• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MINDA83: já si to ovšem tehdy představoval v nějaký šachtě, ne takhle na větru a na dešti :-) myslím, že požadavky na hloubku šacht a náklady na jejich stavbu bylo to, proč to diskutéři zavrhli. zajímavá kritika se týkala možnosti nehody: lidi poukazovali na to, že když by se utrhlo dostatečně hmotné závaží, tak to vyvolá lokální zemětřesení :)

    Takové lanovky ovšem běžně fungují.. jenže zatížení je daleko menší a ve větru je nutné je zastavovat. Hlavně se na nich každých pár let musí měnit lana, a ona ocel je taky poněkud energeticky náročná.

    Obecně u té akumulace se to chce dívat po součástkách s životností aspoň v desítkách let (třeba takové turbíny u přečerpávacích elektráren.. právě proto tam ta ekonomika nějak vychází..)
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    To víš že jo. A za chvíli jsou z nás ze všech alkoholici.
    Mě osobně o funkčnosti jeřábu s betonovým závažím nikdo nepřesvědčí pokud to nebude alespoň 5 let někde reálně fungovat. Dělal jsem jeřábníka v betonárně a vím jak křehkej je beton a taky co při nakládání dokáže vítr, nebo třeba námraza.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Fun drinking game: dej si panaka pokazdy, kdyz xchaos rekne "Tohle jsem vymyslel uz pred X lety a vsichni se mi smali!".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QNEDLEEQ: jj, mě fascinuje, že nějaký takový "hodinový stroj" jsem vymýšlel v 90tých letech a všichni se mi smáli :-) fakt je, že jsme to počítali, a fakticky je to hodně "lokální" úložitště. Pro vyhlazování špiček to ale může být efektivnější než baterky (třeba co do životnosti), ale třeba na celonoční výdrž to fakt nevidím. V kategorii toho několikaminutového úložiště asi vidím efektivnější třeba setrvačníky, i když asi budou taky náchylnější k poruchám. Co chybí, je pro začátek aspoň několikadenní úložiště (několikatýdenní úložiště je zatím naprostá chiméra...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    konecne je prvy den podzimu, kedy uz mi nestacia ani panely ani baterky a idem na uhlie a jadro
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    QNEDLEEQ: Ja ti nevim. Zkuste nekdo prepocitat, kolik tech Teslich prumyslovech battery packu to je evivalent. Obavam se, ze dost malo. A jestli si mam vybrat mezi par konterjnerama baterek a zeleznicni trati...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    dva povrchové doly jsou od sebe samozřejmě vertikálně vzdálené ;-) I kdyby to bylo jenom 50 metrů, tak ty objemy to hravě vynahradí. Takový vlak ti přesune tisíce tun? PVE přesune miliardy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: přečerpávačky mají tu vodu defakto zadarmo. Imho levnější je rekultivovat povrchové uhelné doly do přečerpávaček, Německo je jich plné, Polsko taky a Česko na mostecku má už svůj plán jak to vyřešit
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    imo nic co je zalozene na nejakom mechanickom pohybovani nie je dostatocne efektivne a bude vyzadovat castu udrzbu, potom to bude otazka vyrovnavania capex vs opex
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    QNEDLEEQ: To uz se tu resilo. Na to, jak to je obrovsky a mechanicky narocny na udrzbu, plus omezeny pocasim, to dokaze ulozit jen velmi malo energie.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: ten beton by musel byt vyrabany nejakou metodou, ktora negeneruje tolko CO2 aby to malo zmysel, co tak toto slnko v krabicke, to je naopak vyrobene z grafitu, takze uhlik spotrebovava

    “Sun in a box” would store renewable energy for the grid | MIT News
    http://news.mit.edu/2018/liquid-silicon-store-renewable-energy-1206
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINDA83: prestahuj sa ku nam na moravu, ids jmk to ma poriesene dobre
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    S MHD je jeden zásadní problém. A tím je to první písmeno. M = Městská. Ve městech to jezdí celkem pravidelně a zastávek je dost. Na vesnici jedna zastávka a autobus jednou za hodinu a půl. Když chci jet autobusem do práce na 6 hodin, tak potřebuju vyjet o půl páté, už jenom proto že nejbližší zastávku máme 2 Km od práce. O bezbariérových autobusech si na vesnici taky můžeme nechat jenom zdát.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ked to zacne byt normalne v ociach vacsinovej spolocnosti, tak urcite
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    To mozes uz dnes, jazdi MHD, precykluj, zasad strom...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: a parkovat budu na plochach po vypalenom pralese :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jj, protože Brazilská vláda dnes oznámila, že zítra nakoupí 100 milionů elektromobilů
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    krom jiného Brazílie, Uruguay, Peru, Argentína, Chile, Nikaragua, Panama... jedou ve velkým vodní elektrárny. V Africe jsou taky populární. Prostě zase někdo mektá nesmysly o věcech, kterým nerozumí
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jn ta juzna amerika a afrika kde sa deti doteraz ucili pri svieckach, ale vdaka ledkam a solarom teraz citaju pod lampou, trosku podcenujes rychlost technologickeho pokroku
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: ak je za 5 rokov TCO nizsie ako u toyoty, tak veru nemozes, ale musis s tym jazdit aspon tych 5 rokov - to je sucasna situacia, z boomom EV sa budu ich ceny este viac znizovat, potom bude coraz tazsie hladat nejake dovody, preco je EV horsie, ked uz to nebude ani cena

    Total Cost Of Ownership: Tesla Model 3 vs. Toyota Camry & Audi A5 | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2019/08/17/total-cost-of-ownership-tesla-model-3-vs-audi-a5-toyota-camry/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    electrodad.cz | O radosti z elektromobility
    https://www.electrodad.cz/
    týpek má FVE a elektromobil
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam