• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---


    Carnegie Mellon will celebrate when the ubiquitous Smiley-face :-) emoticon, created in 1982 by Computer Science Research Professor Scott E. Fahlman, turns 25 on Sept. 19th.
    MARURA
    MARURA --- ---
    sem asi (opet) objevila nejaky novy kontinent..nicmene se zda dost zajimavy..
    Florian Cramer
    btw za svou praci 'Exe.cut[up]able Statements" (zatim jen v Nemcine)dostal hlavni cenu Ars E. v nove ustanovene kategorii pro teoreticke prace "Art.Media.Research"
    BARD
    BARD --- ---
    no konec koncu, kazdy slozity system se sklada z rady jednodussich a prevodu mezi nimi;-)
    GINO
    GINO --- ---
    BARD: to urcite, ale karkulka je zrovna celkem jednoducha :-))
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    KHALAVERA: jj, je super, akorad nema dvere, takze jen blbej zaves
    BARD
    BARD --- ---
    to GINO: ad filmac: ze vahas:-)

    ad UML: jde mi o to, ze by se dal ten formalizovany zapis pouzit treba na zapis vypraveni o cervene karkulce, kdyz to hodne, hodne zjednodussim
    GINO
    GINO --- ---
    KHALAVERA: spis eseje, ale rad shrnu zakladni myslenky na par radek :-)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GINO: mno, nejen já bych spíš uvítal nějaké shrnutí než čtení celé knihy .)
    GINO
    GINO --- ---
    KHALAVERA: ok, vyhrabu tu knizku a pastnu sem...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    PASHWAKA: ten prostor vypadá dobře
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GINO: neignorujeme, neznáme, pouč nás :)
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    ombea ve vidni : http://vimeo.com/309121 ;]
    GINO
    GINO --- ---
    BARD: hele, se Saussurem bych si nezahraval :-) a) je to jen dvojclenny semioticky system, b) vsechny ty znaky jsou prirazovany vyhradne arbitrarne, takze ta jeho teorie nepostihuje pomerne velke mnozstvi slov/vyrazu/whatever... to urcite ale vsechno vis :-) pisu to spis pro ostatni...

    btw: proc tady vsichni ignoruji Zdenka Vasicka? myslim ze jeho definice informaci/media a podobne maji hodne co rict k tematu a nikdo to tu nezna...

    spis by mne zajimalo, jak jsi myslel to "UML je zpusob jak celkem prehledne naucit zapisovat semioticke situace, nikoli jazyk kterym mluvime" - imho by bylo mozne cele UML o dost zjednodusit, nicmene zase tak se v tom neorientuju...

    btw2: hm, budu pristi rok asi delat na UISKu PhD., koukam ze se tam schazi docela dobra spolecnost :-))

    btw3: jeste tahnete s Countzerem filmac? nebyl jsem tam snad roky, ctvrtky jsou spatne dny ;-(
    MARURA
    MARURA --- ---
    to me mrzi ze sem prisla o prednasku...sem se nak sekla mimo Prahu:-)
    tady trochu opozdene par zcela subjektivne vybranejch veci, ktery me zaujali na Ars Electronice:
    ->Sonia Cillari "Se Mi Sei Vicino" (honorary mention interactive Art)
    ->Bernie Lubell(prize for Interactive Art) "...and the Synapse Sweetly Singing" :-))
    ->Masato Sekine "Ene-geometrix"
    ->Ars Electronica Future Lab "Source Code"
    ->Masahiro Miwa"Reverse Simulation Music" (golden Nica Digital Music)
    ->Aaron Thall Drumcorps-Grist(Award of distinction Digital Music)
    ->Codehunters (Golden Nica Computer Animation)
    ->a tez treba zminit blumbergvtipna particka ktera se postarala o vyborne obcerstveni v Second City

    a nevite nekdo jak se jmenoval ten silenej band ktery v parku pred Brucknerhausem vyhraval na laptopy neco jako dechovku?? nemuzu to dohledat...
    BARD
    BARD --- ---
    ale abych nebyl takovej negativista. ja se nikam daleko nechci dostavat, chci naucit studenty ty pojmy pouzivat. pokud de o zbytek:
    - jazyk ve smyslu lanuge u Saussura je system rozdilu, dokonce i kod je mozny jen jako system rozdilu, dokonce cela kybernetika je mozna jen jako system rozdilu
    - co se tyka modelovani: od dob tatky Klira a tatky Valacha se sice hodne zmenilo, ale UML je zpusob jak celkem prehledne naucit zapisovat semioticke situace, nikoli jazyk kterym mluvime
    - jazyk je pomerne slozity semioticky system, ale nijak bych ho neprecenoval a radeji se soustredil na problem ulohy modelu v komunikaci a poznavani
    BARD
    BARD --- ---
    wow! nechces se stavit, ze bych ti tvoje radikalni bludy vysvetlil na miste?:-)
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    BARD: se shannonovou teorii informace a UML se moc daleko nedostanes, navic myslim ze si pletes jazyk a kod. JAzyk neni zalozen na rozdilu v toku informace (v shannonove pojeti), to je kod. Pokuj jde opravdu o jazyk, ale chybi ti tam jakakoli cesta jak se k pojeti jazyka dostat, tak s UML muzes tak popsat jen regularni jazyky (typu 3), coz je pro jakekoli semioticke modelovani k nicemu, jazyky typu 3 jsou pocitacove jazyky treba a obavam se ze u nich je tvoje UML modelovani nosenim drivi do pralesa.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    JOHNY_V: děkuji za námítku, inspirovala mě k vážnému zamyšlení o tom, co o webu, není na webu...
    DHAA
    DHAA --- ---
    JOHNY_V: nic co si na webu nepřečteš... tím bych se moc neoháněl, to fakt není kritérium, byť to je třeba pravda. filtrace relevantních faktů a jejich komprimace do plynulého a srozumitelného projevu je neocenitelnou službou, zvlášť pro lidi jako já, kteří o těchhle věcech přehled prakticky nemají.
    JOHNY_V
    JOHNY_V --- ---
    ... aktivismus jako přiští téma, málo reflektující, malo utopický.. čekal sem větší rozbor utopie ze strany umění... jinak to šlo, nic co si na webu nepřečteš... mě zase potěsil týpek co upozornil na užitečnost jisté služby vs. dobou vtisknuté paranoii.. a pak i co do počtu značná redukce slova "komunita" ve svém důsledku přece jen dostavájící trochu lidštější a rovnější rozměr nežli jakási meta-komunikace ve formě statistik...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam