• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Pak by jsi měl platit u tvé D02 sazby 72,6 Kč měsíčně a ne dvě kila.
    navíc je to dost 3x 16A je na to co píšeš až až. Pokud doma nemáš nějaké náročné 3f motory šel bych klidně na nejnižší sazbu 1x25A

    ABDULAH:
    ABDULAH:
    nezapočítáváš tam dost zásadních věcí.
    Nevím jak je na tom dnes které lithium, ale NiCD a NiMh potřebují min 1,2 násobek své kapacity při nabíjení. u Li-ion to bylo podobné.
    V každém případě rychlo nabíjení je na tom malinko líp, ale ne na konci nabíjení, kde je to vyloženě dost neefektivní.
    Pak energetické ztráty tam i z5, samovybíjení a elektromotor.

    ale to hlavní je podle mě započítat i tu výrobu toho článku a rozdělit do jednotlivých cyklů. To je často opomíjená vlastnost. Malá životnost akumulátorů.

    a dobíjet starý akumulátor je energeticky náročnější než dobíjet nový.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: pokud vyrobis litiovej akumulator s dostatecnou silou elektrod a dobrou elektroniku tak se s elektonikou dostanes v klidu na 95% ... elektromotor co neni vojebanej ma bez problemu 90% a ekumulator co nepotrebuje chlazeni a omezeni proudu atd atd atd tak ma v klidu taky 90% ...

    vem si ze mam doma dva akumulatory - jeden ma 3Ah a maximalni nabijeni vybijeni 30C ... a akumulator o stejne velikosti co ma 7Ah ale maximalni proudy 1C ... i to se projevuje na ucinnosti akumulatoru ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: nojo, vidisto:) ja se k tomu obcas musim premahat:)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JIMIQ: Co nejaky komercni vyuziti? U flotily nakladnich elektrokol, ktery jezdi celej den, by se mohlo vyplatit nemuset mit ke kazdymu kolu nekolik nahradnich baterii.

    Jak je to s udrzbou tech palivovejch clanku a trvanlivosti?
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    Ne celej pohon. Jenom skladování energie.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MINDA83: souhlasím ale tvrdit že elektrický pohon na akumulátor má účinnost přes 90%???
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vodik je pro letadla, lode a mozna nakladaky
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kdo jezdi na kole stovky kilometru a nedela to pro sport? Ted se daji sehnat elektrokola s dojezdem 80km. Muzes si koupit extra baterku kterou swapnes za deset sekund...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    MINDA83: Nebude to vodíkový kolo lehčí? A "dobiješ" ho za pár vteřin...
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    Když o tom vodíkovým elektrokole uvažuju, tak mi připadá jako nesmysl. Účinnost přeměny vody na vodík s pomocí elektřiny je nanejvíš 70%. Účinnost palivového článku je maximálně 60%. Takže celková účinnost je pod 50%. To už radší rovnou akumulátor s účinností přes 90%.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ja teda citam ze xchaos ziadnu baterku nevidi, ale teda ja som si tu jeho odpoved precital celu
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: a baterku vidis kde?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI: myslím ty vodíkový kola mají relativně malej článek, kterej kontinuálně dobíjí lithiovou baterku.. tzn. špičkovej výkon článku je výrazně menší, než špičkovej výkon motoru. ale to teda bylo jiný kolo.. u tohohle žádnou baterku nevidím, když tak na to koukám :-)

    každopádně je to skutečně takovej typicky evropskej stunt.. věda a výzkum, solární cesta, cyklistika, vodíková ekonomika... všechno v jediným nesmyslným balíku :-) ale zase věřím, že ten úsek tý solární cesty je tam v takovým prdelákově, kudy projede za den asi tak půl auta (aneb efektivně jsou to solární panely na poli :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: jo jo tam ten vodík vyráběj. To je v Chambery, Sun Trip si pozvali na slavnostní otevření, byl jsem tam :-) důkaz:
    https://twitter.com/ArachneLabs/status/1007919758170259456

    Všem jsem tam pochopitelně vykládal, jaké jsou solární cesty nesmysl, jak jste mě proškolili tady na NYXu :-)
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    tak do ty se vejde prd, spis si rikam, kde to ma ten palivovej clanek a chladice na nem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    snad ma ta tlakova lahev aspon 1cm hrube steny az to nerachne ked to kolo polozi nabok :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To je solar freking roadway pod tim? :D
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...elektrokolo na vodik z produkcie francuzskych studentov...

    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    Biosložka je pěkný svinstvo. Dělal jsem na půjčovně lodí. Jeden rok zvedli množství té biosračky v benzínu a od té doby začaly problémy s přívěsnejma motorama. Minimálně jednou za měsíc bylo třeba rozebrat a kompletnš vyčistit karburátor. V jeho nádržce vždycky byl jakýsi žlutý šlem, který bránil správné funkci. Po nějaké době nám poradily přidávat aditivum, které prodloužilo dobu čištění na cca 2 měsíce. Než nařídili to zvýšení, tak s karburátory žádné problémy nebyli.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    levnejsi urcite me by to u kamosu vyslo na 30 ... nechci videt v servise ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    QNEDLEEQ: jenze to znamena kompletni rozebrani motoru, vymena cerpadla - vymena vsech hadic a spojek a lepsi olej ... coz je tolik penez ze se to nevyplati ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam