• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    AKA_THE_A: v pohode, nemam zadne problemy, jen me zajimalo, co je z hlediska "dat" lepsi, pokud prepokladame, ze chceme data ze souboru dostat do DAC v nezmenene podobe
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    FURYAN: to už je poněkud těžší...
    TAS1020B tam nejspíš funguje jen jako USB->I2S převodník, takže přepočet možná probíhá už v SW přehrávači (podívej se jak máš nastavenej jeho výstup)...
    Na SW přepočtu nic špatnýho neni pokud je udělanej dobře (ale je lepší se mu úplně vyhnout :D), problémy nastávaj když to nestíhá, pak je potřeba HW řešení.

    Pokud máš něco v 192kHz tak přepočet rozhodně probíhá, protože S/PDIF oficiálně podporuje jen do 96kHz. S největší pravděpodobností tě ale ořezává sám přehráváč.

    Pokud bys chěl definitivní odpověď, musel bys provést měření kdy (a jestli vůbec) S/PDIF přepíná frekvenci nebo jede napevno.
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    AKA_THE_A: Jasny, to je mi srozumitelny. Otazkou tedy zustava, co je pro "mene deformovany zvukovy vystup" lepsi. U toho matrixu pisou, ze se "automaticky prepina vzorkovaci frekvence" (tomu "automaticky" moc nerozumim - pokud je audio ve flac, ma 44,1kHz, nebo je to treba SACD rip s 196kHz, ten prevodnik neco prepocitava? Rekl bych, ze ne... )

    Takze digital out s vlastnim DSP nebo digital out s sw?
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    FURYAN: to dělá OS sám, u Win to byl sndwol32 (jak se to jmenuje u věcí novějších než XP netušim), obecně levný zvukovky nemaj vlastní DSP, neni ani třeba, BFU stačí SW mixování a kdo chce lepší musí platit ;-)
    To zařízení jako takový je jen převodník...
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    (tedy jako nejake drivery v OS jsou stopro, jinak by to neslapalo vubec - pisou k tomu jen to, ze je to "ze strany vsech OS podporovany audio standard")
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    AKA_THE_A: softwarove myslis jak? To zarizeni nema zadne drivery - nebylo k nemu ani cd, ani manual - pripojis ho k pc (linux, windows, tablet, to je fuk), objevi se jen dalsi zvukovy vystup, ale nikde zadne nastaveni, nic...
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    FURYAN: pak je to jasný, Xonar by si všechno měl míchat ve vlastnim DSP, Matrix to provádí softwarově...

    A abych tomu Matrixu alespoň něco pochválil, tak to elektrický oddělení S/PDIF :D
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    AKA_THE_A: v tom matrixu "nic" neni:
    - TAS1020B professional USB interface chip
    - DIT4096 digital audio transmitter chip
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    FURYAN: Xonar má vlastní DSP, o tom Matrixu neni info* (ale nejspíš nemá) ;-)

    *můžeš to otevřít a vyfotit součástky...
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    Hm, on je to nejspis jen psychosomaticky "problem"
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    mel jsem doted pripojeny "digitalni" zvuk z PC pres zvukovku Asus Xonar s optickym vystupem, pod linuxem (Openelec s XBMC), kde (jak predpokladam) nedochazi k zadnym "upravam" (nejaky ty ekvalizery a jiny drtice zvuku). No a protoze ted v nove skrini mam komponenty dal od sebe, nemam tak dlouhy opticky kabel, musel jsem sahnout po "nahradnim reseni", kterym je Matrix USB DAA, ve kterem jsou dva cipy, jinak nic a pripojil to koaxem do DAC.

    Uz jsem asi paranoidni, ale zni to jinak. A ted je otazka, proc. Bud jsem "malo znaly" a ten xonar preci jen nepousti cisty digital ven a dela nejaka "vylepseni" a nebo ten "usb DAA" je az takovej shit? (http://www.matrix-digi.com/en/products/5/index.html) A nebo neni shit, jen proti xonaru to pousti "ven" skutecne tak jak je, a je to na hovno uz v "datech"??
    MATT
    MATT --- ---
    MATT: udajně Kubotek Haniwa, ale na strankach jsem to nenasel, ještě maj další
    TOP Page - HANIWA Audio
    http://www.kubotek.com/haniwaaudio/index.html

    Low Range : 12" Cone Woofer
    Middle Range : 3" Compression Driver
    High Range : Mg Ring Tweeter
    Recommended Cross Over : 350Hz / 15KHz
    Dimension (HxWxD) 1,300 x 860 x 600 mm


    http://www.kubotek.com/haniwaaudio/product/large_sp/Speakers_leaflet.pdf
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    MATT: bjutyfl
    MATT
    MATT --- ---
    co tyhle kvakadla? ;))

    HONCKA
    HONCKA --- ---
    TEDDYBEDDY: komplet urcite, ja myslel akorat interface, jestli vis o nejakym, tak prosim sem hod odkaz, ja se rad podivam. Zatim co jsem videl, jsem myslel, ze top v digitalu jsou protools hd ktery zacinaj na nejakejch $2000 a vyssi rady maj navic akorat vic io
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    HONCKA: Nemám vůbec představu, co myslíš jako " profi" za 10 nebo za 50. Já mluvil o vybavení echt profi nahrávacích studií, tam to asi bude na 10k- 50k € začínat, tozasjó.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AKA_THE_A: Tak jasně. Třeba v lowendu fíčíš na max. možné vnímané úrovni s ajpódem, mp3 a špuntama, prostě žiješ nóó :o)
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    TEDDYBEDDY: něco mi řiká že dostat se na stejnou vnímanou úroveň bude s digitálem levnější, a to hned v násobkách ceny...což ostatně ceny čistě digitál či naopak analog náhravacích studií dokazujou ;-)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Spis je problem v tom zdroji signalu, ze kvalitativne ti ten digital prehraje stejne profi zvukovka za 10 jako profi zvukovka za 50, akorat ta za 50 ma 16in/out a ta za 10 ma 4in/out
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AKA_THE_A: Digitální mastering profesionálního studia není v posledních- řekněme 15 letech až takový problém. Problém je to pak v nějaký rozumný kvalitě přehrát doma.
    Teda pokud nemáš na přehrávání doma tu samou nebo podobnou strojovnu jako ve studiu ale komponenty řádově za 10ky tis. Kč dostaneš vždy lepší kvalitu z toho vinylu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam