněné liniové stavby :-) v podstatě úředníci, korporát i spekulanti jsou zlo... potřebuješ být schopen routovat kolem jakékoliv překážky a vždycky si vybrat nejlepší nabídku na volném trhu (co se týče solární energie, tak nejvíc slunce za svoje peníze dostaneš ve stratosféře :-)

    viz např. nejnovější iterace:
    [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ]
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nebo ten vlak může být dlouhý jako celá trasa (12000 km) a vždy jedna jeho část bude generovat elektřinu :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: tak kdyz pojede kolik? 1500Km za hodinu tak pojede porad po slunicku ne? To se vyplati :-D Nahodou tohle bude delat xhnup hned po letadle za 100 miliard dolaru.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    First China-U.K. Freight Train Departs as Xi Seeks to Lift Trade - Bloomberg
    https://www.bloomberg.com/...17-01-03/china-starts-freight-train-to-london-as-xi-promotes-trade-ties

    šupnout na to solární panely a globalizace se může znova rozjet s dopravou zdarma :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: taky mam auto proto ze abych se dostal na salsu v 19:00 9km daleko musel bych vyjizdet busem bud o hodinu a pul drive a prestoupit v dalekem meste a pak jet kus "zpet" a nebo dve hodiny pesky a nebo jet jinym busem o dve hodiny drive a jit pul hodiny pesky. Plus neni moznost se dostat zpet jinak nez pesky :-D do roku 2014 to slo pak nevim co se stalo :-D
    No dneska nezajistuje nikdo nic a mame svobodu :-)
    PS: u nas zrusili postu na baliky a posta plati babisoj za to ze si v coopu udelala pobocku :-D to me poser ... Jiste nam to Xchaos vysvetli tu vyhodu :-) a ani mu nevadi ze co se vozilo vlakem a pri jizde tridilo tak ted vozej nakladakama atd atd atd. Jo jo tak jeden den od 9 do 13 a druhy od 13 do 17.
    PSS: mas strojvudce, vypravciho a v posledni stanici max dve zensky co ho uklidej a umejou. Tot tak nejak ze zakladni udrzby vse ... A tyhle chudaci s tema brutalnima platama to vsechno prodrazujou :-D
    atd atd atd
    PSS: na draze byl vydelecny sektor nakladni doprava - ta je v prdeli. Draha je v prdeli, ceske drahy plati za to ze muzou jezdit po kolejich SZDC, a Telematice za to ze pouzivaji zarizeni atd ... silenej bordel jsme byli delat stanici a cekalo se nez prijede chlap kvuli optice, metalice, rozhlasum, nejakz dalkovy kabely, pak elektrifikace zeleznice, automatizace zeleznice ... mrznes tam vsechno na hovno prijede 10 lidi daj si cigaro neco poklabosej a mas povoleno a odjedou :-D Pak ti odpojej nulak na rodelovacim mustku a vsechno shori :-D :-D :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINKOS: a hlavne komousi nemeli problem zadotovat ztratovy sektor
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ABDULAH: za komousu nemeli lidi tolik aut,lidi tolik nedojizdeli do prace a kdyz jo tak jim stat zajistoval dopravu do fabriky.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    JIMIQ: tak asi problem nebude ve vysokych platech ridicu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam