Kolik stála nová auta v roce 1978 a kolik stojí dnes? - Garáž.cz
https://www.garaz.cz/...-v-roce-1978-a-kolik-stoji-dnes-21000755?dop-ab-variant=8&seq-no=1&source=hp
Na konci roku 1978 stál Trabant v základním provedení 36 500 Kčs. Potřebovali jste na něj tak 14,4 průměrné mzdy. Při stejném násobku dnešní průměrné mzdy by tak stál Trabant nějakých 454 000 korun, tedy více než dvakrát tolik co nejlevnější nové auto na trhu.
Žigulík vycházející ze základů Fiatu 124 se těšil velké oblibě už kvůli tomu, že to bylo ve své době poměrně moderní auto vyráběné vlastně v nejmodernějším závodě socialistického bloku. Verze 1500, což bylo už poměrně slušné auto, stála 72 000 Kčs, což bylo 28,4 průměrných platů. V dnešních penězích je to 894 000 Kč.
Vrchol produkce osobních vozů ve východním bloku byla Tatra (když nepočítáme sovětské vládní ZILy). Luxusní model 613 se ale do rukou běžných smrtelníků již nedostal, byl vyhrazen pouze pro vysoce postavené stranické funkcionáře. V oficiálním ceníku Mototechny z roku 1978 je u Tatry 613 uvedena cena 284 000 Kčs, což byl skoro 112násobek průměrné mzdy. To je stejné, jako kdyby dnes stálo takové luxusní auto 3 530 000 Kč. No, třeba plně vybavené BMW řady 7 s osmiválcem dnes tolik opravdu stojí.