JIMIQ: me pripominas kolegu :-) co se osiva ekologii a ted z nej vylezlo ze chce elektromobily - zvedne se cena elektriny kvuli velkym potrebam a on nejen ze vic usewtri ale i vice vydela ...
a promin ze jsem te upozorniml na to ze novej diesel:
1. ma skrtici klapku - tudiz nedochazi k plneni valce kvuli ohrati smesi na potrebnou teplotu ... a udrzuje se spalitelna smes na potrebnem optimu - coz ma benzin - a diky tomu nevznika tolik NOx
2. nove striky umoznuji pri 2500atm tu nafru tak rozstriknout ze chytne i pri nizsich teplotach ...
3. mensi kompresni tlak - ubira mene energie - tim se zvysuje ucinnost motoru - klesa spotreba paliva
4. zmensuje se potreba filtru pevnych castic a filtru NOx atd ...
5. omezuje se predvstik atd - nahradilo se to vicebodem - a vlastne to ma lepsi stabilitu horeni - nekmitatolik
A zaroven prislo FSI co umi fungovat i na chudou smes:
1. prizemz plni vic valec vzducehm a vznika vice NOx
2. potrebuje tvarovane pisty pro proudeni vstriknuteho paliva
3. ma prime vstrikovani coz prinasi stejne problemy jako u dieselu ...
4. ma vyssi kompresni pomery coz snizuje ucinnost a zivotnost motoru ...
5. vlastne se z toho stava diesel s "komurkou" tvarovanym pistem ...
6. vyuziva se predvstrik paliva - coz mely diesely jestli si to dobre pamatuju ze skoly
Takze dnesni benziny se priblizuji ke starym dieselum a dnesni diesely se priblizuji urovni benzinu ...
jak mi to bylo vysvetleno ...
vaha vzduchu - benzin i diesel
skrtici klapka - benzin i diesel
egr - benzin i diesel
turbo - benzin i diesel
tvarovane pisty - benzin ( i nektery diesel)
vyssi komprese - benzin jde vejs a nafta dolu
vaha - po vsech down size pruserech uz to neni zeb y diesel vazil 3x tolik co benzin ...
co ma kamosuv tata novou verzi 2016 stejneho vozu jako on 2004 tak je paradoxne ten novy vuz lehci ... oboji je 2litr - HDI myslim ... uz visualne ma mensi motor na vetsi vykon ... a filtr pevnych castic na to ze jezdi hodne po meste se mu vypaluje i 4x mene nez u starsiho typu motoru ...
klidne se rozciluj jak chces ale nic s tim neudelas ... diesel muze jeste pokorcit - benzinu pomuze jen kompletni rizeni elektromagnetama - bez prime vazby na otaceni klikovky a zmena kompresniho tlaku (pro ruzne otacky vice vyhovuje jiny tlak) a na tom si uz hodne automobilek nabilo hubu ...
Tak a tedka to vem a porovnej s teslou ... nemuzes porovnavat teslu s dieselem co se dodava do ruska jen proto ze rusaci chtej jezdit na vsechno po sibiri ... potrebuji neco co dojede a ne se vybije v pulce cesty ... potrebuji neco do ceho kdyz nalejou kerosin a flasku oleje tak pojede dal - coz bohuzel neumoznuje spousta z vyse popsanych vylepseni ... pripadne benzinak opet bez hromady soupatek co pri tech rozdilech teplot dost trpej ...
pokud chces dale porovnavat elektromobil - udelej to nasledovne vem dve slepice a jedny dej elektromobil a jedny nejaky novy usporny diesel/benzin - nech je rok jezdit a pak muzes porovnavat cisla ... uvidis co takova zenska na matersky s tim autem udela - idealni spotreba tesly bude tatam a baterky taky dostanou vic zabrat ...
je neco jinyho nastartovat nechat minutu dve zahrat motor - jako to delam ja pomalu se vycukat z parkoviste a pak jet po meste v klidu do 2000 a nebo jako sousedka - minus 15 a hned tam rve 4000 aby jela co nejrychleji z parkoviste a na konci ulice brzdi z 60tky ... myslim is ze za tehle podminek ti ten promrzlej elektroautak moc dlouho nevydrzi ... stejne jako benzin nafta se studenou lambdou atd ...
bude vice papat a motor atd dostane pekne na prdel
boze vhrat ve sportce tak to udelam ... dam babe dve auta at s nima jezdi na stridacku obden - klidne se o ne budu rok starat ...