• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    Chces mi rict, ze sis vyzkousel, ze na jednom optickym kabelu to hraje lip jak na jinym? Vsadim svoje B&W 800N, ze to nepoznas. Vsadim je dokonce, ze to ani na kvalite zvuku nezmeris. Na jakymkoliv aparatu >200K, jak sam pises.

    Pokud si za tim stojis a navic me oznacujes za blba, tak do toho pujdes...tak co vsadis ty?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Jo, ale. Na jednu stranu často mezi bednami samozřejmě slyším rozdíly které bych čistě podle měření určitě neodhadl, ale na druhou stranu nikdy jsem neslyšel bednu, která by (podle mě) fakt dobře měřila a přitom fakt dobře (i když ne dokonale) nehrála. A občas se jenom zvukové vlastnosti schovávají v měřeních, ve kterých by je člověk nečekal. To že subjektivní dynamika koreluje s užším vyzařováním mnohem víc než třeba s čistě vypadající impulsní odezvou zpětně dává smysl, ale když jsem to zjistil, byla to pro mě fakt haluz.
    SVANC
    SVANC --- ---
    TEDDYBEDDY: Když už si mě bereš do huby... Občas sem mrknu, ale nekomentuju. Bavit se s naprostým debilem - a ty nic jiného nejsi - je totiž naprostá ztráta času.
    Jen naprostej debil totiž může pronášet věty typu, že rozdíl mezi XLR, RCA nebo SPDIF a toslinkem je "na velkým kvalitním apci jasně slyšet" :D
    Tak se tady zas měj...
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Jasně, když jsou středy špatný, je všechno špatný. K tomu měření, ano, je to nejefektivnější způsob vývoje, ani to jinak dělat nelze. Na druhou stranu, najdeš desítky beden se velmi podobným protokolem, a přesto třeba jen jedny "hrají", tak, že tě to baví. Nejde změřit úplně všechno.

    Já posledni dekádu, finálně ladím své aparáty na level sluchátek AKG 701. Samozřejmě, kupuju hotový výrobky, takže ladím periférie, tzn. akustiku místnosti, rozmístnění , stojany, kabely, ad.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ENGUMAZ: Pro pobavení, tenhle širokopásmáč který používají bedny Gravelli za 200 000 Kč jsme v našich bednách zvažovali taky a zavrhli ho, protože nám nepřišel dost dobrý :)). Ale je možné, že některé jeho nedostatky kompenzují pomocí DSP a celkově samozřejmě hrají líp protože jim basy vytváří aktivní sub, zatímco nám kvůli ceně jen něco jako transmission line.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: Samotné desky z Číny, osazování nějakou dobu byla manufaktura, další řada už je osazená v ČR normálně automatizovaně - nejsem si jistý jestli už je to hotové nebo jestli se teď ještě pár kusů dělalo ručně, výrobu zesilovače řeší znalejší a zručnější kolega, já na smd součástky nemám dost šikovnosti ani tréningu :).


    TEDDYBEDDY: Nepracoval jsem způsobem přibližování se konkrétní referenci - protože je to hodně specifický typ konstrukce, tenhle typ práce není praktický, bedny totiž interagují s místností jinak než drtivá většina ostatních a přímé srovnání je obtížné. Dlouhodobě se spíš snažím pracovat s měřením a reflektovat jak se různé subjektivní vlastnosti zvuku projevují na objektivním měření, je to konzistentnější a rychlejší. Jedna konkrétní reference, které se snažím celkovou kvalitou zvuku vyrovnat (s tím že něco je lepší a něco horší), jsou studiové monitory od Genelecu - k jejich zvuku mám sice dost výhrad, ale v té cěně 20-30k je beru jako takový kvalitativní standard kterému by se měla dobrá bedna vyrovnat.

    A specifická věc, kterou se od většiny beden v téhle ceně ty naše liší bez ohledu na konkrétní srovnání, je kvalita středového pásma - rovná frekvenční i fázová charakteristika, žádný bordel na směrovosti ani ve vertikální ose, bodový zdroj, díky umístění u/na zdi a směrovosti na výškách žádné odrazy ode zdi za reprobednami. Tohle nabízí minimum různých konstrukcí bez ohledu na cenu, proto je přímé srovnání těžké - blíží se tomu některá dvoupásma používající koaxy, ale i tam jsou rozdíly. Je to konstrukce, která v téhle ceně nabízí hodně nadprůměrně realistické středy a podání prostoru, přičemž protože za 25k se samozřejmě nedá vyrobit skutečný highend, tak je to vyvážené menší maximální hlasitostí a tím, že pod 48 Hz to skoro nehraje. Je to jeden z mála způsobů, jak bez větších investic dosáhnout docela dobrého zvuku v menší akusticky neupravené místnosti nebo v blbých situacích jako třeba u počítače na psacím stole, kdy i ty Genelecy mají kvůli velkým odrazivým plochám problém.
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Znám a fandím, zajímavá dizajnovka. Seriozně. Máš nějakou představu výslednýho zvuku, předpokládám. Jakou referenci jsi používal k ladění zvuku svých výrobků?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MATT: Ááá- další z party ložitekářů a kvalitního hifi z bazaru do 1500,-. Já úplně zapomněl. Že sem vůbec lezu.
    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: ty smdčka na fotce na webu (obrázek tišťáku pod ZVUK) vypadají jako ručně pájené ... manufaktura nebo si to necháváte dělat ČR / Čína ... ?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Od doby co repráky i vyrábím, tak samozřejmě oficiálně hraju pouze přes ně, protože jsou nejlepší ;).

    Doporučuju spíš si o tom něco nastudovat než opakovat věci cos někde četl na fóru nebo slyšel od jiných uživatelů hifi. Je evidentní, že sice víš o existenci nějakých jevů, ale netušíš co mohou způsobovat, jak se řeší a jak moc jsou v jakých situacích relevantní. Nedokážeš k tématu vlivu libovolných komponent na zvuk říct vůbec nic, místo toho jen plamenně konstatuješ, že jevy jako jitter a základní elektrické vlastnosti kabelů existují (což je pravda, takže gratuluji), přidáš pár urážek a obvinění z toho že nikdo z nás skutečnou sestavu neslyšel a předstíráš (nebo si i myslíš?) že to celé je argument. Není, neříkáš vůbec nic.
    MATT
    MATT --- ---
    TEDDYBEDDY: siderické kyvadlo říká, že jsi debílek :D ověřit si to může každý!

    btw: S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a type of digital audio interconnect used in consumer audio equipment to output audio over reasonably short distances. The signal is transmitted over either a coaxial cable with RCA connectors or a fiber optic cable with TOSLINK connectors. S/PDIF interconnects components in home theaters and other digital high-fidelity systems. wiki
    aspoň tu terminologii bysis moh dostudovat ;))
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ROMANICAK: Jsi blb, já nemusím na nic věřit, já jsem si to prostě ve studiích a doma vyzkoušel. Přitom abys nebyl blb, můžeš udělat úplně to samý, čili vyzkoušet si to.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: A na co doma hraješ po těch letech mudrování tady?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    15 let se tady řeší problematika jitteru, RLC charakteristiky kabelů a specifika přenosu digitálního audia (ne není to stejné jako data). Na téma jsou publikovány stovky článků.

    A teď stejná parta joudímírů ignoruje i rozdílnou jakost optických vláken a ztráty, způsobené vnitřními odrazy a lomy paprsku.( hledejte/ nastudujte). Mmch. samotnej toslink je zastaralá technologie a neznám nikoho soudnýho s aparátem >200k, kdo by ho používal namísto kvalitního XLR, RCA nebo SPDIF, protože prostě z těchto možností hraje nejhůř a na velkým kvalitním apci je to jasně slyšet.

    Zaplaťpánbu už vocud vymizel ten DiY blb, co tvrdíl, že úplně všechny zesilovače hrajou stejně. Pochopitelně, když všechny propojoval pvc dvoulinkou. A esi se na tý dvoulince nevoběsil, tak žije dodnes :D
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Jako u koaxu chápu argument že nekvalitní kabel může teoreticky rušením z venku ovlivňovat jitter a tudíž výkon DACu, i když i pak bych spíš vyhodil do popelnice DAC než řešil kabely, ale u toslinku to je fakt nesmysl.
    BATOO
    BATOO --- ---
    TOSlink = svetlo = porad stejny. Jako pise Romanicak.
    Budto je a nebo neni. Neexistuje neco jako je, ale horsi (na normalni vzdalenost co ostatne toslinky jsou).
    Jedina vyhoda tlustych (radoby vicekvalitnich) toslinku je ta, ze to tak snadno nezlomis.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    Nejsou to zadne nuance, nejsou slysitelne nikde, za to dam ruku do ohne.

    Kazdy switch a veskera pocitacova technika obsahuje ve zdrojich odrusovaci clanek a kazda ta technika ma CE certifikaci, kam mereni ruseni spada taky. Ale hlavne, to tvoje (jejich) "ruseni" jsou stovky kHz a vejs, to je uplne mimo slysitelny pasmo kohokoliv.
    Priklad:
    Analýza rušení napájecích zdrojů
    https://www.dps-az.cz/mereni/id:7652/analyza-ruseni-napajecich-zdroju

    A k tem toslink kabelum - predpokladam spravne, ze mas na mysli optiku? A opravdu jsi tak zmanipulovanej ze veris, ze jeden toslink kabel muze byt lepsi nez druhej? Podotykam, ze se bavime o jednotkach metru vzdalenosti, ne kilometrech (ci stovkach km), kde uz se da mluvit o vlivu cistoty vlakna na kvalitu prenosu.
    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: já třikrát vracel monitor než dorazil kus, který neměnil frekvenci podle umístnění Windows okna na obrazovce ... PC si stavím sám, není už problém vyrobit docela dost tiché, jen poslední krůček k úplnému tichu je hodně náročný

    pračky/filtry vs. zdroje signálu vs. koncové zesilovače, to je téma na dlouhou diskuzi :-)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: Pračky sítě taky, pokud máš kvalitní zbytek vybavení, smysl nedávají. Rozumní výrobci někdy do manuálů píší, že je nedoporučují protože nepřinesou žádný zvukový užitek a mohou omezovat špičkový výkon. Kvalitní (a ani ne high-end) elektronika nemá žádný problém odfiltrovat rušení ze spínaných zdrojů.

    Pískání zdrojů je jiná věc. Ocenil bych bych obchod, který by se obecně specializoval na prodej extra tiché výpočetní techniky. :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam