• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HALEXE: za 50 let muze byt baterka o cene $10/kWh, nema smysl ted spekulovat co bude. Az skonci Dukovany (pokud se neprodlouzi), tak v Cesku bude max 10% ev, to je 200MW
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Jo Toshiba jsou sraby. Půlka z uhlí je to dnes. Když budeš muset přistavět další zdroj kvůli elektromobilitě a nebude to jádro, tak to bude uhlí a podíl EE z uhlí se zvýší.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no proc by nebohla byt inteligentni nabijecka co podle site bude dobijet - mohla a bylo by to rozumne reseni ...

    Na moje jizdy proc ne elektromobil? Nevim proc klidne ale budu na nej mit? Kdyz si spocitamn ze pri cene benzinu spotrebe atd se mi cena s novym autem vyrovna za nejakych 20 let ... no nevim jestli na nej nasetrim pri tom cemu si rika plat a ri tom vsem okolo ...

    pokud budu v praci tak si auto nenabiju domaci FVE leda bych to tam tech 20km hnal po siti pres ty vsechny trafacky atd ... ale to uz jsme u toho aby vykupni cena byla stejna jako treba u jadra? :-DDD a kdyz se vratim domu tak uz slunicko nesviti - kolikrat ani v lete - takze mit dalsi baterky - vetsi nez v aute a nasledne to tam pak cpat z nich?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HALEXE: pises ze budem eleauta pohanet uhlim, tak zo je pravda maximalne z poloviny. A v pripade domaci fve je to pravda jenom ze ctvrtiny

    Meanwhile dalsi rana pro jadro
    Toshiba se rozhodla zrušit projekt JE Moorside a uzavřít NuGen
    http://oenergetice.cz/...ktrarny/toshiba-se-rozhodla-zrusit-projekt-moorside-uzavrit-nugen/#comments
    Toshiba jsou srabi :-(
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: tak vis jak da se to omezit dvema zpusobama - bud omezime konzum a tim i vyrobu a nebo budem delat pseudo ekologicky veci ...

    proc se ekologicky dela jen to z ceho je zisk? No a novy reaktory myslim 4tou generaci jestli jsem to dobre pochopil tak muzes regulovat mezi 25% a 100% bez vetsich problemu ... takze pojede jedna turbina dve tri ctyri ... to by bylo pro vsechny tyhle ekoposuky najednou hrozny - nechame stare jaderky a nove proste shodime na noc na minimum a bude ...

    Me se libi kdyz ve statech kde sviti slunce maji firmy na strechach solary a klima atd jede z nich - pro jejich vlastni spotrebu ... cisticky atd vsechno muze zrat energii kdyz tam jsou lidi a kdyz ne tak co ...

    jiste by sel udelat system co dokaze z elektriny vytvorit prasek nebo kapalinu co pak budu menit v aute ... nebo budu spalovat na clankach - ciste a pritom pripadny co2 atd stejne muzu brat z atmosfery a delat z nej palivo ...

    Nerikej mi ze kdyby se na zbrojeni a leciva a jine nedavaly zakazky tak predrazene atd nezbyde peniz na vyvoj tohodle co bude opravdu ekologicke ...
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    Jo, já vím, ale asi mi něco uniklo. Jak to souvisí s tím, co jsem psal ? Promiň, ale fakt nerozumím.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    V Cesku ma uhli 40-50%, neprehanej :-)
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Jádru umést cestičku ? A kdo z politiků si dovolí s tímhle přijít před voliče po té vlně hysterie ? Možná se to někdy změní, ale co bude do té doby, než se to změní ? Budem pohánět elektroauta uhlím ! Chceš si nabíjet svoje auto ze své FVE ? To daleko nedojedeš. Do Tesca na nákup a zpět a v létě si budeš muset udělat zásoby na zimu, protože v zimě neodjedeš.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A tak v Evrope a USA sna uz uhli pomalu konci. Emisni povolenky zdrazuji, vitr se dotuje :-) nerikam ze to je ten nejlepsi zpusob (neni, lepsi by bylo dotace zrusit, povolenky okamzite dvojnasobne zdrazit a jadru umest cesticku, nemusi se pak primo dotovat), ale tak nejak to pujde a akorat Polaci budou becet :-)
    Proti stanicim na vymenu baterii nic nemam, ja si chci dobijet doma z vlastni fve, ale to si pockam...
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Když bys uvažoval (čistě teoreticky, i když vzhledem k přístupu k jádru to bude možná i dost prakticky)), že budou elektromobily nabíjeny jen z uhelné EE, tak se s tou ekologií daleko nedostaneme. Ale pro pitomce, kteří budou ve městech vidět elektromobily, to bude důkaz toho, jak na ně strana a vláda nesere a dají jim zase hlas :(
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: jo je to srozumitelné. Mělo se začít od definování řad baterií nebo s tím co nejdříve začít, protože ten model, že si na pumpě nebo u paneláku nabiješ, je hovadina. Jediný rozumný řešení spočívá v tom, že někam přijedeš, přehodíš v autě baterii a jedeš. Vybité baterie se svezou, tam se nabijí a zase se rozvezou k drobným distributorům. Nabíjecí místa by byla umístěna tak, aby ztráty přenosem byly co nejmenší a zároveň by se neprodražovala přeprava,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pardon za preklepy, jsem na mobilu :-) snad je to srozumitelne
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ale jinak co rikas ze je emobilita nedotazena... ten prechod bude trvat 50 let, toyota umi uz snes splnit orisnejsi limity s mild hybridem (bez zasuvky), takze i prisne (a dle mne take nesmyslne) limity prosazovane eu neprinesiu silny rozvoj elektromobilu. Ten prijde organicky, plynule a rozvodna siti producenti energii se stihnou prizpusobit. Ted jsou ev na 2% novych prodeju pri rustu o 60% za rok. Ten rust bude se stoupajicim trznim podilem klesat, casu je dost
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: S tou jsem samozřejmě počítal
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HALEXE: jo, kdyz porovnas kwh:kwh tak jasne ale spalovaci motor ma tretinovou ucinnost oproti elektro :-)
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    DZODZO: A ten tvůj systém by bez dotace vyšel na kolik ?
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Odstavování a najíždění uhelných a paroplynových (pěkně drahá EE) jejich životnost neprodlužuje, právě naopak. To, že je celá elektromobilita nedotažená do konce, je jasné. Vůbec se při jejím prosazování nepoužívá rozum. Politici jenom předpřahají vůz před koně. Mělo se začít u baterií a ne jen zahnat automobilky do kouta. Takže o nějakém koordinování nabíjení nemůže být ani řeči.
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Neříkám, že logika tvé úvahy s tím pojížděním vozů je nějak špatná, ale já jsem vycházel ze spotřeby benzínu a nafty v Česku. Pak vychází 5 GW. Takže i kamiony i---- prostě všechno. Oni i ty 2 GW stačí k zadělání na problém.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HALEXE: pozrel si si tu tabulku? pri 2,7kWp ano mame rocnu spotrebu lahko nad 2MWh preto je ten system tak navrhnuty, topim plynom a bateria je lifepo, tazko predpovedat ako sa bude chovat, este nie su na trhu tak dlho, vyrobca garantuje 6000 cyklov co je pri mojom cyklovani nech je to 300 rocne tak 20 rokov ale uvidime o kolko poklesne zdravie baterie po roku pouzivania, predpokladam, ze s vekom bude ta degradacia horsia ako sa bude postupne menit chemia elektrolytu, u tesla vozidiel sa ukazuje ze na stav nema prilis vplyv pocet najazdenych km ale skor vek baterie, ale to je limnco tak trochu ina chemia

    ABDULAH: u mna nie je zaujem mat co najlacnejsiu elektriku, ale aspon nejakym sposobom sa podielat na zlepsovani zivotneho prostredia, nie som ziadny ekofasista, obcas akurat chodim vyzbierat odpadky vo vesnici, snazim sa minimalizovat produkovany odpad no a mimoine znizovat aj svoju uhlikovu stopu v ramci moznosti tak, aby som sa potom mohol pozriet do oci svojim detom az tu v roku 2050 budu povodne a vichrice na dennom poriadku a povedat im "sorry, aspon som sa snazil" ... alebo si myslis ze FVE za 300k je rozumna investicia co sa do 10 rokov zaplati? v noci budem auto nabijat nocnym prudom, lebo div sa svete ani tie atomovky sa nedaju na noc vypinat a teda prebytky hrnu do precerpavaciek, takto sa akurat pohrnu do bateriek v autach, uloziste ako uloziste

    uz som to do par diskusii daval, ale neuskodi si to zopakovat, odporucam pozriet toto video pre pochopenie tej motivacie :)

    The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy
    https://www.youtube.com/watch?v=QX3M8Ka9vUA
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    5,6M vozidel po 50km a spotrebe 16kWh/100km jsou necele 2GW, zalezi jak to bude pres den rozlozeno, nekdo bude nabijet v praci, nekdo doma vecer, nekdo v obchodech...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Proc to tahate hned do extremu? Do penetrace 50% umi OZE fungovat pri zachovani soucasnych zdroju, pricemz uhelnym a paroplynovym elektrarnam se letnim nepouzivanim prodluzuje zivotnost. A ano, az tech stresnich instalaci bude 100k tak to zacne byt videt ale jeste to nebude zasadni vliv a pokud vim tak aktualne se instaluji jednotky tisic rocne... elektromobily to same - cely vozovy park 5GW (to pak jeste propocitam), ale to nastane v roce 2070, kdo vi co bude pak? Proc to resit a strasit tim hned ted? Rikam ze fve se vyplati pri pravem net meteringu jak maji v USA (taky je to trosku dotace ale malinka) uz dnes bez dalsich penez od statu a u elektromobilu to bude platit od 2025. Navic elektromobily pomuzou sit vyrovnat kdyz budou prebytky

    Bohemia energy umoznuje zakaznikum platit realnou trznou cenu za elektrinu kontinualne (samozrejme navyseno o marzi), to umoznuje presouvat poptavku po energii tam kde jsou prebytky. Takze moznosti jsou, plynu je hodne, umi rychle reagovat, plany na dalsi precerpavacky jsou taky a od roku 2030 budou i domaci uloziste levne. A do 2050 se urcite vyresi i p2g/p2l. Neni potreba strasit a na druhou stranu ani nic urychlovat, procesy uz jsou nastavene a evolucne to dojde do kyzeneho stavu behem 50 let.

    Na to nekdo muze rict ze je to pro lidske zivotni prostredi pozde, ale takoveho cloveka chci slyset rict rychlejsi reseni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam