• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---


    Carnegie Mellon will celebrate when the ubiquitous Smiley-face :-) emoticon, created in 1982 by Computer Science Research Professor Scott E. Fahlman, turns 25 on Sept. 19th.
    MARURA
    MARURA --- ---
    sem asi (opet) objevila nejaky novy kontinent..nicmene se zda dost zajimavy..
    Florian Cramer
    btw za svou praci 'Exe.cut[up]able Statements" (zatim jen v Nemcine)dostal hlavni cenu Ars E. v nove ustanovene kategorii pro teoreticke prace "Art.Media.Research"
    BARD
    BARD --- ---
    no konec koncu, kazdy slozity system se sklada z rady jednodussich a prevodu mezi nimi;-)
    GINO
    GINO --- ---
    BARD: to urcite, ale karkulka je zrovna celkem jednoducha :-))
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    KHALAVERA: jj, je super, akorad nema dvere, takze jen blbej zaves
    BARD
    BARD --- ---
    to GINO: ad filmac: ze vahas:-)

    ad UML: jde mi o to, ze by se dal ten formalizovany zapis pouzit treba na zapis vypraveni o cervene karkulce, kdyz to hodne, hodne zjednodussim
    GINO
    GINO --- ---
    KHALAVERA: spis eseje, ale rad shrnu zakladni myslenky na par radek :-)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GINO: mno, nejen já bych spíš uvítal nějaké shrnutí než čtení celé knihy .)
    GINO
    GINO --- ---
    KHALAVERA: ok, vyhrabu tu knizku a pastnu sem...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    PASHWAKA: ten prostor vypadá dobře
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    GINO: neignorujeme, neznáme, pouč nás :)
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    ombea ve vidni : http://vimeo.com/309121 ;]
    GINO
    GINO --- ---
    BARD: hele, se Saussurem bych si nezahraval :-) a) je to jen dvojclenny semioticky system, b) vsechny ty znaky jsou prirazovany vyhradne arbitrarne, takze ta jeho teorie nepostihuje pomerne velke mnozstvi slov/vyrazu/whatever... to urcite ale vsechno vis :-) pisu to spis pro ostatni...

    btw: proc tady vsichni ignoruji Zdenka Vasicka? myslim ze jeho definice informaci/media a podobne maji hodne co rict k tematu a nikdo to tu nezna...

    spis by mne zajimalo, jak jsi myslel to "UML je zpusob jak celkem prehledne naucit zapisovat semioticke situace, nikoli jazyk kterym mluvime" - imho by bylo mozne cele UML o dost zjednodusit, nicmene zase tak se v tom neorientuju...

    btw2: hm, budu pristi rok asi delat na UISKu PhD., koukam ze se tam schazi docela dobra spolecnost :-))

    btw3: jeste tahnete s Countzerem filmac? nebyl jsem tam snad roky, ctvrtky jsou spatne dny ;-(
    MARURA
    MARURA --- ---
    to me mrzi ze sem prisla o prednasku...sem se nak sekla mimo Prahu:-)
    tady trochu opozdene par zcela subjektivne vybranejch veci, ktery me zaujali na Ars Electronice:
    ->Sonia Cillari "Se Mi Sei Vicino" (honorary mention interactive Art)
    ->Bernie Lubell(prize for Interactive Art) "...and the Synapse Sweetly Singing" :-))
    ->Masato Sekine "Ene-geometrix"
    ->Ars Electronica Future Lab "Source Code"
    ->Masahiro Miwa"Reverse Simulation Music" (golden Nica Digital Music)
    ->Aaron Thall Drumcorps-Grist(Award of distinction Digital Music)
    ->Codehunters (Golden Nica Computer Animation)
    ->a tez treba zminit blumbergvtipna particka ktera se postarala o vyborne obcerstveni v Second City

    a nevite nekdo jak se jmenoval ten silenej band ktery v parku pred Brucknerhausem vyhraval na laptopy neco jako dechovku?? nemuzu to dohledat...
    BARD
    BARD --- ---
    ale abych nebyl takovej negativista. ja se nikam daleko nechci dostavat, chci naucit studenty ty pojmy pouzivat. pokud de o zbytek:
    - jazyk ve smyslu lanuge u Saussura je system rozdilu, dokonce i kod je mozny jen jako system rozdilu, dokonce cela kybernetika je mozna jen jako system rozdilu
    - co se tyka modelovani: od dob tatky Klira a tatky Valacha se sice hodne zmenilo, ale UML je zpusob jak celkem prehledne naucit zapisovat semioticke situace, nikoli jazyk kterym mluvime
    - jazyk je pomerne slozity semioticky system, ale nijak bych ho neprecenoval a radeji se soustredil na problem ulohy modelu v komunikaci a poznavani
    BARD
    BARD --- ---
    wow! nechces se stavit, ze bych ti tvoje radikalni bludy vysvetlil na miste?:-)
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    BARD: se shannonovou teorii informace a UML se moc daleko nedostanes, navic myslim ze si pletes jazyk a kod. JAzyk neni zalozen na rozdilu v toku informace (v shannonove pojeti), to je kod. Pokuj jde opravdu o jazyk, ale chybi ti tam jakakoli cesta jak se k pojeti jazyka dostat, tak s UML muzes tak popsat jen regularni jazyky (typu 3), coz je pro jakekoli semioticke modelovani k nicemu, jazyky typu 3 jsou pocitacove jazyky treba a obavam se ze u nich je tvoje UML modelovani nosenim drivi do pralesa.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam