• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    //dobrá galerie

    Foto: Konec obřího Stalina na Letné. Před 60 lety komunisti odstřelili svou modlu - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/foto-uplynulo-60-let-od-likvidace-stalinova-pomniku-v-praze/r~676681c44dff11ed8d680cc47ab5f122/

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SGNLR: Já to znám s hospodou :)

    Praha 3 o tom má tématický článek.

    Kde se vzal na Žižkově Bulhar? | Retrospektiva | Praha 3
    https://www.praha3.cz/aktualne-z-trojky/zpravy/retrospektiva/kde-se-vzal-na-zizkove-bulhar-n1128398.htm

    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BLACKHEAD: pocitove mi to prijde jako nekde na Hajich mezi hlavni ulici k prehrade a ZS K Milicovu.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    N_I: Tenisakovej hokej pred Kontikem, to je znamka punku! :-D

    Ale dost by mne zajimalo, odkud je ta druha fotka... ;-)
    N_I
    N_I --- ---
    OVERWATCH
    OVERWATCH --- ---
    JDAG
    JDAG --- ---
    SGNLR: Když v roce 1875 císař Franz Josef I. prohlásil Prahu za bezpečné město a opevnění bylo strženo, zbyl na křížení ulic Nového Města a vznikajícího Žižkova volný prostor. Někdy v té době se nejspíš objevilo jméno U Bulhara. Možností, jak křižovatka ke svému názvu přišla, je několik. Pravdě nejblíž je příběh jisté slečny Maroldové, která nedaleko provozovala trafiku — malou dřevěnou budku na konci Hybernské ulice. Jak její jméno napovídá, byla příbuznou malíře Luďka Marolda, autora největšího obrazu v Česku — panoramatu Bitva u Lipan. Dílo vysoké 11 a široké 90 metrů vytvořil pro výstavu architektury a inženýrství konanou roku 1898 na pražském výstavišti. Brzy po jeho dokončení se ale nakazil tyfem a v pouhých třiatřiceti letech zemřel. Ještě předtím však stihl pro svou příbuznou z trafiky namalovat vývěsní štíty. Byť na nich byli zobrazeni Španěl a Turkyně, lidem připomínali Bulhary, a tak se začalo místu říkat podle nich.

    Křižovatka se ale možná jmenuje podle hospody. Psal se rok 1900 a kousek od viaduktu, kde už tehdy projížděly vlaky, si jistý František Malý postavil dům. A v něm hostinec, který pojmenoval U Bulhara. Proč? Bylo to kvůli jeho sympatiím s Bulharskem, kde už několik let probíhalo národní obrození. V živé paměti měli lidé tzv. dubnové povstání — krvavě potlačené protesty, kdy Turci pobili na 30 tisíc Bulharů a vypálili kolem stovky vesnic. Nicméně národ balkánských Slovanů i po krvavé lázni hledal dál cestu k nezávislosti na Osmanské říši, podobně jako ten český na rakouské. Češi s Bulhary nejen cítili, ale také čile spolupracovali a pomáhali tvořit nový bulharský stát. Do Bulharska vyrážely tisíce Čechů i Moravanů, kteří se ve své domovině, ať kvůli mládí, nebo nedostatku příležitostí, nemohli realizovat. Do Bulharska se s oblibou jezdilo také „na zkušenou“.

    Kde se vzal na Žižkově Bulhar? | Retrospektiva | Praha 3
    https://www.praha3.cz/aktualne-z-trojky/zpravy/retrospektiva/kde-se-vzal-na-zizkove-bulhar-n1128398.htm
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    FRK_R23: legenda praví, že tam nějakej pán z Bulharska měl řeznictví, a tak je to "U Bulhara". povídala mje babička žižkovanda
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    WACLOSH: jj, vinyl prehrajes i na gramofonu na kliku:) postapo patri elpickum:)
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    MAR_TINA: však voni ještě zapláčou.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Bratislava – Takýto bol Istropolis (1982)
    https://www.youtube.com/watch?v=6maobDyrjTE
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    XMEDA: Protože stojí za prd, hraje to hrozně a za peníze to nikdo nikdy nechtěl, navíc to u nás ani neuměli vyrábět. Já taky nějaký doma asi mám, ale i jako malej si už pamatuju, že to víc skákalo než hrálo na tom gramofonu. co jsme měli doma, co byl prostě naprd a tohle vůbec nedával..
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    MAR_TINA: neznici, poustel jsem si to jako malej mezi Hurvinkama a selakovyma z padesatek na starym gramoradiu a ok :) Byl tam na to i takovej kovovej kotoucek sedici presne na osku, kterym se to zatizilo.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    XMEDA: řešit náklad yna výrobu elpíčka 14 let po startu Spotify je poněkud po funuse :)

    Ty ohebné ruské desky mi táta nikdy nedovolil vložit do gramofonu, že mu to zničí jehlu. Netuším, jestli to byla pravda.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    CHROSTISTKO: Normalni desky maji presny tvrdy matrice + sam material vhodnej na desky neni uplne levnej. Tohle je proti tomu tenka PVC folie co stisknes matricema a kratce ohrejes, vali to rychle. Vetsina mono, presnost jinde, zadny hi-fi, kratka zivotnost drazek, ale na dany pouziti dostacujici. V dnesnich cenach jsi pri 5k kusu u 12" klasickych vinylu nekde ke stovce za kus, tady jsi tak u petiny. Samozrejme se u obojiho hodi, kdyz toho nadelas velky mnozstvi. Jinak dnes se vyrobci desek pomalu posouvaji k PETkam kvuli cene a spotrebe energie, takze se to tak trochu vraci k levnejsi vyrobe, jen trochu lepsi smes materialu a vetsi tloustka.

    btw https://en.wikipedia.org/wiki/Flexi_disc

    +

    http://eva-tone.com/news/index.asp?Action=Read&NewsID=26

    It's been quite a journey. Over 40 years ago, Dick Evans and his father developed roll fed pressing equipment fitted with record stamping dies that could produce thousands of copies every hour. Conventional record presses could make only two hundred in the same time. The vinyl discs sounded amazingly good. And they lasted for hundreds of plays.

    Soundsheets were the least expensive quality recording available. Mono or stereo, one sided or two, it was economically practical to use Soundsheets where recordings had been far too expensive before. Evans created and patented assembly techniques, creating carriers that combined printed matter with the discs. And Evatone provided solutions that allowed Soundsheets to be bound into magazines and books.

    Fueled by this success, Evatone grew from a dozen employees in 1960 to over two hundred by 1982. They could be handled like paper and we're perfect for use in many applications. Millions were bound into National Geographic as editorial, and into Life, Time and as a marketing vehicle in countless trade publications. Million after million were direct mailed into homes in the 1960's, 70's and 80's. McDonalds used over 17,000,000 in newspaper inserts in 1989. Educational publishers Scholastic and Weekly Reader used Soundsheets as early multimedia for the classroom, and the discs were included in Sunday School packets by many of the major Christian publishing houses for over 20 years.
    CHROSTISTKO
    CHROSTISTKO --- ---
    XMEDA: Pokud je cena vkládané přílohy časopisu skoro dražší než sám časopis, nelze hovořit o tom, že je to levné. A mohu se zeptat: Jaký je poměr výrobních nákladů oproti vynilu? Ono obojí bude začínat galvanoplastikama...
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    CHROSTISTKO: Proti vinylu zlomek vyrobnich nakladu.
    CHROSTISTKO
    CHROSTISTKO --- ---
    Floppy Vinyl - Plastinka, Ivan Mládek, Krádež ABC, zpěv počítače, pohádka o Hloupém Honzovi
    https://www.youtube.com/watch?v=B2I444nPqFI&ab_channel=WRAPUCH
    CHROSTISTKO
    CHROSTISTKO --- ---
    XMEDA: Ta cena minimální teda nebyla.
    Vkládaná příloha ABC – gramodeska – 15.číslo – 27.ročník – 1982-83 – Staré časopisy pro děti a mládež v souvislostech
    https://www.detske-casopisy.cz/vkladana-priloha-abc-gramodeska-15-cislo-27-rocnik-1982-83/
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Btw. taky jste nesměli dávat Kolobok, Kartinki (plus jestli ještě něco jinýho russkýho bylo, víc si nepamatuju) do sběru papíru? Resp. do toho co se nosil do školy? Pamatuju si, že u nás na základce to kontrolovali a byl to dost průserový tj. rodiče do školy atd. Naši mý starší ségře museli sběr prohlížet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam