• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ASHRAKGramatyka a stilystyka – krasna a spisovna cestina nejen na netu
    SONA1
    SONA1 --- ---
    OCTOPUSS: Kolumba, kolego:)
    Biflování ne, pouhopouhé plácání slámy zabalené do diskuse se mi taky moc nezamlouvá, ale myslím, že celkem nadějná a slibná je projektová výuka...
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Osobně se z dementního americkýho modelu "hlavně aby se dětičky nic nebiflovaly, důležitý je umět diskutovat!!" značně osypávám. To pak končí tak jak vidíme právě u tohohle pronárodu, jehož průměrný vzorek nedokáže pomalu ani na mapě zapíchnout prst do Evropy a plete si Kolumbuse s kačerem Donaldem.
    SILENT
    SILENT --- ---
    ono je to take tim, ze studenti dneska slysi nejen na jine veci, ale i na jine metody vyuky. pochopitelne, ze dneska maji problem si neco zapamatovat nazpamet, kdyz to od mala netrenuji. zase se neboji diskutovat. oboji je dobre, v ruzny cas v ruzne mire. umeni je odhadnout, v jake kombinaci to bude pro konkretni generaci nejsikovnejsi.
    CATT
    CATT --- ---
    ASHRAK: Já taky dnes obsáhnu da Vinciho znalosti, ale pro život mi to stačit nebude :)
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    na jednu stranu je pravda to, co říká CATT, totiž že každý má pocit, že za "jeho" let to bylo lepší, na druhou stranu má pravdu i LICINDA. da Vinci svého času obsáhl takřka veškerou tehdejší vědu (a navíc umění), dnešní vědci "sotva" rozumějí svým velmi specializovaným oborům
    CATT
    CATT --- ---
    Protože si na upadající úroveň lidstva "vzdělanci" stěžují už téměř tisíce let, bude něco špatně na samotném nadávání. I kdyby úroveň upadávala o velmi malá kvanta, dnes by musela být strašná.
    Spíš bych to viděl tak, že starší generace mladší nerozumí a dokáže špatně vyhodnotit fakta - liší se suma znalostí, které se mladí naučí a potřebují :)

    Já ze své učitelské praxe (sedm let, odborná voška) můžu říct, že studenti jsou možná neklidnější, ale stále chytřejší :)
    SAKJA_PANDITA
    SAKJA_PANDITA --- ---
    THOMASMORTA: :)) to je bžunda
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    jestli můžu poznámku ke klesající inteligenci.. naše chemikářka nám co druhou hodinu nadávala, jak jsme hloupí, že před třiceti lety stačilo látku jednou vysvětlit, další hodinu zopakovat a třetí hodinu napsat písemku, která dopadla mnohem lépe, než u nás po x mtýdnech opakování. A na tom se shodlo více kantorů.
    Přemýšlela jsem, čím to může být - napadlo mě toto:
    v současnoti je mládež už od raného věku vystavena neuvěřitelnému množství podnětů, které musí jejich mozek zpracovat - rádio, televize, počítač, internet, DVD,... různé hry. Dvouleté/tříleté dítě dokáže samo zapnout dommácí kino a pusitt si Makovou panenku na DVD nebo Blueray... tím chci říct, že je (podle mě) přemíra podnětů, které není dětský --> pubertální mozek s to zpracovat.
    Další důvodem související s předchozím trvzením je i fakt, že ve vědách dochází k obrovskému boomu a kvantita poznatků, které se učí teď a které se vyučovaly dříve se také výrazně liší.
    V neposlední řadě pak obrovský důraz na cizí jazyky,..... a neustálé zdůrazňování nedůležitosti čj.
    To samozřejmě není omluva pro neznalost gramatiky a stylistiky, spíš taková úvaha nad příčinami, které k té "tuposti" můžou vést...
    Howgh:)
    SONA1
    SONA1 --- ---
    Nebo nějaká krutopřísná inovativní neutralizace pravopisu, nač troškařit:))
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    ASHRAK: Koncová pravopisná neutralizace neznělosti?
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    SILENT: nebo opak koncové neutralizace znělosti... :))
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    ASHRAK+SILENT: Třeba je to je kódovaná zpráva, že brzy vyjde nové album skupiny Chaozz:-)
    SILENT
    SILENT --- ---
    ASHRAK: v lete se nam zacinaji szpodobovat i koncova s ;)
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    DANII_DP
    DANII_DP --- ---
    THOMASMORTA: jsi mi připomenul mé oblíbené "antož" :))
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    THOMASMORTA: jj, to znám :)
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    Snad mě neukřižujete za SPAM, ale abych to tu trochu odlehčil:
    SILENT
    SILENT --- ---
    JAMEELA: souhlasim s JAMEELou, na univerzite si taky vsichni stezujou na klesajici uroven. neco na tom je, ale neni to inteligenci nebo debilitou. zkratka se meni zebricek hodnot. A uprimne receno, jste si jisti, ze do slangu nactiletych dokonale vidite?
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    No hlavně že jsme se nakonec pochopili, ne?
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    OCTOPUSS: já jsem to teda pochopil jednoznačně
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Žádnej trapas nevidím. Ostatně sama Jameela uznala, že se to dalo pochopit i opačně :)
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    OCTOPUSS: možná by bylo lepší příště nebejt tak agresivní a předešlo by se jak trapasu, tak omlouvání... :)
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Ježiš, tak to se omlouvám :)
    JAMEELA
    JAMEELA --- ---
    ASHRAK: Díky, že ses mě zastal, náčelníku :-)
    JAMEELA
    JAMEELA --- ---
    OCTOPUSS: Kliiiid, to není můj názor. Parafrázovala jsem argumentaci puberťáků (a bohužel i některých rodičů), která mě štve a která mi připadá jako jedna z příčin, proč tolik dětí píše tak, jak píše. Učit češtinu a myslet si tohle - to bych fakt ten "ultradebil" musela být, woe, nééé? :-)))
    Když to po sobě čtu - jo, formulovala jsem to tak, že se to dalo pochopit i obráceně.
    ASHRAK
    ASHRAK --- ---
    OCTOPUSS: ten její názor jsi pochopil (imho) zcela opačně
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    "Trváš na spisovném vyjadřování a gramatice? Jsi pozůstatek komunismu."
    Tak tohle, neuraž se, může napsat jen ULTRADEBIL.
    Pokud jsi učitelka a zastáváš tenhle názor, pak už se vůbec nedivím, že je to tu v prdeli tak jak je.
    Na spisovným vyjadřování rozhodně v běžný mluvě netrvám, na gramatice na 110%, a přijde mi to zcela NORMÁLNÍ. Ono totiž normální je psát zcela bez chyb a aspoň na jakýs-takýs stylistický úrovni. Čímž se dostávám k další libůstce - imbecilům, kteří ti napíšou, "že woe na netu si woe na gramatyku woe nemusej dávat pozor ne, woe hustotka". Asi jsem fakt divnej, že se nad gramatikou nemusím zamýšlet ani ve tři ráno a ožralej.
    No nic, asi bych to ukončil, protože debata zase sklouzává špatným směrem.
    JAMEELA
    JAMEELA --- ---
    OCTOPUSS: učím češtinu na základce, takže ze svého pohledu nemám pocit, že by mláďata měla snížený intelekt. Problém je v tom, že považují úroveň vyjadřování za nepodstatnou a podřizování se pravidlům pravopisu vztahují k podřizování se autoritám obecně. Trváš na spisovném vyjadřování a gramatice? Jsi pozůstatek komunismu. A je docela dost rodičů, kteří tenhle názor přinejmenším nevyvracejí.
    Strašívám dětičky tím, že jsou země (a u nás k tomu časem možná dojde taky), kde si sice každý může kašlat na jazyk, jak chce, ale pokud hodlá mít nějakou společenskou úroveň, pak i na jazyce záleží. Zatím je bohužel realita v Čechách přesvědčuje o opaku.
    MASOO
    MASOO --- ---
    MALKE: no my jim to píšeme stylem
    "rádi bychom Vám sdělili stav Vaší objednávky, ale potřebovali bychom vědět alespoň jmémo nebo číslo bla bla....
    MALKE
    MALKE --- ---
    OCTOPUSS: Já jsem ročník 80, žádný milec starých časů. A úroveň vzdělání upadá. Ale málo platné, není to jediná příčina vší té hrůzy;)


    MASOO: Nádopotmě. Nám ještě navíc občas nadávají, nebo si na něco stěžují. Když mám čas a náladu, odpovídám "Vážený pane (bohužel jste se zapomněl podepsat), ...":c))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam