• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus

    jlbjlt     NoD     ciant     Institut intermédií     multiplace.sk     Lemurie

    rozbalit záhlaví
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    KHALAVERA: ja myslel ze je to reklama na vystavu Interméďové

    btw nepis "nevime", "musime" ale nevim, musim... nebo neco jineho

    web 2.0 je stupidni hype ktery se pouziva jen k oziveni zajmu laiku co webu nerozumi o urcite internetove sluzby, vyzvedavat ho a davat mu vsemozne kulturni a umelecke vyznamy je primitivismus

    je to obycejne programovani lidi, ktere samozrejme vzeslo z podnikove sfery, kde kazdy ma uz dlouho svuj "profil" - prichody odchody, ukoly, sefove, moje dokumenty a slape to, tak proc to nezabalit a nepredhodit hlupakum a nevydelat na nich taky?

    stejny primitivismus je kultura blogu - driv si lidi delali svoje stranky, hypertextove je propojovali a vznikaly hodne zajimavy kreace, viz drivejsi projekty markety bankove treba. Blog je stupidni preddefinovana sablona s linearni chronologickou formou, to co web na zacatku (1995, 6, 7) prekonaval jako prezitek a nabizel nove moznosti ted nekteri halasne propaguji jako web 2.0 zeano, vitej digitalni buranstvi!

    Necet sem toho Laniera ani Antiweb2.0, ale myslim ze akorat opet odmitas hlubsi premysleni o veci abys dal prednost opakovani jednoduchych poucek. Ze karma a tyhle veci selhavaji je jasne uz delsi dobu, jen nekde to pretrvava jako folklor, tam kde ma moznost projevit se amaterismus a primitivismus v podobe prazdnych blabolu, silnych hesel a jednoduchych pravidel ktere zaujmou nejvic lidi protoze o tom nemusi premyslet, tam se taky projevi.... a sem dneska nakej vymeklej, protoze jindy bych napsal ze tvuj kredit tady je toho nejlepsim prikladem
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GUMAGUAR: nojo, klímová :)
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    KHALAVERA: nuly a jednicky super - primo se nabizi srovnani s banalnimi citacemi barbory klimove
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    právě probíhá malý experiment s identitou v rámci nyxu... ;)

    --- POZOR, xMéďova obvyklá ikonka bude nyní zneužita.. nasadit teď! ---



    víc tady: [ carpe noctem - nyx deconstructed ]
    MARURA
    MARURA --- ---
    RITES
    26-27 cervna- Londyn
    Digital artist Klaus Obermaier, conductor Marin Alsop and the London Philharmonic Orchestra create a 21st century realisation of Igor Stravinsky's The Rite of Spring. As the London Philharmonic Orchestra play Stravinsky's driving, rhythmic score live, a single dancer, Julia Mach, performs on stage. Working with interactive designers from the Ars Electronica Futurelab, Obermaier creates a form of cyber choreography where performers and technology interact to create a completely new perception of the body. The audience experience fascinating distorted visual effects by wearing 3-D glasses, as real-time movements combine with virtual spaces and the dancer's body appears to deconstruct, morph, multiply and engulf the audience. Stravinsky's powerful music dictates the choreography, as well as the subsequent 3D projections. Philip Glass' Prelude from Akhnaten and Edgard Varese's urban masterpiece Arcana complete this evening of surprise and innovation. A production of Brucknerhaus Linz and Futurlab/Ars Electronica.
    vypada dost zajimave...
    MASSERATTI
    MASSERATTI --- ---
    KHALAVERA: prima veci
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Tom Moody
    BLOG



    For the first time a blog is shown in a gallery space. Tom Moody has been posting art, music, animation, art criticism, political commentary, and found internet art on his blog at http://www.digitalmediatree.com/tommoody since Feb 2001. For this exhibition artMovingProjects will present his blog as a performance work. During gallery hours a computer terminal in the project space will be dedicated to whatever Moody posts. A mouse and keyboard will also be supplied if viewers want to leave a comment. Anything can happen, and anything can be said. This is an experiment in total freedom.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    první "komunistický" telefonní operátor :)
    http://www.telekommunisten.net/Dialstation-en
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    znovuprovedení klasických performancí v SL (Beuyse už jsem tady dával)
    http://0100101110101101.org/home/performances/index.html
    MAHISH
    MAHISH --- ---
    GUMAGUAR: tu knihu jsem zhltnul, měl jsem ji pučenou, ale koupim si ji do svý pomalu roztahující se knihovny:) a to o Teslovi bylo vskutku moc zajimavý čtení!
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ADAMM: strach z egalitarismu a ochlokracie je pochopitelný, ale pomýlený... Lanier jakoby se doteď nevymotal ze slepé uličky virtuální reality, kterou jsi před dvaceti lety vykonstruoval...

    web si už od svého začátku důkladně buduje reputační systémy, optimalizuje je a to jak technicky na úrovni jejich návrhů (reputation management, karma - to jsou věci, které prošli evolucí), tak symbolicky - enkulturací (od způsobu vyjadřování přes osvojení hodnotového řebříčku komunity po elektronické "peří" repertoáru profilů v sociálních médiích)

    strach ze zplošťování hierarchií vězí v nedůvěře v možnosti webu zachovávat a rozvíjet dynamiku sociálních polí po pádu gate-keeperů a konci(?) veřejné agendy...
    tolik i Habermasův strach z ohrožení role intelektuála; jeho "veřejná sféra" je stejně jenom imaginace nepočítající z issue-oriented sférami - do očí bijícím uspořádáním internetu

    důvod, proč je těch skeptiků tolik (viz i intelektuálně úplně plochý blábol jako je anti web 2.0 manifesto a jaké pozornosti se mu dostalo), se nabízí úplně sám: amatéři se staví všude do popředí - jsou svými hlavními hvězdami, ONI jsou (sociální) média (jak řekl Gillmor), jsou všude a je jich fakt ale fakt hodně a jsou vidět :)

    v takové situaci si pak člověk snadno udělá představu, že elita stojí ve stínu, zakrňuje, ztrácí na moci a významu, ale to je věc, kterou NEVÍME

    než to někdo pořádně zhodnotí, musíme si vystačit s hypotézou, že stejnými možnostmi, jakými disponují amatéři, disponuje i elita, nemluvě o dynamickém pozvedávání amatérů do pozic elity

    k manifestaci vkusu, produkci kvality apod. dochází za jiných podmínek a taky v jiné podobě... jenomže lidé jako je Lanier se budou pořád mazlit s tím svým zpětním zrcátkem
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    jaron lanier (web, wikipedia) a jeho zajímavá kritika wikipedie a dalších projektů: DIGITAL MAOISM: The Hazards of the New Online Collectivism

    možná ještě zajímavější jsou odpovědi spousty lidí v následující diskusi.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VIK: viz nastenka (opravil jsem ten nefunkcni link) - language of new media (v pdf). dalsi texty ma u sebe na webu: http://www.manovich.net/
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    tak, myspace je dobrý hlavně pro lidi, kteří mají ze svých činností nějaké konkrétní distribuovatelné výstupy, tj. hudba, video, obrázky, různé artefakty, ale i třeba kulturní akce... což je ta akceptovatelná a ztotožněníhodná odpověď :) ale týká se jenom těch neslavných desetin procenta všech majspejsanů

    zbytek se chce kámošit, lovískovat nebo prostě kopulovat neasi :)
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    bych chtěl žít na tom ostrově kde je flickr a last.fm :D
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    myspace je dobrej pokud děláš hudbu, já to používám jako takovou záložnu streamovací muziky, takovej můj ambientní fastfood kam si každej přijde, napere do sebe půlminutu zvukově nekvalitních skladeb, dá si mě do přátel, napíše mi thanks for add a jde dál. myslím že je to hezký. uděláš si kamarádi po celým světě :D
    NOIK
    NOIK --- ---
    VIK: ty snad nemáš rád majspejsík?



    VIK
    VIK --- ---
    k čemu je vůbec ten myspace dobrý? mám rád web 2.0 služby, jsem na spoustě registrovaný a aktivně je využívám, ale tady opravdu nechápu, k čemu by mi to bylo?

    jinak Manovich je opravdu velmi dobrý. doporučte od něj ještě něco, prosím.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    lev manovich nemá žádné kamarády! (možná proto, že mu nefunguje ten odkaz u něj na stránce?)
    však se podívejte sami - http://www.myspace.com/lev_manovich
    tak jsem si říkal, jestli bychom mu neměli pomoct, co kdybyste si ho všichni přidali?

    a tady poslední článeček z února: What comes after Remix?
    http://www.manovich.net/DOCS/remix_2007_2.doc
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    pise treba o tom, ze se o teslovy vynalezy (jako byla treba krabicka zpusobujici zemetreseni) zajimala v devadesatych letech sekta óm šinrikjó

    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    zajimave o teslovi pise byvala studentka vilema flussera japonka keiko sei ve sve knize eseju konecna krajina
    muzu jen doporucit
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam