Tak jsem vcera vecer koukal na mapu a rikam si, "Hele, to vypada ze Mickael Joguet jede po ty silnici pres Slany a Melnik. Hmm. Hmmmm." Nastavil jsem budika na sedmou, rano se probudil, zanadaval si co to sakra delam, kdyz takhle brzo se nebudim ani do prace, naplanoval stihaci trasu, sedl na kolo a vyrazil. No a za dve a ctvrt hodiny se Mickael asi dost vydesil, kdyz se k nemu na semaforu najednou hrnul nejakej divnej typek v Lykre a kricel neco o Suntripu 8) Ale neutekl, zaparkovali jsme a chvili si povidali.
To jeho kolo se mi dost libi, kdybych sel do dalkovyho solaru, prijde mi to jako idealni reseni: relativne samostatnej prives se solarnim panelem a jednim pohanenym kolem, pripojenej pres velmi kvalitne vyrobenej kardan na normalni vysoky lehokolo, na kterym je na jednoduchy konstrukci pridelanej dalsi panel. Dost blba zprava pro Andyho je, ze to je normalne koupeny, seriova vyroba, zadny samodomo:
http://www.ridethesolarwind.be/en/ 8) Perfektni je, ze je to snadno odpojitelny a vlastni kolo vyzaduje jen minimalni upravy. Cili muzu pripojit za kolo, dojet do Italie na dovolenou, tam to odpojim a jezdim na vlastni pohon, bez zateze elektriky. Super. A funguje to i s normalnim kolem.
Ptal jsem se ho, jestli nema problem s riditelnosti, rikal, ze jediny, na co si musi davat bacha, je nepridavat plyn na kruhovym objezdu nebo jiny prudky zatacce, pak to ma tendenci jackknifovat, ale jakmile si na tohle zvykl, tak zadnej problem.
Hrozne si pochvaloval pocasi, rikal, ze rano mel prazdnou baterku a ted, asi po trech hodinach, napul plnou, protoze jel vic na silnej vitr, co mu foukal do zad, nez na slunicko a mohl nabijet. Tak jsem se bolestive usmal a rekl ze o tom vetru tak trochu vim, ze mi celou dobu, co jsem mu jel naproti, foukal do drzky 8)
Ma na tom rekuperacni brzdeni, primo integrovany s packou brzdy, je s tim spokojenej, udajne ~20% energie co spotrebuje na stoupani do kopce dostane zpatky pri klesani, samozrejme podle profilu cesty. Setri to mechanicky brzdy, ale je to dost narocny na pneumatiky toho pohanenyho kola, ukazoval, ze je fakt uz dost jeta, ale ma nahradni.
Zajimava vec, pry staci zastinit jen kousek panelu a hnedka jde do haje vykon celyho. Takze se naucil prubezne koukat na zem, jestli se mu neprekrevaji stiny panelu nebo jestli nestini hlavou. Zadni panel ma nataceci podle podelny osy, do sikma ho nastavuje i pro jizdu, samozrejme podle toho jak moc fouka. XChaosi, pamatujes, jak jsi vysvetloval, ze panely za jizdy nemuzou bejt sikmo? 8))
Na monitoring ma dva maly dvouradkovy displeje, vypada ze za tim bude normalni arduino nebo tak neco. Navigace pres mobil. Dve krabicky velikosti krabicky na mejdlo od organizatoru, jedna ten tracker, druha logger stavu panelu a baterky pro analyzu po zavode.
Co se volby trasy tyce, rikal, ze velmi severni trasu vybral kvuli teplote, mysli, ze vyssi efektivita panelu pri nizsi teplote prevazi nizsi slunicko. Tak jsem mu rekl jakou mel kurva kliku ze minul ty vedra 8) Planuje ted Polsko, pak Ukrajinu, Kyjev (kam pry miri vetsina zavodniku) a dal iirc Almaty a Cinu.
Velmi milej typek, vypadal, ze ho zajem potesil. Doufam ze dojede a vyhraje 8) Kdyz jsme domluvili, tak vyrazil zase na cestu, doprovodil jsem ho asi sedm kilaku a pak jsem se oddelil. Rikal jsem mu, at kvuli me nejede nejak pomalu, nevim jak se tim ridil, ale na tom vicemene rovinatym useky s pak mirnejma klesanima drzel rychlost kolem 30km/h na rovine, max asi 45 km/h z kopce.