• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    GASPODA: proč bys ten mínus pól zemnil?
    XTALIBAN
    XTALIBAN --- ---
    GASPODA: za me zemnit, jestli si to dobre pamatuju tak to pomaha proti nejake degradaci panelu ...
    GASPODA
    GASPODA --- ---
    Zemnit relativne malou ostrovni FVE (12V, 2200W menic) na minus pol nebo nezemnit?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zrovna ako som toto postol tak mi poslal EON liebesbrief, ze mi zvysuju cenu z 1895 na 3080 za MWh od 1.8.2022 :) tak som si spravil taky myslienkovy experiment vzhladom na to ze som vcera tankoval plnu za 3000+ a zene som si posteskl, ze kedysi to bolo 1900

    na plnu nadrz za 3000 najazdim tak 600-700 km podla stylu jazdy
    na 1MWh elektriny za 3000 s EV by som najazdil tak 5000 km pri spotrebe 20kWh/100 co je taka priemerka u tych mensich SUV/CUV

    ;_;
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Jo takhle ... ja myslel, ze lidi, co pouzivali obnovitelne zdroje, museli platit nejaky extra poplatek :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: no jeje, uz dlho, a platia to aj samotni solarni baroni, akurat je to od mnozstva, takze to tak neboli

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Eh? On byl nejaky poplatek za obnovitelne zdroje???
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vláda ruší poplatek za obnovitelné zdroje: Vláda zruší pro firmy a domácnosti poplatek za obnovitelné zdroje. Opatření bude platit od října a celý příští rok. Rozpočet to vyjde na 23 miliard.

    a jeje, na co teraz budu ludia nadavat, ked uz to nebudu "dotovat tym solarnym baronom"? :)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...nainstalovany pridavny zasobnik na teplu vodu ...pre ukladanie prebytkov z fotovoltaiky do teplej vody ;oD

    P0L0US
    P0L0US --- ---
    Ahoj lidi, zabývám se otázkou nabíjení 12V trakčních a 24V trakční baterie ze 48V lifepo4 baterie, která má zajištěné kvalitní dobíjení a ochranu.

    Jedna cesta je přes měnič 48->220V a nabíječky 220V->12V a 220V->12V. Ale pak padá účinnost a je tu zbytečně moc zařízení a tedy rizika poruchy.

    Další potenciální řešení je DC-DC měniče 48-12 a 48-24 (např. TR) na nabíjení baterií, ale tím nezařídím kvalitní vícefázové nabíjení.

    Nyni otázka:
    Napadlo mě tedy použít místo DC-DC měniče 12V/24V MPPT solarni regulátory napájené místo solary onou 48V baterií.

    Napadá vás někoho duvod proč by to nešlo ?

    Napadá nekoho jine řešení?

    ‐---------------

    Proč 48, 24 a 12 systémy najdenou ? Protože není jednoduše možné se zbavit všech zařízení jednoho napětí a ani není možné nahradit jednu z baterií pouhým DC-DC měničem. U 24V kvůli vysokým odběrům blížícím se 2kw a vhodnosti zálohy nezávislé na hlavním 48V systému. U 12V kvůli zákonné povinnosti záložní baterie nezávislé na ostatních.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...inspirace...
    MY INSANE 100% SOLAR CAMPER | Fossil Fuel Free VANLIFE | Electric Vehicle VAN TOUR
    https://youtu.be/QLymFLM1Xgk
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: tak dej do něj co jde a věci ohledně DC strany (odepínace, prepetovky) dej do malyho rozvaděče ke stridaci
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: dával jsem nový, takže tam je velká rezerva
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: to máš v domovním rozvadeci opravdu minimálně 20+ pozic aby se ti tam všechno vešlo?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    MJUGEN: ok, to si najdu, díky.
    WARBABY8: hybridní
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: zapomněl jsi napsat jestli se jedná o síťovou nebo hybridní variantu.
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    LINKOS: cívky jsou umístěné na každé fázi, měří spotřebu zařízení, které jsou za nimi a podle toho měnič dodává výkon. Co je před nimi měnič nevidí, neco co nebude napájeno FVE. Podívej se na Smartmeter, tam je to vysvětlený a připojení to je dva drátky na kroužek cívky ke smartmeteru a ten datovým kabelem do měniče
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    MJUGEN: jo, to rozdělení dává smysl, určitě to bude přehlednější. Ty měřící cívky mají být konkrétně na čem a co to vyžaduje za propoj?
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    LINKOS: čistě teoreticky je lepší mít zvlášť rozvaděč AC a DC, měnič je stejně zapojený paralelně k baráku a kabely z FV musí jít do měniče, kde se rozpojují (u mého GW) otočným vypínačem (kvůli oblouku); takže bych to udělal z FV rovnou k měniči, kde může být malý DC rozvaděč, pokud to bude nutné a pětižíly pro AC natahat mezi rozvaděčem a měničem, otázka je, kde udělat měřící cívky
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Dělám přípravu na soláry. V domovním rozvaděči mám místo na všechno co by mělo být potřeba, i na přepěťovky apod.
    Ted otázka jestli to táhnout od panelů k místu kde budou baterky a měnič, což je tak tři metry od domovního rozvaděče a až odtamtud to táhnout k rozvaděči, nebo nejdříve do domovního a až pak k měniči. U domovního rozvaděče bych chtěl mít možnost rozpojit panely nějakým stop tlačítkem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NIMBUS: no, těma "ušima" nějakou plochu získaj, a stejně si ty karavany obvykle vozej různý stříšky proti dešti a slunci, takže mi to přijde celkem chytrý.

    problém kempování ale je, že ideálně chceš stát někde ve stínu, ne se pražit pod přímým sluncem. idea je to tedy moc pěkná, ale spíš někam do severkých zemí, výkony to ale naopak bude dávat nejlepší ve středomoří. ale tam pod tou střechou nebude příjemně, takže fakt leda přes den od toho utéct.

    pokud se dají uši rozložit při parkování i bez zvednutí stanu, může to být docela praktické.... prostě popojet, pak 2h parkovat...
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    XCHAOS: včera jsem koukal na video s panem Krytonem
    World's FIRST Solar Powered Campervan!
    https://youtu.be/4vHuldVlpFA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam