• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    DZODZO: imho dost realisticky setup. co se tak koukam do svoji tabulky, tak i v .cz jsem videl pevne panely co maji 195W z m^2 (a ty panely davaly 320/330W) zbytek je uz jen o plose ..



    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HONZAF: mna tam fascinuje hlavne to ze maju 1,4 kW z 2 kremikovych panelov a tych 6 su take tie flexibilne, technologia uz pokrocila
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    DZODZO: no ono i na normalni lodi (ne ktera neni jako domov) jsou baterky docela veliky. a pracka taky zase zas tak moc nezere (pokud neohriva vodu) . A taky se nevari uplne porad :) Ale je to uzasne :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    1,4kW a napajaju z toho aj pracku a ruru

    Living on a Self-Sufficient Sailboat for 10 Years + FULL TOUR
    https://www.youtube.com/watch?v=lk83N2u1ZmY
    BISCUIT
    BISCUIT --- ---
    HONZAF: Multivan '87. Na jednom místě mám všechnu elektriku, tak bych tam chtěl mít i regulátor bez tahání dalších kabelů. K baterii je to po kabelu <5m
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    BISCUIT: v manualu u myho regulatoru mam napsano ze jo. Osobne bych to teda spis radej pripojil na - pol baterky ale to je asi spis takova moje libustka ... nicemene. co mas za auto? Ja taky premyslim kam do svych aut dat 2. baterii ...
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Porovnani bezpecnosti Li-Pol, LTO a LiFePO4
    Dangerous vs. Safe batteries, Explosion and fire test!
    http://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
    BISCUIT
    BISCUIT --- ---
    V autě mám dvě baterie, startovací a na kempování, ale obě mají připojené mínus na kostru. Můžu tak zapojit i mppt regulátor? Plus na baterii a mínus na kostru? Bude to fungovat? Díky za odpověď
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    DZODZO: vidis .. na zadni zatmaveny bocni okynka kufru bych si jeste mohl dat fve panel ..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ako z nejakeho beckoveho scifi :)))

    Watch this wild video of a retractable solar EV-charging car cover - Electrek
    https://electrek.co/2020/04/06/watch-this-wild-video-of-a-retractable-solar-ev-charging-car-cover/
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: To tě trápí u auta ale ne u solárů. Kapacita baterie je dimenzována tak aby ti stačila při zimním použití. Přebytky v létě můžeš použít třeba na přímé ohřívání vody. Navíc tady budeš mít pětinásobnou kapacitu (u obyč autobaterií). Je to prostě podle mě dost jedno co použiješ. Na něco se vyplatí to na něco ono. Ale obecně se dostaneš bohužel na podobné ceny. Zatím bych to hodně taky viděl na fakt, že lithium stále ještě není spotřebák, stejně tak jako trakční olovo. Zatímco běžná autobaterie je prostě cenově (konkurencí a množstvím) stlačena velmi nízko.Třeba u elektromobilů je ta baterie výrobně taky úplně jinde, ale ty ji za tu cenu nikdy neseženeš...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: a nepotrebujes teda potom viac baterii tych olovenych pre nejaky vacsi system? ako su tam riesene tie nizsie nabijacie rychlosti? ked mas napr. 2kWp a potrebujes to nasypat do baterie, lifepo v tomto znesie celkom znasilnovanie

    https://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers

    CUKI
    CUKI --- ---
    HONZAF: Já jsem psal o obyč bateriích, ne o trakčních, ty jsou dražší, ale zase jich nepotřebuješ tolik. Furt je to podle mě ve výsledku vše za podobnou cenu. Já bral tuhle: https://www.battery-import.cz/...akcni-baterie-varta-agm-professional-830-050-035--12v-50ah--lad50b/ a ta vyjde ještě navíc.
    Proto jsem uvažoval to vybití o 20% Tedy 5x 20% je i tak stejná kapacita a vyjde levněji než LiFePo4...
    Tady by jsi mohl uvažovat 2x50, ale to ti zaručí jen cca 800 cyklů oproti několika tisícům...
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    CUKI: hmm kde za tudle cenu? ja mam (ze zcela verejnych zdroju ) https://www.i4wifi.cz/cs/211030-baterie-goowei-energy-otl100-12
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak nechci ti nic cpát Ale svou první baterii v autě jsem měnil po asi 10letech s tím, že jsem ji dost prasil, protože jsem ji na cestách spotřebiči vybíjel do nuly. (Někdy pak ani nechtěl nastartovat motor na roztlačení).
    Taky vím o solární elektrárně, která na jedny obyč. olověný baterie jede 17let. Kolik by pak dala jako trakční?
    A pokud použiješ lifepo4, tak tam vybíjení do nuly a dlouhodobé vybití taky životnosti nepřidá...
    Podle mě víc než technologie, je důležitý dobrý návrh a ochrana před negativními jevy. I lifepo4 se dá za rok zlikvidovat na totál.
    Nejsem přívržencem aji jedné z technologií, jen v nich v běžných statických použitích nevidím výraznější rozdíl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: na 80% kapacity znamená vzít si jen těch 20% (proto píšu o 5tinásobné kapacitě)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FOGI: ked si to porovnas napr.

    Ostrovní fotovoltaické elektrárny / baterie-olovene-trakcni / baterie-lead-carbon-jpc-12v-100ah
    https://www.ostrovni-elektrarny.cz/...&detail=MzEwMDU2&detail_name=baterie-lead-carbon-jpc-12v-100ah
    vs
    Pylontech US2000 Plus | FVE-MP
    https://www.fve-mp.cz/eshop/p/lifepo4-akumulator-us2000-plus-0-63

    tak mas 1500 vs 6000 cyklov pri 80% takze 6-krat narocnejsie ale 4-krat dlhsia zivotnost takze iba 1,5-krat narocnejsie vo vysledku, 100% recyklacia je super ale tiez je to proces ktory vyzaduje nejaku energiu, takze je rozdiel ci budes recyklovat za 20 rokov 4x alebo iba raz
    FOGI
    FOGI --- ---
    DZODZO: co se ekologie týče, tak zlatý olovo
    lithiová baterie je energeticky skoro 6krát náročnější na výrobu i na emise CO2
    https://www.dtest.cz/clanek-7941/solarni-baterie
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co tym myslim je, ze menit kazde 2 roky baterie nie je zrovna ekologicky pocin, tato baterka ma za sebou cez 1,5 roka provozu a jej kapacita poklesla o 2% po 370 cykloch (zjednodusene povedane), ale ako som spominal na chate to bude iny usecase

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: ak ich budes vybijat na 80% tak ti vydrzia 2 roky, to nie je zrovna investicia

    https://batteryuniversity.com/learn/article/lead_based_batteries
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam