• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAPostmoderni Filosofie
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    já furt proč tu nemohu nic vyfiltrovat, sem uplně zapomněl, že tento klub zmizel :)

    takže: nemá někdo deleuze: difference and repetition elektronicky? (spíš eng, ale fr by mi taky nevadilo :)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    SEEKER: Kromě téhle kapitoly http://www.dif-ferance.org/Adventure%20of%20Difference.pdf se obávám, že nic není, hledal jsem i italsky a taky prd...
    Ale určitě to budou mít na UFARu, když je to tam vypsáno k semináři. A když to třeba naskenuješ, tak prospěješ lidstvu. ;-))
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    poptávám elektronicky tyto Vattimovy knihy:

    Vattimo, Gianni: The Adventure of Difference. Philosophy after Nietzsche and Heidegger, přel. Cyprian Blamires, Baltimore, John Hopkins University Press 1980.

    Vattimo, Gianni: The End of Modernity. Nihilism and Hermeneutics in Post-modern Culture, přel. John R. Snyder, Cambridge, Polity Press 1988.

    - kdyby náhodou někdo měl či věděl, kde nalézt, bylo by to super...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    http://www.perl.com/pub/a/1999/03/pm.html
    Perl, the first postmodern computer language
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DRUSILLA: ok, tak pro změnu zkusíme míru zmatení snížit: http://en.wikipedia.org/wiki/Post-anarchism
    DRUSILLA
    DRUSILLA --- ---
    XCHAOS: jo, koukala jsem, ze tahle diskuse tady uz malinko probehla... ale "zklamu" te, v tomhle smeru wiki rozhodne nehodlam odsuzovat, natozpak bourlive... kdyz clovek pocita s tim, ze na velke casti info obsazenych tam, je neco shnileho, da se celkem solidne pouzit k zakladnimu zorientovani a pak pripadne pokracovat dal a hloubeji (pak uz jinde nez na wiki, ze), jak uz tu nekdo poznamenaval.. nebo?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DRUSILLA: byl to jen vtípek :-) (čekal jsem spíše bouřlivý odsudek Wiki, jakožto zcela nedůvěryhodného a podřadného zdroje informací...)
    DRUSILLA
    DRUSILLA --- ---
    XCHAOS: díky, jsem zase o něco víc zmatená :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DRUSILLA: určitě ne - míru zmatení bych definoval takhle: http://en.wikipedia.org/wiki/Information_entropy
    DRUSILLA
    DRUSILLA --- ---
    vy myslite, ze mira zmateni zavisi na mnozstvi dostupnych informaci?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOWRIDER: já bych příspěvek na který odpovídáš nenazval "radikálním odsudkem" - ale budu polemizovat s tím citátem, který si vybral.

    jde podle mě o naprosté nepochopení problematiky informačních sítí: ve skutečnosti, tato změna zaskočí jen lidi, kteří orientaci poskytovanou staršími typy médií (počínaje kázáním v kostele a biblí, přes gutenbergovskou evoluci/revoluci až po televizi) pokládali za skutečnou, a nikoliv jen iluzorní.

    jde prostě jen o to, že paranoia přestává být psychiatrickou diagnózou a stává se základní, každodenní kognitivní metodou. stejně tak demokracie není o nic méně možná, než nakolik již byla nemožná dříve: co zmizelo je pouze iluze referenčního bodu, protože referenční bod nikdy neexistoval ! iluze demokracie mizí, a odhaluje se základní spor mezi tyranií (ať už individuální či kolektivní) a anarchií (ve smyslu "svoboda jednotlivce").
    LOWRIDER
    LOWRIDER --- ---
    http://www.youtube.com/watch?v=JtCL0bnqxpQ - Virilio na youtube, škoda že neumim francouzsky
    LOWRIDER
    LOWRIDER --- ---
    XCHAOS: Na čem zakládáš svůj radikální odsudek? Namátkou sem našel docela zajímavej a srozumitelnej textík: The development of information superhighways confronts us with a new phenomenon: disorientation. A fundamental disorientation which completes and perfects the social and financial deregulation whose baleful consequences we already know. Perceived reality is being split into the real and the virtual, and we are getting a kind of stereo-reality, in which existence loses its reference points. To be is to be in situ, here and now, hic et nunc. But cyberspace and instantaneous, globalized information are throwing all that into total confusion. What is now underway is a disturbance of the perception of the real: a trauma. And we need to concentrate on this. Because no technology has ever been developed that has not had to struggle against its own specific negativity. The specific negativity of information superhighways is precisely this disorientation of alterity, of our relation to the other and to the world. It is quite clear that this disorientation, this `de-situation', will bring about a profound disturbance with consequences for society and, in turn, for democracy.

    www.radicalphilosophy.com
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    KHALAVERA: to mi připomíná, že na štrosmajeráku ve výprodeji knih maj zase za deset korun životopis Habermase
    FONTAN
    FONTAN --- ---
    KHALAVERA: ,) mene smesne uz je, ze tahle rada od Garamondu skocila z duvodu nizkeho prodeje...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    nevím, jak v pražském, ale v brněnském Kanzelsbergeru mají Deleuzův Bergsonismus za směšných 19,- Kč .)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    LOWRIDER: Virilio je totalni magor a placa nesmysly. nebo je to beletrista ulitlej na spatnym halucinogenu...ale ze by mel co rict z toho, co o nem znam, o tom teda nevim nic
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOWRIDER: tím se okruhem vracíme k tomu, čím jsem před půl rokem začal: protože zavedli spoustu nových termínu, které začali používat - aniž by pro nově příchozího bylo jednoduše srozumitelné, o čem mluví. sice pokud čtete např. filosofy 100 a více let staré, tak používají také spoustu abstraktních pojmů, o kterých občas nevíte, co _přesně_ si pod tím představit - jenže tam má každý pocit, že je to JEHO chyba, že samozřejmě někdo někde ví, co to znamenalo. jenže když se objevím zcela nový pojem v současnosti, tak zbystříte: počkejte, ten člověk to psal docela nedávno, tak proč mi tedy není schopen vysvětlit, co tím chtěl říct ?

    zmínil jsem v této souvislosti původní význam všech těch citací: smyslem zřejmě mělo být definovat stejný terminologický okruh, ve kterém se daná publikace pohybuje.

    námatkou http://www.capitalismandschizophrenia.org fakt není něco, v čem by se mohlo orientovat 14ti-leté dítě :-) v zásadě postmoderní beletristé, včetně popkulturních podle mě jsou pro úvod do do toho celkového pocitu podle mě vhodnější - protože u těch "filosofických" děl fakt většinou začátečník vážně neví, o čem je řeč (pokud to teda nejsou Foucaultovy Dějiny Šílenství, což ale nevím, jestli charakterizovat jako filosofické dílo.. je to spíš historická studie).

    ale fakt je, že mě fascinuje, jak moc je náhodně zvolený odkaz http://www.capitalismandschizophrenia.org/index.php/War_machine v totální synchronicitě s Distraction od Bruce Sterlinga - i on píše o samoorganizujících se nomádech, apod. - podle mě prostě dekonstruktivistická beletrie je dobrý start, aby člověk vůbec mohl uvažovat o tom, že zabředne do té filosofie, že ano..
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    LOWRIDER: vzpomen si na Sokala. :+
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam