• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    THE_MIRACLE: Mam podobnou zkušenost. Možná je v téhle době lepší se pokusit poptat u nějaké větší firmy jako EON. Nabídky se od různých firem můžou diametrálně lišit.
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    WARBABY8: ve zkratce je to jinak: na hovno
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    THE_MIRACLE: momentálně je v tomhle odvětví poptávka, která mnohonásobně převyšuje kapacity firem, montuje to kde kdo, materiál není a jsou dlouhé dodací lhůty. Dělat něco přesně na přání nemá moc cenu, protože většinou zákazníci nejsou ochotní to zaplatit. Takže se dělají "standardy" a firmy si mohou vybírat zákazníky. Situace jen ve zkratce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    THE_MIRACLE: oni maju u tych dotaci trochu zviazane ruky tym ze maju schvaleny zoznam zariadeni, ktore mozu pouzit pre montaz https://svt.sfzp.cz/

    pokial chces zariadenia podla seba, tak musis ozeliet dotaciu
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Chtěl bych, i v souvislosti s aktuální situací (abych té sovětské svini neposílal ani korunu navíc) reralizovat FVE. Dům není ideálně orientovaný:



    Potřeboval bych tedy asi víc panelů, než by bylo potřeba při lepší orientaci s tím, že by se asi instalovaly na východní střechu a pak jihozápadní "elko". Topíme plynem kondenzačním kotlem (ohřev TUV do zásobníku) plus krbovky na dřevo, ale ne dohromady. Vzhledem k setrvačnosti podlahovky to nemá moc smysl. Vše ostatní vč. vaření je na elektřinu s tarifem d02d. Roční spotřebu elektřiny máme cca 4,5 MWh. Moje představa je ale taková, že bych rád sestavu FVE doplnil buď o tepelné čerpadlo s ohřevem TUV a plynový kotel odstavil úplně, nebo jej na vytápění a ohřev TUV ponechal, ale pořídil záložní elektrický zásobník na ohřev TUV. Předpokládám tedy, že roční spotřeba elektřiny by tak stoupla někam k 6 MWh. Podle toho bych též dimenzoval FVE.

    Oslovil jsem několik různých firem a získal několik nabídek. Bohužel mám z toho pocit, že jsou to firmy, které to v podstatě dělají jen proto, že jsou na to vysoké dotace a tudíž je možné to celé přestřelit. Že jim jde jen o to hlavně prodat a vydělat, ale jestli je ten systém navržen dobře a ze správných komponent dle potřeb zákazníka je naprosto druhořadé. Většinou se tváří tak, že přijedou, nezávazně se vše probere apod., pak z toho ale vyleze, že sice přijedou, ale jen k vážným zájemcům a to rovnou s připravenou smlouvou. Trochu mi to připomíná šmejdy s hrnci... Proto bych se tady dovolil zeptat, jestli někdo nemáte nějaké zkušenosti v této oblasti, případně můžete někoho doporučit, kdo by byl skutečně schopen zhodnotit situaci, navrhnout optimální řešení a pak zajistit realizaci vč. vyřízení dotace.

    Díky.
    ROZI
    ROZI --- ---
    Ahoj,

    potřeboval bych poradit. Chystám se sestavit ostrovní solární systém na chatu. Použití cca duben - konec září. Současně na chatě řešíme běžné svícení a dobíjení mobilů pomocí 110 Ah olověné trakční bateria a měniče na 220 (tzn. po chatě už to máme roztahané).
    Letos chci přikoupit solár a dobíjet baterku na chatě, ať to nemusím tahat pořád domů. Představa je, že k tomu přihodím i nějaou autolednici, aby se mi nekazily potraviny.

    Koukal jsem na monokrystal 340 Wp. (asi tenhle Amerisolar).
    K tomu si představuju nějakej Mptt regulátor 12/24V, 30A, vstup 100V (asi tenhle EPsolar).
    Svítit na solár bude převážně během dopoledne až pozdní odpoledne. Víceméně přímo, takže si říkám, že to využije potencílál monokrystalu. Výkonově mi to přijde jako overkill. Časem je v plánu obměnit baterii (až stávající umře).

