• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    CADDY
    CADDY --- ---
    FILIPSZ: jo, to mě taky napadlo první (tedy po přemýšlení, zda to auto ještě existuje) :)
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    CADDY: na tom aute sedi vlevo Bába!.)
    AAHHWISEGUY
    AAHHWISEGUY --- ---
    L4MA: vysvetlil by mi nekdo, jaktoze je levej odbocovaci pruh na krizovatce na pravy strane?

    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Vysoké Tatry – Múzeum TANAPu (1972)
    https://www.youtube.com/watch?v=4Ka93ZmNu-0
    NOKOS
    NOKOS --- ---
    co ja bych za ne dal!

    L4MA
    L4MA --- ---
    59 super fotek, nehlede na auta.

    Parkování na Staromáku, auta na Karlově mostě. Připomeňte si provoz v socialistické Praze, kdy bylo možné snad všechno - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/zajimavosti-parkovani-na-staromaku-auta-na-karlove-moste-pripomente-si-provoz-v-socialisticke-praze-kdy-bylo-mozne-snad-vsechno-21010944

    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Konec jedné Evropy (1981) | dokument | SD
    https://youtu.be/FE9ND_DYOxQ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto uz tu dlho nebolo, ale ako uvedomely obcan som si pripadal vcera, ked som soferovi autobusu nahlasil, ze ma na zemi pouzitu injekcnu striekacku aj s jehlou :)

    Uvedomely obcan
    https://www.youtube.com/watch?v=RmV0m96DEI0
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    N_I: Ty panely všude si pamatuju. Ani mě v tu dobu nenapadlo, jak ukrutně se vším plýtvalo.
    CADDY
    CADDY --- ---
    CSSR sice uz pomalu konci, ale bozi fotka :)

    N_I
    N_I --- ---
    CROSS
    CROSS --- ---
    XMEDA: abych odčinil svoji hloupou repliku, podíval jsem na wiki a podle ní tam po roce 1936, jak píše HAR4NT, osobní spojení bylo, ale mělo svoje mouchy: Eine Weiterfahrt nach Böhmen war fünfmal täglich möglich, allerdings immer mit Aufenthalten von einer oder mehreren Stunden in Eisenstein. To znamená možná nejkratší, ale ne nejrychlejší, a ani nepíšou, kam na české straně to jezdilo.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    XMEDA: tak to pripadlo risi se sudetama..a pisou, ze teoreticky je to nejkratsi spojnice mnichov-praha, ale ty trate jsou tam hodne prudky, takze se to asi coura a vyhodna trasa to neni...co se tyce preshranicni prepravy zbozi, tak prej maximalne lolalne/regionalne, zadny dalkovy nakladni vlaky tam asi nikdy moc nejezdily. Jina vec bude asi vojensky vyuziti za valky, to bylo mozna exponovanejsi, ale zadnou uzvanenou fanpage jsem k tomu nenasel:)
    HNILOB
    HNILOB --- ---
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    HAR4NT: Behem protektoratu/valky bych to cekal plne prujezdny. Prinejmensim pro reichsbahn bez zdrzeni.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    XMEDA: to je nahodou inspirativni dotaz. Prestoze to nadrazi uz takhle bylo postaveny v roce 1877, tak tam vlastne az do 2006 nikdy zadnej preshranicni provoz neprobihal, coz teda me osobne dost prekvapilo.
    lidi asi dycky prijeli bavorskou nebo tou druhou drahou a prosli celnici a sli cekat na vlak na druhy strane. Pokud to teda slo, ale rek bych, z to asi sice v 1938 bylo taky poradne zadratovany a tuhej rezim, ale bylo to pruchozi/ pouzitelny

    Bayerisch Eisenstein railway station - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bayerisch_Eisenstein_railway_station
    CROSS
    CROSS --- ---
    XMEDA: Už dlouho jsem neviděl takhle citlivé přirovnání socialistického Československa k nacistickému Německu :-]
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    k tématu - probírá tam i co kam jezdilo/nejezdilo před/po 89

    The train station that's in two countries
    https://www.youtube.com/watch?v=JDKKVWEsZCU
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    A jak to tam vypadalo v 1938?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam