JIMIQ: ano, jsou relativně levná.. ale když se podíváš na poměr ceny značkového elektrokola k ceně nového auta, tak přeci jen něco nehraje... když porovnáš množství materiálu, součástek, apod. (zase je fakt, že když je něco příliš levné, lidi si toho neváží, neopravují to, zahazují to...). V podstatě v současnosti ale koupíš nové elektrokolo dráž, než ojeté použitelné auto... a to je podle mě faktor, který hraje roli.
DZODZO: kupodivu, roli hraje třeba i počet cyklů. Tesly mají bateriová pole, u kterých simulují cca konstantní kapacitu v čase podle mě tím, že její část zpočátku vůbec nepoužívají a smart balancer postupem času vyřazuje články, u kterých došlo k největšímu poklesu kapacity a zapojuje ty nepoužívané (nemůžu dát ruku do ohně za to, že to takto opravdu je, ale současně, bez tohoto mechanismu jsou některá čísla o poklesu kapacity baterie udávaná uživateli jen stěží uvěřitelná, u dané technologie).
Pokud by si odlehčil baterii jako celek o nehořlavá oddělení (toto by mělo být možné u lithium-titanát baterií) a současně měl životnost článků tak vysokou, že bys sebou vláčel jen minimum těch dosud nezapojených či již vyřazených, tak by teoretická energetická hustota článku nehrála takovou roli - počítá se energetická hustota baterie jako celku a veškeré úsilí, které musíš vynaložit na nehořlavost, mechanickou kompaktnost, apod.