    Cílem je: dosmrkat přes den baterku, nabít mobily, notebook a chladit 60L autolednici lednici.

    Počítám s tím, že mobily, svícení a ntb pojede na stávající rozvod 220, měnič mám. Pro lednici bych natáhl novou 12V dvoulinku.

    Dává to smysl? Nebo něco přehlížím?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: poslední dobou slýchám hodně stížností na Dražicke bojlery. Možná bych se poohlidnul po jiné značce
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hlasim prvu zavadu na elektrarni - Drazice v kupelni nejako divne chrcali pri ukladani prebytkov, pozeram, ze kontrolka je akasi zarosena a spod ovladacieho panelu prechcava voda, tak som to odpojil od stavy a odmontoval vrchny kryt, v ktorom sa kupali kable vo vode, tak som to odsal, ale vyzera ze je praskle niekde tesnenie toho topneho telesa a presakuje voda z nadrze nahor, ked je ohriata a je tam vacsi tlak

    je to ale skor na zasah topenara nez firmy co instalovala panely :)
    FRANCIMOR
    FRANCIMOR --- ---
    Kupoval jste někdo Lifepo4 baterky z Číny?
    Jestli máte kladně zkušenosti po tom co jste ty baterky otestovali, tak prosím se podělte o zkušenosti a případně doporučení.
    Klidně se podělte I o negativní zkušenosti.
    Chci si teď pořídit lifepo4 battery bank. Preferuji rovnou celé páčky od 300Ah nahoru
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Nejake firmy uz to ponukali ale prakticky som zatial toho moc nevidel, kazdopadne konkurencia bude tlacit ceny dole, takze jen houst

    Tondach začíná v Česku prodávat solární tašky
    https://www.hybrid.cz/tondach-zacina-v-cesku-prodavat-solarni-tasky/
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Firmy investují do energetické bezpečnosti Česka, staví fotovoltaiky
    https://www.hybrid.cz/firmy-investuji-do-energeticke-bezpecnosti-ceska-stavi-fotovoltaiky/
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    LORD_DE_SEIS: ...kus vysiel na 2,2$ ...budem to bodovat na cnc bodovacke ;oD
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    CYBERHIPPY: na kolik vyjde jedna v tomhle počtu? to si docela zaboduješ :) nebo máš nějakej lepší technologickej postup
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...takove to, ked dorazi 1000ks Lifepo4 ( 9600 Wh ) ;oD
    ...bude nova baterka do solarnej elektrarnicky ;oD


    3.2V 3000mah

    Model: 21700-3.2V 3000mah
    Battery type: Lifepo4 battery cell
    Typical capacity: 3000mah
    Nominal voltage: 3.2V
    End-of-charge Voltage: 3.65 V
    End-of-discharge Voltage: 2.0V
    Standard charging current: 0.5C
    Standard discharge Current: 0.5C
    Max continuous discharging Current: 3C
    Internal resistance: <20mΩ
    Cycle Life: ≥3000 times
    Charging Temperature: 0~60 °C
    Discharging Temperature: -20~ 60°C
    Size: 71.8*21.4mm
    Battery weight: About 65g

    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    VW ID. Buzz review: 0-60mph, range & CRASH-tested 😱
    https://youtu.be/6eYM0gWHBAE
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vcera som pokoril hranicu 10MWh vyrobenej elektriny, tak nejako som to prepocitaval na rocnu vyrobu Dukovan a vyslo mi to, ze tam sa tolko vyrobi v priebehu 20 sekund
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    JADR: Kdysi to dělali v obchodě s bateriema v praze na žizkově pod tunelem. Ale léta jsem tam nebyl...
    JADR
    JADR --- ---
    Resp by to chtělo nějakou diagnostiku, ale na to nemám zkušenost
    JADR
    JADR --- ---
    VINC: píšou nějaký články co používá Tesla, ale dovnitř se asi nedostanu
    VINC
    VINC --- ---
    JADR: nevim co bude uvnitř za články, může být špatný jeden článek nebo i to BMS. Jak moc dobře je to zadělaný?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam