• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      TEDDYBEDDY: Oprava- potlačený lichý harmonický samozřejmě.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Logany jsou na tom subjektivně dynamicky líp než Magnepan nebo Quad. Dokonce i při menších/ středních hlasitostech neserou, akorát ty vůfry nastupovaly až od středně vyšších hlasitostí. Ale furt tam byl slyšet ten rozdíl mezi projevem dynamickýho repráku a fólie. Tenhle vopruz jsem nikdy nepřekous.
      Moderní DSP s tím už umí dobře zacházet, jsem optimista.

      Od dob Prodigy jsem jim ale nevěnoval pozornost, páč v přímým srovnání s dobrejma klasickejma bednama stejný cenový kategorie mě nikdy netáhlo se k nim vracet. Každopádně maj svý kouzlo v tom celoplošným jakoby 3d promítání zvuku. V tom fičej na levelu špičkovejch monitorů a s dobrou nahrávkou jdou možná ještě dál.

      "Realismus" mi osobně může bejt ukradenej, když to bude hrát hezky a ty rezonance budou v segmentu "neprudí", tzn. potlačený sudý harmonický.
      MATT
      MATT --- ---
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      VOZKA: koho zajima realisticnost, kdyz ma doma high end, narozdil vod tech smucek, co na to poukazujou?
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      Manipulace s fází na subech a DSP jsou super - imo to může (kromě zmenšení vlivu místnosti na cháru) trochu vyhladit změnu směrovosti okolo dělící frekvence a tím snížit slyšitelnost toho, že se přechází z elektrostatu na dynamickou uzavřenku. Zrovna Déčkovej zesík přímo u měniče taky afaik skutečně výhody přinést může.

      No ale k tý zábavnější věci: zajímalo mě jak to vypadá s měřením, a hlavně jak je to s těma odrazama v místnosti u Neolithu vs. menších (ale stále v absolutním měřítku velkých) Loganů, protože všechny tyhle panely mají samozřejmě extra úzkou směrovou charakteristiku vertikálně i horizontálně a většinou platí, že čím větší měnič, tím silněji směruje. Směrová měření neolithů ani ESL 13A/11A jsem nikde nenašel, ale zato jsem našel měření Renaissance ESL 15A, které:
      a) dle očekávání potvrzuje úzké vyzařování
      b) patří k nejhnusnějším měřením, jaké jsem u beden za 25k USD viděl :))

      Je mi jasný že trochu objevuju Ameriku a to že elektrostaty silně trpí na rezonance je celkem známá věc, ale tady je to tak hezky vidět a určitě sem občas nakoukne i někdo, kdo se s tím ještě nesetkal:

      Bezodrazové měření frekvenční charakteristiky panelu (modře) a wooferu (červeně)


      Odezva měřená v ose (černě) a horizontálně mimo osu, odstupňováno po 15° (tj. 0° - 90°)


      Odezva měřená v ose (černě) a vertikálně mimo osu směrem nahoru i dolů, odstupňováno po pouhých pěti stupních (tj. -15° až 15°)



      Pokusím se předejít debatám na téma "a kolik elektrostatů jsi slyšel, ty nulo?" - zvuk elektrostatů se mi většinou líbí, i když realistický mi většinou moc nepřišel, hlavně kvůli dynamice. Je ale rozhodně relevantní posuzovat nejen jestli je zvuk beden líbivý, ale i jestli je realistický, a z toho pohledu budou tyhle bedny dost katastrofa.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Expression ESL 13A will be available in eleven finishes. Pricing starts at $14,995 per pair (US) and will start shipping in Fall 2016.

      Impression ESL 11A will be available in eleven finishes. Pricing starts at $9,995 per pair (US) and will start shipping in Fall 2016.

      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Hele, odpoledne jsem byl u compu, ale ted mi nejak dosel elan :) Rekneme, ze cokoli.

      Kompenzace mistnosti je fajn. Ma svy mouchy jako vsechno. Ja ted provozuju hifi v loznici, uz mam toho malyho Teaca, je to pecka.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Menší repráky blízko u sebe, menší ozvučnice, menší kysna, obvykle dál od podlahy i od stropu, atd.

      No slyšel jsem DSP poladěnou cháru na Devialetu. Nastavuje se to přímo na zesu na konkrétní tip beden ( přednastavenej preset, žádný ruční equaly na ucho). A právě na těch Neolitech to fungovalo náramně.

      Další věc jsou ty vestavěný zesy. Ikdyž jsou to Déčka, tak to vynechání kabelu obvykle pomáhá jaxviňa. Spousta aktivních monitorů díky tomu hraje o třídu, dvě vejš. Což je třeba i případ i těch malejch Klipschů tady [ TEDDYBEDDY @ HIFI & TOP AUDIO ]
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      A malej reprak nema odrazy a velkej ma odrazy? Jak se to stane?

      Anyway, Logan ma dalsi maly bedny. Za me: to je toho.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Ne, to nebyla výzva k opakování tématu jak si vyrobit přetlakovou komoru. Vše podstatné už bylo řečeno. Mně doma osobně bohatě stačí basyvod 30Hz, hlavně čitelný, bez dumdum efektu a 90 dB čistýho akustickýho pole bez xnásobnejch odrazů a zkreslení typickýho pro nadměrnej repronábytek v malejch cimrách ;)

      Logany aspoň vyzařujou spojitě vejšky i středy. Esi k tomu poladěj i ty basy- sláva.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Určitě.
      Asi se ti nebude chtít rozepsat proč, co?
      Jakože... třeba... Neolith v 30 m2 při nějaké normální hlasitosti vs. jedna tady z těch menších věcí ve stejné místnosti při stejné hlasitosti... Neolith průser (proč) vs. malá věc dobrý (proč)? To by bylo zajímavý se k tomu dostat.

      Neolith 12" basák dopředu a 15" dozadu, největší tady z těch malejch beden 12" dopředu i dozadu... taky menší panel = větší výchylka repráku i panelu... a to je teda jakože dobře. Velká výchylka je lepší než malá výchylka... protože zkreslení velkejch membrán vlastně, tyjo, ajo... pomalý velký membrány, cajk.

      No ale jakmile zvětšíš místnost, tak při stejné hlasitosti najednou ten velkej reprák už... nevadí? Se nějak zrychlí ten reprák, když mu dáš větší místnost? Najednou to nevadí?

      Já tomu nerozumim :/
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Právě ten DSP s měřícím mikrofonem a intrgrovaný zesy by tomu mohly dát smysl. Neolithy extra prima v 80m2. Do 30m2 obejváku nesmysl.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      TEDDYBEDDY: Dyť je to to stejný jako Megalith, ten má akorát větší basáky a blánu. Toto je pro běžný lidi, zmenšený a zhoršený. A je tam ta elektronika pro mikrofon, ok. Ale princip basů je identickej s Megalithem, ne? A ten's necenil. Se ti to líbí, protože je to... menší? Nebo maj líp zpracovanou propagaci?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      No ale vypadá to dobře. Zdá se, že loganovci jsou si dobře vědomi nejslabšího místa svý konstrukce a na basech řádně zapracovali. Jsem na to zvědavej..
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      To je v pohodě :) Ono to v celkovým kontextu drží pohromadě :)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Budiž. A proto mám tebe, abys uvedl věci na pravou míru ;)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Tak tak, ale není to ani náhodou isobarické zapojení. Beddy zase nedával pozor. Hyperaktivita zvítězila.
      WRONSKI
      WRONSKI --- ---
      (Přesněji řečeno s řízeným fázovým posuvem: "... phasing the woofers a specific way...")
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      TEDDYBEDDY: Eh. A všiml sis, že to nemá s fázovým závěsem nic společnýho, že to jsou dva basáky v separátních komorách zářící ve fázi, tj. bipól?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Jen čekuju tvé nově nabyté znalosti v oboru fázových závěsů. Správně hochu, používá se to a funguje to :o)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Fazovej zaves znovu zasahuje.

      A to vis, ze se to normalne pouziva, ne? Ze to nevymyslela ani firma Logan, ani Totem, ani ty.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam