MMORT7: Já mám tu výhodu nad tebou, že si mohu vybrat jestli si vyberu "odborníka" a nebo si to mohu vyřešit sám. Navíc mám nad tebou jednu velkou nespornou výhodu a to je ta, že toho odborník alespoň trochu lépe poznám, protože nejsem až zas tak moc mimo mísu. Je to moje volba že to chci řešit sám, protože mě to baví a rád se naučím něčemu novému. Jestli něco nemám rád, tak je to trávení věků na hledání odborníků. Protože je to často zdlouhavé a marné. Navíc se mi to hodí v místech, kde se prostě musíš spolehnout pouze na sebe.
A tam jsou ty tvé auta úplně k ničemu, protože to auto se tam dá tak leda shodit se skály :-D Což se mi mnohokrát vyplatilo, že si auto mohu dát dohromady sám i hluboko mimo civilizaci, kam se pomoc jen tak nedostane.
Navíc mi mé spalovací auto dává i ekologický smysl. Dodávka (střední Ducato) na mých cestách žere pod 6l/100km. To ty dnešní kousky už prostě nedají.
MMORT7: Rosný bod si spočítat umím (2d model), ale přiznám se že k tomu používám program vytvořený někým jiným. na 3d model jsem zatím nic nenašel. Pro mě je důležité, že já se ve svých návrzích umím té kondenzaci v k-ci vyhnout úplně.
Ale jinak té tvé větě: "Třeba stavař očekává kondenzaci vody vlivem rosného bodu ve vatě, protože je v ní vzduch s tedy i vlhkost (a umí spočítat i roční bilanci), ale něčeho tu kondenzaci ve dřevěných ve kterém není vzduch s tedy ani vodní pára." se přiznám vůbec nerozumím, protože to není moc česky a nebo ti někde něco vypadlo. Ale jen pro tvou informaci dřevo obsahuje vzduch a pojímá vodní páry. Nemůžeš s ním pracovat jako s homogenním materiálem. Ale to ti jistě nějaký tvůj odborník vysvětlí (nebo se o to může alespoň snažit).
Tímto bych se rád vrátil k tématu protože dost od tématu vybočuješ. pokud se se mnou chceš relevantně bavit o kondenzaci a rosném bodě, nemám problém, ale v místnosti k tomu určené.