MARASAN: Nutne nemusi, to je spis jednoduchy ekonomicky reseni. Elkovy sloupy po obvodu splni ucel stejne. A bavime se v silne teoretickym pripadu s nouzovym heliportem (viz niz) na tocce, ktera muze mit technologicky nejmensi pripustny polomer 20 metru a uz tak by to nase dlouhy saliny brousily jak svina. Takze otocky jako novej Technologickej park maji 25m+ polomer, Komarov taky tak.
Budme tedy teoreticky velkorysi a udelejme tam 50m prumer vnitrni a 60m vnejsi. Kolejiste ma v dvoukolejnym provedeni sirku 10m. Pokud nedokaze pilot pristat na kruhu s prumerem 50m, tak nema v tom Eurocopteru co delat, protoze by nezvladl pristat ani na heliportu Nemocnice u sv Anny, kterej ma 26m prumer a samozrejme ani na heliportu na bohunickym urgentnim prijmu, kterej ma 25m kdyz zapocitas i ochrannej vyplet kolem.
Pricemz pred tou budovou hematologie je k dispozici misto na minimalne 70m tocku a pri uziti i prostoru silnicnich bloku jako dela soucasna uvrat klidne na 90m tocku.
Ale proc tak slozite - rovnou tam narvem 1:1 tocnu, ktera je u ustredniho hrbitova, protoze se to lehko prekopiruje. At se tam pekne toci a vystupuje. A ten heliport udelame kurva poradnej, zvednutej s postranicema... a uplne vklidu se vejde vedle:
Vsechno je to proste vykopirovany ve stejnym meritku.
Je tim debata ukoncena dostatecne fakticky? To, ze na tom miste s nastupistema porad zustava more prostoru pro autobusy a trolejaky snad jde pochopit taky.