• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale timhle stylem jizdy prece zvednes spotrebu i spalovaku. Musis porovnavat jablka s jablkama
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nebo chces rict ze kdyz budu s teslou jezdit v zime na klimu 24 stupnu a brzda plyn atd a nechavat ji zmrznout venku s tim ze budu pouzivat vyhrivani sedacek a rozmrazovani skel atd tak se jeji spotreba razantne nezvedne? a pak clovek s mym autem co to nema a cisti to rucne a jezdi na spotrebu - ze tech 5 let tam bude porad? pri zachovani toho mixu??? heh
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a ze zalezi na udrzbe a rezimu jizdy ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a ja o tom ze se ti to protinovym klasickym vozum posune klidne na 10 let ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale ja hlavne nikde nerozporuju ze novej diesel muze byt ekologictejsi nez benzin. Debata byla o tom ze po par letech prumerneho pouzivani je ev nejekologictrjsi varianta ve slusnym energo mixu, tj v Evrope vsude s vyjimkou polska a srbska
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ex bejvalej manzel znicil FSI motor za dva roky pri jezdeni po meste ... koupil to a zralo to 1l oleje na vymenu - 20000km ...

    po dvou letech jezdeni byl 1l na 1000 a oprava stala 160000Kc - kompletni generalka motoru - novej motor plus turbo egr filtr castic atd ...

    uz nejezdi po meste autem ale chodi pesky :-DDD

    takovy rozpaleny turbo nechat dotacet s vypnutym motorem a vypalovat v nem olej - jo jo to mu pomuze ... atd atd atd

    takze chovani a udrzba ...

    ted mu dej elektromobil ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: me pripominas kolegu :-) co se osiva ekologii a ted z nej vylezlo ze chce elektromobily - zvedne se cena elektriny kvuli velkym potrebam a on nejen ze vic usewtri ale i vice vydela ...

    a promin ze jsem te upozorniml na to ze novej diesel:
    1. ma skrtici klapku - tudiz nedochazi k plneni valce kvuli ohrati smesi na potrebnou teplotu ... a udrzuje se spalitelna smes na potrebnem optimu - coz ma benzin - a diky tomu nevznika tolik NOx
    2. nove striky umoznuji pri 2500atm tu nafru tak rozstriknout ze chytne i pri nizsich teplotach ...
    3. mensi kompresni tlak - ubira mene energie - tim se zvysuje ucinnost motoru - klesa spotreba paliva
    4. zmensuje se potreba filtru pevnych castic a filtru NOx atd ...
    5. omezuje se predvstik atd - nahradilo se to vicebodem - a vlastne to ma lepsi stabilitu horeni - nekmitatolik

    A zaroven prislo FSI co umi fungovat i na chudou smes:
    1. prizemz plni vic valec vzducehm a vznika vice NOx
    2. potrebuje tvarovane pisty pro proudeni vstriknuteho paliva
    3. ma prime vstrikovani coz prinasi stejne problemy jako u dieselu ...
    4. ma vyssi kompresni pomery coz snizuje ucinnost a zivotnost motoru ...
    5. vlastne se z toho stava diesel s "komurkou" tvarovanym pistem ...
    6. vyuziva se predvstrik paliva - coz mely diesely jestli si to dobre pamatuju ze skoly

    Takze dnesni benziny se priblizuji ke starym dieselum a dnesni diesely se priblizuji urovni benzinu ...

    jak mi to bylo vysvetleno ...

    vaha vzduchu - benzin i diesel
    skrtici klapka - benzin i diesel
    egr - benzin i diesel
    turbo - benzin i diesel
    tvarovane pisty - benzin ( i nektery diesel)
    vyssi komprese - benzin jde vejs a nafta dolu
    vaha - po vsech down size pruserech uz to neni zeb y diesel vazil 3x tolik co benzin ...

    co ma kamosuv tata novou verzi 2016 stejneho vozu jako on 2004 tak je paradoxne ten novy vuz lehci ... oboji je 2litr - HDI myslim ... uz visualne ma mensi motor na vetsi vykon ... a filtr pevnych castic na to ze jezdi hodne po meste se mu vypaluje i 4x mene nez u starsiho typu motoru ...

    klidne se rozciluj jak chces ale nic s tim neudelas ... diesel muze jeste pokorcit - benzinu pomuze jen kompletni rizeni elektromagnetama - bez prime vazby na otaceni klikovky a zmena kompresniho tlaku (pro ruzne otacky vice vyhovuje jiny tlak) a na tom si uz hodne automobilek nabilo hubu ...

    Tak a tedka to vem a porovnej s teslou ... nemuzes porovnavat teslu s dieselem co se dodava do ruska jen proto ze rusaci chtej jezdit na vsechno po sibiri ... potrebuji neco co dojede a ne se vybije v pulce cesty ... potrebuji neco do ceho kdyz nalejou kerosin a flasku oleje tak pojede dal - coz bohuzel neumoznuje spousta z vyse popsanych vylepseni ... pripadne benzinak opet bez hromady soupatek co pri tech rozdilech teplot dost trpej ...

    pokud chces dale porovnavat elektromobil - udelej to nasledovne vem dve slepice a jedny dej elektromobil a jedny nejaky novy usporny diesel/benzin - nech je rok jezdit a pak muzes porovnavat cisla ... uvidis co takova zenska na matersky s tim autem udela - idealni spotreba tesly bude tatam a baterky taky dostanou vic zabrat ...

    je neco jinyho nastartovat nechat minutu dve zahrat motor - jako to delam ja pomalu se vycukat z parkoviste a pak jet po meste v klidu do 2000 a nebo jako sousedka - minus 15 a hned tam rve 4000 aby jela co nejrychleji z parkoviste a na konci ulice brzdi z 60tky ... myslim is ze za tehle podminek ti ten promrzlej elektroautak moc dlouho nevydrzi ... stejne jako benzin nafta se studenou lambdou atd ...
    bude vice papat a motor atd dostane pekne na prdel

    boze vhrat ve sportce tak to udelam ... dam babe dve auta at s nima jezdi na stridacku obden - klidne se o ne budu rok starat ...

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To je ale docela dost, pres 100W udrzovaci vykon
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uvidim jak to bude v lete, mam statistiku az od konca rijna, ale chcel by som este dokupit jeden 2,4kWh modul, az sa to v pripade nabitia nevybije tak rychlo na tych 20%, vyssia kapacita = menej cyklov = dlhsia zivotnost
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: bms udrzuje kapacitu baterky okolo 20%, aby sa zabranilo poskodeniu clankov prilisnym vybitim, tak teraz v zime, ked je vybachana, tak potrebuje nejaky udrzovaci prud a ten si berie zo siete, neviem ako to riesia ostrovne systemy ci v pripade slabej kapacity baterie komplet odpoja elektrinu v dome, ale nejaka ochrana tam musi byt kvoli zivotnosti baterie
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Baterka ti za noc uzere 1kWh? Nebo nechapu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: u mna cajk, ja mam iba vysoky tarif, takze ja v noci neusetrim ci to ide z uhlia alebo z jadra, ten mix bude stejne zalezat krajina od krajiny, btw. ta baterka resp bms si berie nejakych 115W, takze za noc je to tak 1kWh energie, u nas zrejme prebytkovej z jadra
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ano, rozciluju se protoze placas pate pres devate a neni to poprve. Uplne mimo puvodni debatu a po pulroce uz me to fakt nebavi.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: problem je ze ty tvy odpurci z toho nemaji radost - nejsou jako ty ... chteji vyvazeny system a ne jednoduchy zisk ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a doprdele nekdo se rozciluje ...

    rikam nastuduj si a uvidis ... jak je mozne ze fsi ma nox filtr a vetsi nox nez diesely i o nejaky euro niz ...

    ale je mijasny ze elektroauto vsechno vyresi ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Aby meli 'odpurci' radost tak jeste jeden :D
    Switching to a home battery won't help save the world from climate change
    https://phys.org/news/2018-12-home-battery-wont-world-climate.html


    ABDULAH: doprdele nejde jen o co2, a nox neni jedina splodina krom co2 co motory produkuji.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ja se o nej staram vis???
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ono co2 filtrem neodbouras lol ... diesel te prezije narozdil od benzinu ma vyssi ucinnost ... nox je jen na plneni valce vzduchem ... kdyby jsi znal princip vedel by jsi v cem je problem ...

    aha takze moje auto ma o 5 pricent vyssi emise nez u prvniho mereni po 20 letech ... lol ale jasny ...

    jo a kdyz ses tak znalej - doporucuji prostudovat motory fsi tfsi ... budes cubrnet ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    We Might Not Have Enough Materials for All the Solar Panels and Wind Turbines We Need
    https://www.popularmechanics.com/...s-materials-dutch-ministry-infrastructure/?utm_source=reddit.com

    Nejake negativni zpravy. Myslim ale ze zvysujici se ucinnost a nove materialy/technologie tento problem vyresi v dohledne budoucnosti
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ted uz se nehraje o to jestli bude prechod k ev ale kdy, za jakych podminek a jak se na to pripravit
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nevidim tam s jakou normou benzinu to porovnavaji. Nejnovejsi benziny s filtrem pevnych castic budou taky ekologictrjsi nez starsi.
    S dieslem je to ale podobne jako s jadrem. Celkem pekna technologie, ktera ma (nepravem) spatnou reputaci

    K tomu stylu jizdy - ale prece jde o to ze u stejneho ridice se stejne vykonnym motorem je ev (ne nutne tesla) mene emisni nez 11 lete spalovaci auto po urcitem mnozstvi ujetych kilometru

    Takze ty ve starem spalovaku = ty v ev po ujeti x kilometru
    Kolega ve starem spalovaku = kolega v ev po ujeti y kilometru
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam