• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tady je zimní test Kia Niro (sestra Hyundai Kona)
    Kia e-Niro winter range test
    https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc


    375km místo klasifikovaných 485, čili NENÍ to polovina
    ale zimní dojezd klesá i u spalováků, je hustší vzduch, máš zimní pneumatiky...

    375km mi připadá moc pěkný dojezd na elektroauto, v létě 485-500 dle podmínek. To už je reálně použitelné. Stačí aby klesla cena a bude to i všeobecně dostupné. Rok 2025 (bod zlomu = elektroauta budou stát stejně jako spalováky) se blíží :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Jako že někdo někde ujel s autem na "jednu nádrž" xyz km je sice pěkné, ale to není reálný dojezd! Prostě počítat, že s autem když bude prázdné, foukat příznivý vítr, nebude zima, na silnici nikdo a pojedu jak šnek dojedu s úžasnou spotřebou je sice pěkné (a za těchto podmínek reálné) ale tohle není běžná spotřeba.
    Dám příklad:
    Toyota Yaris která má nádrž 42l Podařilo se mi na jedno natankování ujet 863Km (po okreskách 80km/h). Jsou ale i případy kdy někdo překročil 1000Km!!!
    Přitom oficiální spotřeba je 5,8/100
    Sám o sobě si myslím, že jezdím hodně úsporně, na delších trasách se dostanu i na 5,2l (90-100km/h), ale na té samé trase jsem třeba podobnou jízdou jel i za 8 a to sem se musel hodně omezovat.

    Při porovnání s elektromobilem, je potřeba počítat i se zimními měsíci kdy je dojezd prostě poloviční.
    A rezerva je potřebná. Běžné auto má rezervu min 40km a to je všude nějaká benzínka kde za 3min jsem pryč. a ne že někde dobíjím dlouhé hodiny.

    Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km... | auto.cz
    http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2 by mal v dalsi rok dostat 60kWh baterku
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    malé prdítko do města máš ten Ion nebo VW e-UP. Ale když si vybíráš auto, tak si vezmeš prdítko za 650 tisíc nebo SUV za 900 tisíc? Přičemž to SUV má dvojnásobný dojezd

    Proto Tesla začala s 80 000 USD autem, protože v té třídě bylo jedno že polovinu ceny auta tvoří baterky... a postupně se ta cena snižuje, tak se může přejít na menší auta

    Ale Ioniq je normální sedan, něco jako octavie, akorát větší baterku dostane asi až příští rok, zatím 28kWh/200km
    pak je ten Leaf, 40kWh/243km
    ale ty cenovky jsou stejné jako ta Kona
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: realna spotreba u TM3 je 15/100, viz dokaz miesto slubov http://gallery.kirril.com/images/0001/1540852247577.jpg
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: ach jo, elektro SUV.. uz vidim, jak budu tamhle nekde na horach dobijet.

    Kdyby radsi zacli sekat maly levny prditka do mest...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a tech 10kwh/100km da za kazdeho pocasi a vetru???
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai kona je klasifikováno na 12,6kWh/100km (menší baterka) nebo 13,2kWh/100km větší baterka, dle EPA (nejpřísnější norma)
    Hyundai Kona - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kona

    takže vývoj jde dobrým směrem :-)

    Ioniq umí kontinuálních 70km/h i pod 10kWh/100km, klasifikace EPA je 14kWh/100km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak Peugeot Ion ani skoro není auto :D jinak baterku to mělo 16kwh, možná využitelných bylo 12
    a 110 v optimálních podmínkách (bezvětří, rovinka, 60km/h, žádné vyhřívání/klima, vyplé světla, bez rádia a stěračů :D ), v Americe klasifikováno na 100km dojezdu dle EPA
    Mitsubishi i-MiEV - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: To se mi nějak nezdá že by ¨na 12kWh mělo cokoliv dojezd 110km. To v tom případě jde vývoj špatným směrem.
    Reálná spotřeba u těch nejlepších je slabě pod 20/100 a to fungl baterií. v extrémních podmínkách klidně 30. S tím musíš počítat. Tedy 20kWh je po několika letech dojezd tak 50km, což je prostě problém.

    a 20kWh za 50k? Pošli link to mě zajímá...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a taky je rozdíl tvůj fotočlánek pofidérní kvality a highend multijunction rovnou z laboratoře :D

    holt je to další želízko v ohni, jakých už bylo padesát (CAES, LAES, gravitační...) a třeba vyjde a nebo ne
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: tak záleží kolik fotonů a jaké vlnové délky to vyzáří. Ta tvoje žárovka má třeba špatný spektrum, nebo slabé lumeny :-)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CYBERHIPPY: tak to uz bude vyzadovat trochu si pohrat s mechanickym resenim a elektronikou. asi v tom celkove utopis i nejaky penize navic a spoustu casu. ale az budes mit ten proof of concept, muzeme se zamyslet, jestli by to slo posunout dal a treba na ty repase ecaru udelat firmicku. kamarad ma u rudne malo vyuzitou halu, znam dobreho automechanika ktereho by to mohlo bavit ... myslim ze by se to dalo vymyslet aby to bylo vyhodne pro zakazniky a zaroven to bylo ve ferovem zisku. a hlavne by to melo ekologicky smysl.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    JAZZZ: ...jo, budem skladat sam... ;oD. clanky nakupujem priamo od vyrobcu a pri takovych kapacitach je uz cena clankov docela prijatelna... Ja potrebujem denne jazdit cca 90km...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CYBERHIPPY: budes ji vyrabet sam, nebo uz mas nejakou vyhlidnutou? tyhle repase vyjezdenejch ecaru by mohly byt do budoucna zajimave.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: hele, já si taky nějak neumím moc představit, jak rozžhavený křemík svítí na nějaký multi junction superčlánek... když svítím žárovkou na solární článek, nedělá to nic moc (leda úplně zblízka, hmmm)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...za 50000kc do toho narvem 20kWh v li-ion clankoch ...povodne clanky maju 12kWh s dojadom 110km
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: A jaká ta baterka za 50k Bude? a jakej to má mít dojezd?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: nj ja zapominam ze u fvenemuze byt vadny clanek zevsude jinde ano ale zde ne ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo no jako ak chytnu baterky tak to bude ohnostroj, ale tie by sami od seba nemali chytnut co som sa dival tak bms ich udrzuje na teplote cca 27 stupnov, ked zacne nabijat tak sa to prehupne cez 30-35 stupnov, zatial to nepreslo cez 40, kedy uz moze dojst k nejakej degradacii kapacity, vsimol som si ze v pripade zahriatia bms nabijanie utne, napr. pocas slnecneho dna sa zacalo rapidne nabijat, ale potom sa nabijanie na 88% zastavilo, zrejme aby sa zabranilo prehriatiu, to iste pri nabijani nad 90% uz potom bms pusta iba menej a dobija to pianko do 100%
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam