• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    keby si mal virtuálnu baterku od eonu (1MWh)... :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    take to ked idete na vikend prec a zrovna 3 dni pere slnko... keby mam nejaku 100kWh baterku tak by to v tom bez problemov zahucalo do zasoby, takto to vytieklo do eonu :)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: byl to částečný vtip :-) samozřejmě ta energie se v efektivnějším autě dá přímo využít na topení (+ předchozí příspěvek o tepelném čerpadle, s tím, že klimatizace je dnes tak jako tak v každém autě), takže v nejhorším možném případě bude spotřeba elektromobilu v zimě stejná, ale nikdy ne horší, než u auta, co se uvnitř vyhřeje palivovými články :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: no doufám, že hřejou i na nohy :-) jinak dá se obrátit kompresor klimatizace a udělat z něj tepelné čerpadlo, v zimě... (ušetří se 2/3 energie...)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale čerpat v zimě energii z fuel cell v baráku (nebo z kogeneračního metanového kotle), už by nemuselo být špatné :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    hlavně to teplo v autě se přeceňuje. Elektromobily ohřívají lidi, ne vzduch (vyhřívané sedačky, volant), takže je potřeba méně energie na stejný účinek
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: myslim ze v tesle sa na topeni vyuziva aj odpadne teplo z ohriatej baterie za jazdy, cim menej premien energie, tym mensie straty
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: lol
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: je třeba přiznat, že díky odpadnímu teplu palivového článku v zimě ve vodíkovém autě ušetříš za topení :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: tak baterka sa da tiez nabijat priamo DC zejo, takze mozeme to vyskrtnut u oboch, co sa tyka plnenia priamo pri zdroji, tak to by defakto sucasne benzinky boli vyrobne vodiku, to by mohlo stlacit dolu cenu za kg
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: ač nejsem příznivcem vodíku v osobních autech, obrázek malilinko zavádí - z FVE máš přímo DC elektřinu, takže postrádá smysl to převádět na AC a pak zpět na DC, čímž nejen ušetříš 5% AC-DC, ale i 5% DC-AC, takže máš 105% proti 95% u baterek. A dále transport - pokud se bude vodík plnit přímo u zdroje, ušetřených dalších 10-20% účinnosti

    Takže 32kwh nebo 23kWh místo 23/19
    malý rozdíl, uznávám :D

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: njn jen tam chybi to pul rocni skladovani ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: ale no tak snad nebudeme zasa zabrusovat do tych rozdielov v ucinnosti a nositel energie vs energia, ale obrazok sa vzdy hodi pripomenut snad aby sme vedeli ze je lepsie v zime vypalit z jadra a uhlia 100kW na nabitie vozu priamo vs vypalit 100kW z jadra a uhlia na vyrobu inej formy energie s velmi slabou ucinnostou co sa potom premietne aj do celkovej ceny za kilometer a ludom co nie su ekofasisti ako ja predsa zalezi aby to bolo levne ne? preto jazdia diesel... bohuzial v porovnani s elektrinou je cena vodiku nieco ako motorova nafta do ropneho tankeru vs letecky benzin...

    Hydrogen Fuel Cell & Battery Electric Vehicles — Technology Rundown | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/.../08/11/hydrogen-fuel-cell-battery-electric-vehicles-technology-rundown/

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: ale elektrina vyrobena z fosilu je ok a vyrobena v lete do zimy zustane ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no vida
    https://www.reddit.com/r/energy/comments/b338d8/china_hydrogen_fuel_test_plane_completes_flights/

    btw, Čína začne v červnu stavět nové reaktory, mají být AŽ 4 :-) (poslední se začal stavět tuším v listopadu 2016)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no právě, proto by to chtělo alespoň ten metan... no, chytré hlavy to snad vyřeší :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    blbe ze ten vodik tak unika, ak sa nieco vyrobi v lete z prebytkov, tak do zimy im to vyfuci :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no, vem si, že Němci už teďka dosahují záporné ceny elektřiny a časem zdvojnásobí instalovaný výkon větrníků... kam s tou šťávou? Něco vezme ohřívání vody, něco přečerpávačky (ale nové se neplánují), něco baterky a furt ti zbyde tak 30GW :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vodik vyrobeny z fosilnych zdrojov nie je cesta tie sa stale musia neekologicky tazit a prepravovat, z renewables je zas moc drahy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    kde vodík vyhrává nad baterkama jsou letadla (ale imho zatím žádné vodíkové letadlo neexistuje)
    u náklaďáků/autobusů to bude asi šul-nul a u osobních aut tvrdá prohra pro vodík

    vodík ještě může být vhodný pro dlouhodobé úložiště, ale možná radši ve formě metanu (menší úniky)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam