• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    BALOSH
    BALOSH --- ---
    AAHHWISEGUY: v tý době ještě nebyly panoramaticky skla do zrcátek a i ty zrcátka byly vo ničem. Pointa je, že ke křížení s tramvají přijedeš kolmo a máš větší šanci ji vidět.

    I dneska s tím má hromada řidičů problém, v Dejvicích jsou 2 známý místa kde si auto nevšimne v zrcátku tramvaj prakticky každej den. Křížení Svatovítská x Wuchterlova nebo druhý Jugopárty x Čínská. - https://twitter.com/PIDoficialni/status/1085100072688336896
    CROSS
    CROSS --- ---
    DRAGON: mám takovej pocit, že podobně to funguje nebo fungovalo na vnitřním okruhu v Moskvě, v některých místech. Tam, kde chceš odbočit vlevo, se řadíš vpravo před provoz přijíždějíci zprava, a když se pak směr rovně zastaví, jedeš spolu s těma zprava. Ale to je zároveň řízený světlama. (A je to teda taky dost na hlavu, a kromě toho ten okruh má třeba 3-4 pruhy každým směrem.)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    CROSS: jako asi to tak bylo (viz ta moje citace z vyhlasky 141/1960), pak jim doslo ze to je kravina, tak to zmenili :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    Dovedu si představit, že ta místní logika je taková, že si odbočující vlevo najede doprostřed křizovatky, tzn. před ústí Vodičkovy, a až mu to provoz rovně (v původním směru) umožní, tak projíždí do Jindřišský, jako kdyby přijížděl z Vodičkovy.

    Ale jako je to slušná kravina. :-]
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    (3) Před odbočením vlevo musí řidič předem zajet co nejdále doleva v pravé polovině vozovky - dovolí-li mu to rozměry vozidla vzhledem k šířce vozovky - a musí dát přednost v jízdě všem protijedoucím motorovým a nemotorovým vozidlům a tramvajím jedoucím v obou směrech; na jednosměrné silnici zajíždí se až k levému okraji vozovky.

    (4) Na křižovatce, kde je to místní úpravou stanoveno, nadjíždí řidič odbočující vlevo před vozidla přijíždějící na křižovatku zprava nebo k pravému okraji vozovky a musí dát přednost v jízdě kromě vozidlům uvedeným v odstavci 3 i motorovým a nemotorovým vozidlům jedoucím z jeho původního směru přímo.
    ZETOR_13
    ZETOR_13 --- ---
    DRAGON: Jo, ta vyhlaska z roku 60 je pomerne soudne napsana. Jsou-li dva pruhy pravy je rovne a do prava, levy do leva. Jsou-li tri, kazdy smer ma logicky vlastni. Jen v jednom jedinem silenem odstavci popisuje a umoznuje situaci z fota. Proto si myslim, ze jde o prezitek. Mozna jeste z dob konskych potahu, co ja vim. Chtelo by to pametnika. Zeptal bych se dedy, ktery tehdy ridil a uz za prvni republiky mel jeho otec auto. Jenze je 20 let po smrti. Babicka sice ridicak z 50. let ma, ale nikdy neridila, takze nejspis nebude vedet nic.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DRAGON: Píšu podobná, ne stejná, boha jeho.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    LOPIK: jako jasne, bude to rozhodne vetsi dopravni prujezdnosti, ale fakt to nedava vubec smysl :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ještě je možný, že tam byl nějakej výrazně větší provoz z Vodičkový skrz Václavák takhle k nádraží (nebyla magistrála..) a doprava po ose náměstí byla minimální, tak to udělali takhle podivně..
    Ani bych se nedivil, že mohla být zvyklost, že v levým se jede a v pravým poskakuje a odbočuje nebo něco takovýho - něco jako ZETOR_13: - tam je v tom levým pruhu nápis "Brno", tak to byl asi nějakej průtah..
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    z horni casti dolu to je pritom spravne.. mozna to byl jenom error, ktery brzy napravili, viz druha fotka

    ZETOR_13
    ZETOR_13 --- ---
    nakres z dobove publikace dopravniho znaceni naznacuje, ze podobne vodorovne znaceni nebylo uplne vzacne a ridici se ho ucili
    Dopravní značení v Československu – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Ceskoslovensku#/media/Soubor:1960_CS-16_vodorovn%C3%A9.png
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    tam mati mi rika, ze autobusy na vacalavaku prakticky skoro vubec nejezdily. To vedeni je jenom tramvajovy, ze jo? To nebude na trolejbusy (protoze pokud ano, tak by mely mozna problem, kdyby byl pruh rovne mimo draty. Jinak me fakt nenapada proc by to takto nekdo projektoval, neni v tom IMHO zadna pridana hodnota
    ZETOR_13
    ZETOR_13 --- ---
    LOPIK: autobusy by mohly byt podobny pripad, jako jsem popsal. Ono uz ze zneni te vyhlasky je jasne, ze jde pouze o neco vyjimecneho, tam kde to mistni podminky vyslovne vyzaduji...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    kdyz si ale predstavim, jak to v realu muselo byt slozite, zatacet doleva, uf :) kontrolujes protijedouci, krizovy a jeste za sebou, no pekny :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    LOPIK: to by mohlo byt ono
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SALVATOR: ja to chapu, proc to pises, ale myslim si, ze to neni stejna situace, tramvajovy pas se posuzuje jinak, protoze tramvaje maji VZDY prednost .
    ZETOR_13
    ZETOR_13 --- ---
    AAHHWISEGUY: DRAGON: silene a nelogicke to je, jen jsem rychle nasel vyhlasku z roku 1960 a skutecne takovou hovadinu umoznovala. Jak to vzniklo opravdu netusim. Mozna starsi auta nedokazala tak vytocit kola, takze si za prvni republiky museli ridici pri odbocovani vlevo najizdet do prava, pak by logicky ridic za nimi nemohl treba tusit zda neparkuji nebo neodbocuji na druhou stranu a pokracoval rovne stejnou rychlosti, tudiz odbocujici ridic dostal povinnost je poustet po sve leve strane. Verim vsemocnemu Nyxu, ze vysvetleni najde...
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    AAHHWISEGUY: Serte na pruh, viděli jste tu ameriku úplně vlevo?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    AAHHWISEGUY: Napadá mě, jestli tam nejezdili často třeba autobusy, co by se jinak nevytočily nebo ucpaly křižovatku.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TAPINA:
    DRAGON: Nikde neřikám, jestli ta úprava dává smysl, nebo ne. Ukazuju řešení podobný situace, aby si AAHHWISEGUY udělal lepší představu, jaký chování se na křižovatce s takovou místní úpravou předpokládalo/očekávalo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam